• 0

Uitgeschreven KvK BTW

Dames en heren,

 

al dagen heb ik slapeloze nachten en ik hoop oprecht dat jullie mij gerust kunnen stellen over het volgende:

 

in 2019 was ik gestart met mijn onderneming, verkopen via bol.com. Ivm studie had ik geen tijd meer en besloot ik rond juli 2020 om te stoppen. Mijn studie heb ik in september gelukkig kunnen afronden en had ik weer meer tijd om me te richten op mijn onderneming. Ik heb in september meteen een nieuwe kvk inschrijving ingediend en de afspraak was ook gemaakt op 20 oktober 2020. Inmiddels heb ik een nieuwe kvk nummer. Mijn verkoopaccount bleef wel al die tijd actief via bol.com, ondanks mijn uitschrijving van de eenmanszaak. Sinds september ben ik weer actief aan het verkopen, maar hoe ga ik dit regelen met de belastingdienst? Ik heb echt serieuze twijfels en het stresst mij enorm, want de inschrijfdatum van de onderneming stond op 1 oktober(4e kwartaal).
 

uit eigen initiatief heb ik een suppletie omzetbelasting ingediend over de 3e kwartaal via het oude portaal. Echter, mijn uitschrijving was 30 juni 2020 en ik kon dus geen nieuwe belastingaangifte doen over 3e kwartaal via het oude portaal. Ik heb wel netjes een suppletie omzetbelasting ingediend over de 3e kwartaal. Heb ik dit goed of slecht gedaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is het oude btw-nummer nog wel of niet actief?

Heb je nu wel of niet voor de tweede inschrijving een nieuw btw-nummer ontvangen?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Yes de nieuwe heb ik ontvangen. Maar heb dus een suppletie ingediend via mijn oude kvk, omdat bij de nieuwe er geen mogelijkheid was om btw aangifte over de derde kwartaal te doen(ivm startdatum 1

oktober). Via mijn oude kon ik ook niet over de 3e kwartaal invullen. Dus heb een suppletie ingediend alsnog over de derde kwartaal. Is dit een reden om zorgen te maken? Ik zit er echt mee.

Link naar reactie
  • 0

U heeft er wel een (onnodig) rommeltje van gemaakt, te beginnen met uw onderneming te snel uit te schrijven. Dat had met hetzelfde gemak ook op 31/12 kunnen gebeuren.

 

In principe was u in de periode van 01/07 t/m 30/09 geen ondernemer meer en dus niet gerechtigd om btw in rekening te brengen (mocht u dat gedaan hebben). Als dat wel het geval is geweest, dan bent u verplicht om de ontvangen btw af te dragen (hetgeen u, naar ik aanneem, heeft gedaan).

 

In uw geval - waarbij ik maar aanneem dat er sprake is van twee eenmanszaken - maakt het uiteindelijk niet uit onder welk BTW-nummer en in welke periode u de BTW-aangifte hebt gedaan. Belangrijk is dát u het heeft gedaan.

 

Tenslotte: U moet mij maar corrigeren als het niet zo is, maar ik heb begrepen dat u alle kosten en opbrengsten in het derde kwartaal hebt toegewezen aan de eerste onderneming met het daarbij behorende BTW-nummer. Als dat zo is, dan is dat goed genoeg en geen reden voor slapeloze nachten.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.