• 0

Dekking BAV bij opdracht

Beste allemaal,

 

Ik ben een natuurgeneeskundige  praktijk (= alternatieve zorg) gestart, daarvoor ben ik aangesloten bij een beroepsvereniging en heb via de vereniging een beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Voor particuliere consulten is dus alles in orde en facturen worden zo opgesteld dat cliënten deze kunnen indienen bij de zorgverzekeraar. 

 

Maar nu is er iets leuks op mijn pad gekomen. Een bedrijf dat bezig is met een gezonder-ouder-wordenplan voor de medewerkers. Het idee is dat ik daar eerst advies geef / meewerk aan een gezondheidsplan. Daarna zal ik mogelijk een spreekuur houden met betrekking tot leefstijl, eetgewoontes en dergelijke. Maar ik vraag me nu of hoe doe ik dit? 

Mijn BAV dekt mijn werk als natuurgeneeskundige, naar mijn idee is dit daar ook onderdeel van, maar is dat wel zo? Vooral het advies gedeelte betreft geen 1-op-1 consulten maar ze vragen wel om mijn expertise. 

En facturen/contracten... zou het handig zijn om een contract af te sluiten als natuurgeneeskundige praktijk? Want dat is ook waar ik de BAV voor heb. Ik ben bang als ik het als persoon doe dat het dan als een andere bedrijfsactiviteit gezien wordt en de verzekering geen dekking biedt. 

 

Ik heb in omgeving meerdere mensen om advies gevraagd maar vind dat zij er te makkelijk over denken. Ik ken een coach die aangaf dat het niet uitmaakt wat je op de factuur zet, dat ze gewoon neerzet wat het bedrijf vraagt. Dat lijkt me makkelijk voor het bedrijf, maar of dat voor mij zo wel verstandig is? 

Bij de kvk staat dat mijn activiteit 86191 (overige paramedische  praktijken en alternatieve genezers is. Het lijkt me dan sterk dat je zomaar een andere activiteit op je factuur kunt zetten, zoals bijvoorbeeld 86923 (preventief zorg, leefstijlcoach). Dat heeft toch gevolgen?

 

Een optie die iemand ook voorstelt was om bij de kvk die activiteit te laten toevoegen. Ook een idee. Maar het lijkt me niet dat de BAV dan nog toereikend is. 

 

Ik merk dat ik heel erg de neiging heb om deze leuke opdracht nu af te ketsen omdat ik bang ben dat ik straks iets fout aanpak. Ik heb gegoogled, gekeken op kvk, ondernemersplein, van alles, maar ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven. 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
5 minuten geleden, Gast zei:

Ik heb gegoogled, gekeken op kvk, ondernemersplein, van alles, maar ik kom er niet uit. 

Het lijkt me ook dat dat niet de juiste plekken zijn om te zoeken als je vragen hebt over de inhoud, reikwijdte en mogelijkheid tot aanpassing van een verzekeringsovereenkomst.  Benader daarvoor je verzekeraar of adviseur.

 

8 minuten geleden, Gast zei:

Een optie die iemand ook voorstelt was om bij de kvk die activiteit te laten toevoegen. Ook een idee. Maar het lijkt me niet dat de BAV dan nog toereikend is. 

 

Of een BAV toereikend is hangt niet af van welke activiteiten bij de KvK vermeld staan of niet, maar van jouw feitelijke activiteiten en of deze bij verzekeraar bekend zijn en zo ja of verzekeraar daar voor dekking verleent.

 

Lang verhaal kort: bel je verzekeraar of adviseur, bespreek de mogelijkheden en bepaal daarna pas of je de opdracht wel of niet wilt aannemen. 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 72 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.