Jump to content
Gerwin1990
Verberg

Ondernemer parttime

Goedemiddag,

 

Mijn broer wilt naast zijn baan part-time mensen helpen met hun administratie. Urencriterium haalt hij dan uiteraard niet, dus geen recht op zelfstandigen en startersaftrek.

 

Wat zijn de voordelen om dit als ondernemer op te starten gezien de meeste fiscale voordelen wegvallen? Is het zo dat de complete winst (zal nog geen 1000 euro zijn op jaarbasis) bij je verzamelinkomen op komt dus je betaalt over 1000 euro extra het van toepassing zijnde belastingtarief? Moet je ook een BTW administratie e.d. voeren of wat is wijsheid? Verder lees ik ook op het internet het verschil tussen Resultaat overig werk en Winst uit onderneming, maar verschil daartussen behalve meer invulwerk volg ik niet helemaal.

Hopelijk kan iemand hiermee helpen.

Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 2

Bij de verwachte winst van misschien €1.000,00 adviseer ik het eerst nog als hobby te beschouwen om zich verder in het vakgebied te bekwamen.

 

Als hij administratie voor anderen gaat verzorgen, zullen de vragen die jij nu namens hem stelt, eerst wel gesneden koek voor hemzelf moeten zijn, want hoe wil je administratie voor anderen doen, als je de kennis van eigen administratie ontbeert?


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0
2 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

Als hij administratie voor anderen gaat verzorgen, zullen de vragen die jij nu namens hem stelt, eerst wel gesneden koek voor hemzelf moeten zijn, want hoe wil je administratie voor anderen doen, als je de kennis van eigen administratie ontbeert?

Je kunt toch best de administratie voor particulieren doen zonder verstand te hebben van zakelijke administratie? Enige basiskennis is natuurlijk altijd handig.

Gaat het wel over financiële administratie?

Link to post
Share on other sites
  • 0
1 minuut geleden, DaMedia zei:

Enige basiskennis is natuurlijk altijd handig.

Precies, want hij zou bijvoorbeeld ook particulieren met een uit de hand gelopen hobby kunnen treffen

1 minuut geleden, DaMedia zei:

Gaat het wel over financiële administratie?

Dat weten we niet...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 248 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept