• 0

Op welke innovatie zit jij te wachten ?

Misschien herkennen jullie dit wel. Je hebt een fantastisch product voor ogen maar je kunt het niet uitontwikkelen omdat je voor een onderdeel afhankelijk bent van derden. Voor mijn product betreft het de beperkte hoeveelheid energie die een batterij(pack) kan bevatten met een nog enigzins acceptabel gewicht. De ontwikkelingen op dit gebied gaan maar heel langzaam voorruit terwijl de vraag naar (betaalbare) mobiele electriciteit toch enorm is.

 

Wellicht is er iemand op dit forum aanwezig die voor mijn vraagstuk een oplossing weet? Details kan ik eventueel per PM verstrekken.

 

Ik ben daarnaast ook erg benieuwd of er andere HL'ers met een vergelijkbaar vraagstuk worstelen. Deel het met ons misschien kan een ander forumlid je helpen of de weg wijzen.

 

Gr, Niek

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Niek,

 

Ik begrijp je vraag denk ik niet helemaal. Bedoel je dat je je afvraagt of je door moet gaan met je coole maar zeer ingewikkelde product of dat je opzoek gaat naar een nieuwe uitdaging?

 

De aanleiding voor mijn vraag is dat ik de afgelopen weken zeer intensief gespeurd heb naar een betere en betaalbaardere oplossing voor mijn batterijprobleem. Er lijkt veel in de pijplijn te zitten maar alle ontwikkelingen bevinden zich nog in concept en/of prototype fase. Ik weet daarom zeker dat over 3 tot 5 jaar om mijn probleem gelachen wordt maar op dit moment kan ik zelf nog geen goede oplossing vinden.

 

Daarnaast las ik vandaag een artikel over TomTom. Die heeft 10 jaar in de marge zitten werken (onder de vorige bedrijfsnaam Palmtop) totdat de geheugenkaartjes betaalbaar werden en voldoende capaciteit hadden.

 

Beide zaken combinerend borrelde mijn vraag naar boven.Dus primair zoekende naar een oplossing en secundair uit pure nieuwschierigheid of andere HL-leden ook op bepaalde innovaties zitten te wachten.

 

Stoppen met mobiele, verwarmde applicaties is niet aan de orde maar de verkoop zou een enorme boost kunnen krijgen als de batterijcapaciteit sterk zou toenemen.

 

Gr, Niek

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zit te wachten op een (open source) planning systeem, wat ik kan gebruiken voor het projectmanagement voor mijn klanten, die Gant charts genereerd op basis van afhankelijkheid van processen, taken exporteert naar Outlook, meerdere taaklijnen/bedrijven integreerd en vanaf een pda te raadplegen/bij te werken is, zonder dat het puur webbased is. (Oftewel, zonder continu internetverbinding).

 

Als iemand dit gevonden heeft, of zin heeft om het te maken, hoor ik het graag.

Link naar reactie
  • 0

Was toch iets van een FlashPack dat zoiets kan?

 

Eén van de winnaars van New Venture.

 

http://www.newventure.nl/algemeen/news/2004-12-10

 

Hoe is het met hun gegaan eigenlijk?

 

Perry

 

 

Die zijn volgens mij niet verder gekomen dan het prototype stadium. Daarnaast te weinig capaciteit voor mijn mobiele verwarmde applicaties.

 

Toshiba is ook met iets dergelijks bezig:

http://www.toshiba.co.jp/about/press/2005_03/pr2901.htm

 

Maar helaas ook pas over een jaar commercieel beschikbaar :'(

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

;D

 

Hut doet: projecten plannen op basis van onderlinge afhankelijkheid van processen, grafisch weergegeven in Gantt charts.

 

Dussss wat kan ik ermee: een project met meerder partijen plannen, waarbij voor idere partij is aangegeven wanneer zij wat af moeten hebben, en welke andere onderdelen van het project daarvan afhankelijk zijn. De kozijnplaatser kan pas komen als de metselaar is geweest.

 

(Dit product bestaat ook al, de innovatie is de raadpleegbaarheid en bewerkbaarheid op een pda, zonder permanente internetverbinding.)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Op innovatie subsidies die je niet zes maanden voor aanvang in hoeft te dienen.

Sinds vanmorgen verkeer ik zo'n beetje in staat van oorlog met SenterNovem en die andere ballententen. Dit leid alleen maar af, en wekt valse/foute verwachtingen.

Ik heb een leuk project nu met een Zwitsers bedrijf, kan beter een bord in de tuin slaan en hier opzouten.

 

Kortom, ik wil graag een innoverende overheid (utopia).

 

Ik denk dat ik die Brinkhorts maar eens ga bellen. >:(

Link naar reactie
  • 0

;D

 

Hut doet: projecten plannen op basis van onderlinge afhankelijkheid van processen, grafisch weergegeven in Gantt charts.

 

Dussss wat kan ik ermee: een project met meerder partijen plannen, waarbij voor idere partij is aangegeven wanneer zij wat af moeten hebben, en welke andere onderdelen van het project daarvan afhankelijk zijn. De kozijnplaatser kan pas komen als de metselaar is geweest.

 

(Dit product bestaat ook al, de innovatie is de raadpleegbaarheid en bewerkbaarheid op een pda, zonder permanente internetverbinding.)

 

 

 

Nonex, Welk probleem los je hier mee op ? Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat je Gantt-charts op je pda-schermpje wil gaan raadplegen.

 

Gr, Niek

 

Link naar reactie
  • 0

Dit is volgens mij echt een heel goed idee, maar ik ben geen technicus. Verzin een manier om sokken bij elkaar te houden in de was. Iedereen heeft er last van dat er sokken verdwijnen. Als 1 van jullie een gouden idee heeft dat goedkoop is (goedkoper dan nieuwe sokken kopen), dan hoor ik het graag!

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
  • 0

Waarom denk je dat sokken kwijt raken in de was?

 

Vraag maar in je omgeving. Iedereen heeft er regelmatig last van dat er ineens 1 van de twee sokken kwijt zijn. En niet meer teruggevonden worden.

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
  • 0

Waarom denk je dat sokken kwijt raken in de was?

 

Vraag maar in je omgeving. Iedereen heeft er regelmatig last van dat er ineens 1 van de twee sokken kwijt zijn. En niet meer teruggevonden worden.

Tsja, dan ben ik ze nu ineens beide kwijt, dat is fijn! ;)

 

Wat het probleem vooral is: Je moet ze steeds weer bij elkaar zoeken. Als je ze aan elkaar vast klemt/klikt hoef je dat in elk geval niet meer te doen wat je tijd bespaard. Spontaan verwijnende sokken geloof ik niet echt in, als ze in de wasmachines gaan komen ze er ook (hopelijk schoon) weer uit ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat het probleem vooral is: Je moet ze steeds weer bij elkaar zoeken. Als je ze aan elkaar vast klemt/klikt hoef je dat in elk geval niet meer te doen wat je tijd bespaard. Spontaan verwijnende sokken geloof ik niet echt in, als ze in de wasmachines gaan komen ze er ook (hopelijk schoon) weer uit ;)

 

Precies, dat bedoel ik. Spontane herkenning dus en geen gezoek! Reken maar dat zo'n oplossing een gat in de markt is. :)

Communicatie is kunnen delen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.