• 0

Parkeerkosten gefactuereerd prive auto

Hallo allemaal,

Ik ben zzp'er en werk voor een detacheringsbureau waarbij ik facturen stuur met BTW-verlegd. 

 

Ik heb een paar weken op een locatie gewerkt waar ik parkeerkosten betaald heb bij een parkeerautomaat. Het betreft een prive-auto die ik zakelijk rijdt. Met het detacheringsbureau is afgesproken dat zij deze kosten gaan betalen.Later hebben ze mij geïnformeerd dat ik een factuur moet maken voor die kosten. Dat heb ik gedaan en de kosten zijn vergoed. 

 

Nu weet ik niet hoe ik de facturen parkeerkosten in mijn administratie kan boeken. Ik vraag me af of de terugbetaling van de parkeerkosten als omzet gezien moeten worden omdat ik daarvoor een factuur verstuurd heb. Zo ja, hoe moet ik de door mij betaalde parkeerkosten boeken, omdat ik een privé-auto gebruik en 0,19 cent in rekening breng voor elke kilometer. 

 

Alvast dank voor jullie reactie. 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja je moet het gewoon als omzet boeken.

De betaalde parkeer kosten hoef je niet te boeken want die mag je niet aks zakelijk meenemen omdat je jezelf alleen de 19 cent per km kunt vergoeden voor een privé auto

 

Dat jij toevallig hebt afgesproken met de klant dat zij alleen de werkelijk betaalde parkeerkosten betalen maakt niet uit..

De factuur naar je klant boek je als omzet en voor de km van je privé auto boek je alleen x km * 19ct als kosten.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.