• 0

Importcontract afsluiten?

(aangepast)

Beste leden,

 

Aangezien ik nieuw ben op dit forum lijkt het mij wel zo gepast om mij eerst voor stellen. Mijn naam is Maurice en ik ben 22 jaar oud. Ik ben sinds een jaar verkoper op bol, dan denken jullie daar heb je er weer zo eentje.. nee ik gebruik bol momenteel om een startkapitaal te generen voor een bedrijf wat ik uiteindelijk wil gaan opzetten: Agunto. Later meer daar over.

 

UPS heeft mij eergisteren benaderd middels een telefoontje met een optie voor een importcontract met “speciale tarieven” Volgens hen zou ik middels dit contract minder kwijt zijn aan verzendkosten vanuit Hongkong. Momenteel koop ik mijn producten in op Alibaba en maak gebruik van vaste leveranciers en vaste inkoopdata. Per maand koop ik minimaal 3 producten in, dit zijn dus 3 importzendingen per maand met het vliegtuig. Ook wel bekend als express.

 

De leverancier bepaalt nu mijn verzendkosten, ik vraag haar altijd om de goedkoopst mogelijke optie en dan rolt er vaak een vervoerder uit; denk hierbij aan DHL, UPS, FedEx etc. Nu UPS mij met een contract heeft benaderd gaat er toch een belletje bij mij rinkelen dat de verzendkosten vanuit Hongkong naar Nederland goedkoper hadden gekund; volgens UPS zou de leverancier een zending moeten koppelen aan mijn accountnummer op UPS, en dan zouden er goedkopere verzendkosten mogelijk zijn.

 

Ik vraag me dan ook af hoe dit mogelijk is, een leverancier uit China, Shenzen zou toch in eerste instantie een “beter”contract moeten hebben met UPS want mijn leveringen komen vandaag de dag nog steeds met UPS. Daarbij vraag ik mij ook af hoe dit gaat; de leverancier is gevestigd in Shenzen en niet in Hongkong.. maar de tarieven zijn vanuit Hongkong gegeven naar Nederland. Als zij slim zijn rekenen ze natuurlijk extra hoge verzendkosten van Shenzen naar Hongkong om de winst nog een beetje op te krikken, want dat maken ze over verzendkosten.

 

Iemand die zich kan verplaatsen in mijn verhaal of iemand die op deze manier al zijn import regelt?

 

Alvast bedankt!

aangepast door MauriceB22
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Welkom op Higherlevel.

 

Heb je van UPS ook te horen gekregen wat die "speciale tarieven" precies zijn? En heb je die vergeleken met de tarieven van je leverancier?

 

Zonder dit is het natuurlijk allemaal gissen wat voor jou voordeliger zou zijn (en je moet in je berekeningen dan ook met de land haul van Shenzen naar Hongkong rekening houden).

 

Gezien dat de tarieven op AliExpress al zo laag zijn (ik neem aan dat dat op Alibaba ook zo is) vraag ik me af of de tarieven van UPS voor jou wel zo speciaal zullen zijn.

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, MauriceB22 zei:

Ik vraag me dan ook af hoe dit mogelijk is

Zijn de 'speciale tarieven' van UPS daadwerkelijk goedkoper dan via je leverancier? Hoe het mogelijk is: je leverancier zal vast een fee rekenen om de verzending te regelen. Je betaalt dus vermoedelijk meer dan de kale verzendkosten.

 

11 uur geleden, MauriceB22 zei:

Daarbij vraag ik mij ook af hoe dit gaat; de leverancier is gevestigd in Shenzen en niet in Hongkong.. maar de tarieven zijn vanuit Hongkong gegeven naar Nederland. Als zij slim zijn rekenen ze natuurlijk extra hoge verzendkosten van Shenzen naar Hongkong om de winst nog een beetje op te krikken, want dat maken ze over verzendkosten.

Wat vraag je je hier dan nog over af? Je geeft zelf al aan dat ze waarschijnlijk extra hoge verzendkosten rekenen van Shenzen naar Hongkong. Je leverancier zal een vlucht bij UPS hebben geboekt die vanaf Hong Kong naar Nederland vliegt. Het transport van Shenzen naar Hongkong kan dan door een tussenpartij worden gedaan, wat natuurlijk ook geld kost.

 

Ik zou de 'speciale tarieven' van UPS dus eerst goed vergelijken met de kosten die je leverancier nu aan je factureert. En mocht het tarief van UPS aantrekkelijker zijn, nog even bij je leverancier peilen of die het nog steeds goed vindt om het op die manier te verzenden.

Link naar reactie
  • 0

Nog nooit een aanbod gekregen van de Nederlandse tak van een koerier die goedkoper is dan gebruik makend van een HK agent. Niet geschoten is echter altijd mis, dus vraag gewoon een prijs op van je laatst ontvangen pakket.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.