• 0

oprichten stichting - waar op letten?

Ik ben aan het kijken naar het oprichten van een stichting naast mijn eenmanszaak.

Bedoeling is dat de stichting commerciële activiteiten gaat doen (online verkopen) waarna de inkoop en verwerking weer uitbesteed wordt aan mijn huidige eenmanszaak.

Ik had nog twijfels of ik als bestuurder zou optreden, of dat aan mijn partner zou overlaten of beide.

 

Ook vroeg ik me af waarop ik moet opletten qua statuten en dergelijke.

 

en betreft de oprichtingskosten: ik zie aanbieders variërend van 250 euro tot meer als 600 euro voor oprichten stichting. kan niet echt verschil tussen die aanbieders ontdekken betreft wat ze daarvoor nu doen.

 

Wie kan me nog vertellen waar ik dus op moet letten en hoe ik zo en stichting het snelst actief krijg.

 

ander puntje waar ik tegenaan loop is een huurovereenkomst voor kantoor voor de stichting. De verhuurder geeft aan dat hij pas met een inschrijving kvk het huurcontract kan opstellen en afsluiten.

De kvk geeft aan dat voor het inschrijven van stichting op een adres anders als je woonadres (die wil ik helemaal niet vermeld hebben op kvk inschrijving) je bij inschrijving een huurcontract moet overleggen. beetje kip ei verhaal dus. iemand daar ervaring mee?

 

Daniel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik begrijp je standpunt.

Maar heb het nog uitgebreid met boekhouder besproken en nog eens de verschillende opties en ondernemingsvormen doorgelopen en kwamen toch weer bij de stichting uit voor het doel waarvoor ik nu wil gebruiken en de huidige stand van mijn bedrijf en persoonlijke situatie..

 

Ook dat het nu een soort van experiment is om te zien of het werkt wat ik nu wil bereiken hiermee en als het werkt  wat daarbij komt kijken, hoe dat loopt en waar ik verder allemaal rekening mee moet houden.

Mocht dit werken is de bedoeling dat er meerdere van dit soort bedrijven opgericht worden in meerdere landen binnen (en mogelijk buiten) de EU.

Dan zal opnieuw bekeken worden of een BV of andere vorm dan niet betere optie is.

 

Dit kan later ook nog omgezet worden in een BV (niet makkelijk nee) of gewoon een nieuwe BV oprichten en de zaken van stichting verkopen aan nieuwe BV en stichting opheffen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.