• 0

Stagiair(e): administratie en praktijk

Volgende week begint er voor het eerst een stagiair in mijn bedrijf. Ik ben zijn stagementor en heb geen enkele ervaring met het begeleiden van stages (wel met training en coaching gelukkig).

 

Vandaag de Belastingdienst gebeld en heb begrepen dat als er geen arbeidsovereenkomst is (en dus ook geen salaris), dan hoef je hem niet op te geven. Daardoor is hij ook niet verzekerd. Ik vind het allemaal een beetje wazig, want ook de site van de Belastingdienst is niet duidelijk. Er komt wel een stageovereenkomst en een stage-onkostenvergoeding. Heeft iemand specifieke administratieve ervaring met stagiair(e)s?

 

Ik ben sowieso benieuwd naar de algemene ervaring met stageplaatsen. Ik denk overal aan te hebben gedacht, maar weet het natuurlijk niet zeker. Er is een plan/planning, een werkplek, een laptop, een emailadres, een stagevergoeding, overeenkomst, akkoord van z'n opleiding, praktische afspraken.. vergeet ik iets?

 

Bedankt!

Sietse

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is de stagiair(e) verzekerd? Dan doel ik niet op de WAO-verzekering e.d. (hij of zij krijgt immers een stagevergoeding) maar wel een verzekering die specifiek voor stagiair(e)s bijvoorbeeld aansprakelijkheid dekt. Een stagiair(e) kan een aanwinst zijn voor het bedrijf, maar een ongeluk zit in een klein hoekje (dat hoeft niet per se die ene betonplaat zijn die toevallig omvalt, maar kan ook een tikfout zijn in een offerte of... etc.).

 

Het is verstandig om ook bij de school na te gaan hoe de stagiair vanuit hen is verzekerd.

 

Succes!

 

Groet,

 

DennH.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen is het zo dat scholen studenten / stagiaires niet verzekeren. Zelf moest ik ook altijd aan het bedrijf waarbij ik stage ging lopen vragen of ik bij hun was verzekerd of dat ik dit zelf moest regelen. Tot nu toe ging dit altijd via het bedrijf.

 

Wellicht is het dan ook verstandig contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij omtrent een verzekering voor de stagiair.

You can have it fast, cheap, or working. Choose two.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.