• 0

Overbruggingskrediet, bank is geen optie

Hulp gevraagd

 

Geachte ondernemers.

 

Even het verhaal in het kort.

Wij ( mijn compagnon en ik) zijn vorig jaar begonnen met het opzetten van een bedrijfsplan om een winkel te starten in projectie en presentatie materiaal.

Dit was de bedoeling om samen te doen met een leverancier.

De leverancier voor de apparatuur en wij voor de inrichting en de buffer om de eerste periode door te komen zonder inkomsten.

Daar we niet zeker waren van de leverancier en of we dit wilden hebben halverwege de opstartfase besloten zelf alles voor onze rekening te nemen en zo niet afhankelijk te zijn van iemand waarvan alle apparatuur is.

Het enige nadeel is dat we een starterkrediet hebben gekregen voor de inrichting en aankleding en nu ook alle apparatuur ervan hebben aangeschaft.

Het is nu wel allemaal van onszelf alleen hebben we naast het krediet ook een groot gedeelte van ons buffertje voor thuis geïnvesteerd.

Op dit moment is het zover dat we gestart zijn in juni en nu al kosten dekkend draaien.

Pand, auto, gas elektra, alles wat we nodig zijn. Er moet alleen nog steeds geïnvesteerd worden en er is geen ruimte over om loon uit de onderneming te halen.

( we horen hier en daar dat het knap is dat we na 3 maand al kosten dekkend draaien)

Met andere woorden, de potjes raken leeg (1 is al leeg) en we weten nu niet wat we moeten doen. De bank is geen optie want die willen niks extra’s doen en inkomen is in 1 van de gezinnen niet aanwezig. Dat gaat dus heel erg hard.

 

Hebben, heeft 1 van jullie ideeën wat te doen en wie te benaderen bij dit soort dingen.

Het draait steeds beter en we zijn zeker dat het een succes wordt.

Enthousiasme en optimisme is er elke dag weer, alleen een beetje extra ruimte zou fijn zijn.

 

Patrick

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je ook geen relaties die misschien willen investeren? Het is tenslotte al kostendekkend, je hebt feitelijke resultaten die goed zijn. Nu aan jou de taak om dit verhaal goed te verkopen zodat je krediet krijgt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Alvast bedankt voor jullie reacties.

 

We zijn nog niet bij de bank geweest alleen die hebben in juni gezegd toen we starten dat (niet lachen) 20.000 het maximale was om te geven zonder onderpand etc.

en nu vragen de meeste zich waarschijnlijk af hoe we dat gedaan hebben , maar we hebben echt een leuk pand(heel veel uurtjes tot savonds laat) ingericht en apparatuur er ook in en we betalen de rekeningen nog steeds allemaal op tijd.

Misschien idd als we nu heengaan en dit verhaal naar hun duidelijk uit leggen dat ze er anders over gaan denken.

Wie start heden ten dage een winkel met electrische apparatuur en een aantal draaiende opstellingen voor 20.000 euro.

Link naar reactie
  • 0

Waarom kopen? Is het niet mogelijk om met je leverancier(s) af te spreken dat je een aantal producten in consignatie krijgt?

 

Kost je meestal wel wat meer, maar ben je op dit moment mee geholpen omdat je de producten niet hoeft te kopen. Je betaalt de leverancier pas wanneer je de producten verkocht hebt.

 

Zomaar iets dat bij me opkwam. ;)

 

Groet,

 

Martin

Link naar reactie
  • 0

Hallo iedereen,

vandaag gesprek gehad met de bank en de bank zegt dat we wel groeiende zijn en dat het er goed uitziet maar het starterskrediet kan alleen verhoogd worden in het 2e jaar na een rapport van de jaarcijfers en aangezien we in juni gestart zijn is dat dus een probleem.

We blijven positief en gaan gewoon een hoop verkopen in deze maand, zo niet..... (is geen optie)

Als er nog mensen zijn met ideeen graag.

 

alvast bedankt.

En voor materiaal in consignatie moeten we weer jaarcijfers laten zien om op rekening te kopen en we zijn een te jong bedrijf bla bla bla. echt vervelend begint het nu wel te worden.

 

Link naar reactie
  • 0

als je er nog géén salaris(sen) uit kan halen draai je dus nog niet kostendekkend. Mischiem voor pand, gas, licht en water ?

 

Als jullie al wisten dat er inkomen uit moest komen de eerste maanden .. hoe heb je dat verwerkt in je ondernemersplan ?

 

En hou je rekening met de belasting die volgend jaar om de hoek komt kijken ?

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Vandaag hoorde ik persoonlijk van 'de' bank dat ik als starter maximaal 25.000 euro krediet kon krijgen in plaats van die 20.000 euro waar jullie het over hebben. Wil je dat ik jullie aan mijn contactpersoon voorstel? ;D

 

Probeer http://www.nebib.nl om een financierder te vinden of misschien dat een lullig persoonlijk leningkje uitkomst kan bieden? Al aan leverancierskrediet gedacht?

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0

Vandaag hoorde ik persoonlijk van 'de' bank dat ik als starter maximaal 25.000 euro krediet kon krijgen in plaats van die 20.000 euro waar jullie het over hebben. Wil je dat ik jullie aan mijn contactpersoon voorstel? ;D

 

Dat klopt alleen laat de "accountmanager"een berekening los???

en die geeft aan dat 20.000 maximaal is .

 

 

We zijn kostendekkend omdat we idd zoals uitgelegd eigen potjes hadden om de inkomsten op te vangen. nadat we gestart zijn en de leverancier niet meegenomen hebben in het verhaal , hebben we dus een beetje aan de potjes gezeten die voor het thuisfront bedoeld waren.

Qua ondernemingsplan draaien we dus wat we zouden moeten doen.

Het probleem is nu dat we geen speling hebben. Krijgen we een grote klus moeten we hem afslaan omdat we nog geen 1000 euro ruimte hebben om iets te doen.

Leveranciers helpen ons wel maar dat gaat ook maar zover omdat je startende bent en niks kunt laten zien.

Pl is geen optie want we hebben geen inkomen:(

 

we gaan nog eens een andere bank proberen, we zitten nu bij DE bank.

 

Link naar reactie
  • 0

Stel dat je je klanten bij bestelling laat betalen en je inkopen pas na 30 dagen betaald, heb je een maand werkkapitaal extra. Kan het zijn dat je nu vooruit of per direct aan je leveranciers betaald? Geeft in ieder geval iets extra ruimte door later te betalen.

 

Op basis van je realisatie tot nu toe en een gedegen liquiditeitsprognose moet er vast wel een bank te vinden zijn die wat werkkapitaalfinanciering wil doen. Wellicht met sessie van je voorraden kan je wat extra ruimte verkrijgen.

 

Succes.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Banken zijn niet zo happig de laatste tijd. Ook ik kreeg weinig concrete voorstellen. Daarom heb ik alles geleend bij collega ondernemers.

 

Dit is inmiddels reds terug verdiend en terugbetaald. Bijna 4 maanden ondernemer en reeds 50 mille omgezet. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.