YaBB SE -> SMF?

Aanbevolen berichten

Beste admins van Higherlevel,

 

Higherlevel draait op het moment op YaBB SE. YaBB SE is (zoals jullie natuurlijk allang weten) opgeheven. De opvolger van YaBB SE is Simple Machines Forum. Ik ben zelf een redelijke tijd onderdeel van het Simple Machines team geweest, en heb dus de voordelen van Simple Machines over het verouderde YaBB SE vele malen gezien.

 

Ik snap dat Higherlevel een enorm aangepaste vorm van YaBB SE draait, waar jullie hoogstwaarschijnlijk enorm veel tijd in hebben gestoken. Toch zou ik zeggen, kijk eens naar SMF. Het is een stuk vriendelijker voor je server, het is een stuk veiliger dan YaBB SE (Voor een boel mensen is dit toch vrij belangrijk, als je bijvoorbeeld denkt aan de informatie die via Persoonlijke berichten word verstuurd) en het heeft op de lange termijn een heleboel meer mogelijkheden om zich uit te breiden dan YaBB SE.

 

Er zijn al een hele hoop stappen genomen om features te maken voor SMF waar HigherLevel ook gebruik van maakt. Kijk bijvoorbeeld maar eens op http://mods.simplemachines.org/ . Er is ook een stukje code geschreven, waarmee het thema van YaBB SE kan worden gebruikt door SMF. Daarnaast is er ook een groot aantal mensen die bereid is om te helpen bij het aanpassen van een Simple Machines Forum.

 

Ik snap dat het een boel werk is om dit forum om te zetten, maar ik zou toch proberen om de voordelen van SMF eens te bekijken, en dan de overweging te maken om SMF te gaan gebruiken of niet. Er is de laatste tijd een hele hoop meer mogelijk geworden dan een tijd geleden, dankzij het package manager (mods) systeem.

Link naar reactie

Mocht Higherlevel overstappen op andere software dan lijkt het mij verstandig om een vergelijking tussen de software-pakketten die nu op de markt zijn te maken en je niet alleen op een soort van opvolger te richten.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Het voordeel van SMF voor Higherlevel is met name dat het dus ook gebaseerd is op dezelfde technologie, waardoor het gemakkelijker is om naar SMF over te stappen dan naar bijvoorbeeld phpBB, vBulletin of Invision Power Board.

Wellicht dat ik bevooroordeeld ben, maar ik geloof dat SMF op het moment de beste gratis forumsoftware is. De enige software die in mijn ogen iets beter is dan SMF, is vBulletin. Het nadeel van vBulletin is dat het een stuk moeilijker is om van YaBB SE naar vBulletin over te stappen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.