• 0

Betaling aan eenmanszaak moet naar VOF

Hi!

 

Ik heb een betaling naar het rekeningnummer en (credit)factuur op mijn eenmanszaak ontvangen. Dit moet echter naar mijn VOF, hoe kan ik dit het beste administratief verwerken?

 

Vast niet de bedoeling dat ik dit gewoon overboek naar het juiste rekeningnummer. Moet ik dan een factuur vanuit mijn VOF sturen naar mijn eenmanszaak?

 

Helaas is de factuur aanpassen geen optie. Het gaat om een betaling van bol.com, hier mag je maximaal 1 verkoperaccount per kvk hebben maar om marketingredenen is het aanbod opgesplitst bij 'verschillende' verkopers.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom op Higherlevel.

 

1 uur geleden, Klaveren zei:

Vast niet de bedoeling dat ik dit gewoon overboek naar het juiste rekeningnummer. Moet ik dan een factuur vanuit mijn VOF sturen naar mijn eenmanszaak?

Waarom is dat niet de bedoeling? Voor de administratie van de VOF maakt het niet uit of de betaling van de klant komt of van jouw eenmanszaak.

 

GEEN factuur sturen van de VOF naar de eenmanszaak want er is reeds een factuur voor dat werk. En anders ga je je omzet verhogen.

 

Dus... in de eenmanszaak boek je de ontvangst betaling op een memoriaal en boek je de betaling naar je VOF weer van die memoriaal af.

In de VOF boek je de ontvangst betaling gewoon als betaling van de klant.

 

Link naar reactie
  • 1
5 minuten geleden, Klaveren zei:

ik dacht er ook strenge factuureisen waren aan welke naam bovenaan de factuur staat maar valt dus mee.

Uiteraard blijven die factuureisen zelf wel in stand. Dus op de factuur naar de klant moet de klantnaam staan, jullie naam en btw nummer etc. etc.

Maar dat zij de factuur naar een ander bedrijf overgemaakt hebben en dat dat bedrijf het bedrag weer 1:1 doorstort naar de VOF is verder helemaal geen probleem.

 

Link naar reactie
  • 0

Ja. Ik ging er in mijn antwoorden vanuit dat ALLEEN de betaling naar de eenmanszaak was gegaan maar dat de VOF een factuur had gestuurd (of een reverse factuur gekregen) die wel op de goede naam stond.

 

Als dat niet zo is dan is er dus meer misgegaan dan alleen een betaling naar de eenmanszaak.

 

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Klaveren zei:

Ik heb een betaling naar het rekeningnummer en (credit)factuur op mijn eenmanszaak ontvangen. Dit moet echter naar mijn VOF,

Het is mijn eenmanszaak en onze VOF.
Mijn VOF bestaat niet.

 

 

10 uur geleden, Klaveren zei:

Helaas is de factuur aanpassen geen optie. 
Het gaat om een betaling van bol.com, hier mag je maximaal 1 verkoperaccount per kvk hebben

Waarom niet?

De eenmanszaak en de VOF hebben beiden een eigen KvK-nummer én een eigen BTW-nummer.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, Ward van der Put zei:

Bij de maandelijkse creditfactuur van Bol waarop het platform verkoopcommissie en verkoopkosten (plus btw) inhoudt, lijkt een juiste tenaamstelling op naam van de VoF me toch wel gewenst voor het verantwoorden van omzet, kosten en te betalen plus terug te vragen omzetbelasting.

Right, okay. Is dan de enige optie om vanuit de VOF een factuur te sturen naar de eenmanszaak voor dat bedrag?

 

10 uur geleden, Cosara zei:

Waarom niet?

De eenmanszaak en de VOF hebben beiden een eigen KvK-nummer én een eigen BTW-nummer.

 

Bij bol.com mag je helaas niet meerdere accounts openen vanuit één kvk. We verkopen diverse, niet gerelateerde producten, dan staat wat knullig vanuit eenzelfde verkoper. Ook hebben we enkele producten met een andere prijsstrategie aangeboden wat niet kan met 1 account. Technisch is het ook een stuk makkelijker om meerdere accounts te hebben ipv alles vanuit 1.

Link naar reactie
  • 0
20 minuten geleden, Klaveren zei:

Bij bol.com mag je helaas niet meerdere accounts openen vanuit één kvk. We verkopen diverse, niet gerelateerde producten, dan staat wat knullig vanuit eenzelfde verkoper. Ook hebben we enkele producten met een andere prijsstrategie aangeboden wat niet kan met 1 account. Technisch is het ook een stuk makkelijker om meerdere accounts te hebben ipv alles vanuit 1.

Yikes. Begrijp ik het nu goed dat je alleen je eenmanszaak hebt voor een account bij bol?

 

Je weet dat jij alleen met de eenmanszaak verantwoordelijk bent voor de producten die de eenmanszaak verkoopt?

 

Ik had nog niet door dat de creditfactuur op naam van de emz stond. Maar ja, als de eenmanszaak de leverancier voor bol is dan moet de vof ook die producten factureren aan de emz (anders heb je in de vof geen omzet).

 

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, Rik · zei:

Yikes. Begrijp ik het nu goed dat je alleen je eenmanszaak hebt voor een account bij bol?

 

Je weet dat jij alleen met de eenmanszaak verantwoordelijk bent voor de producten die de eenmanszaak verkoopt?

 

Nee hoor, de eenmanszaak bestond al langer maar deed alleen niets met ecommerce. Het verkopersaccount bij bol is wel specifiek aangemaakt om voor de vof een extra verkoopkanaal te creëren.

25 minuten geleden, Rik · zei:

Ik had nog niet door dat de creditfactuur op naam van de emz stond. Maar ja, als de eenmanszaak de leverancier voor bol is dan moet de vof ook die producten factureren aan de emz (anders heb je in de vof geen omzet).

 

Ja bol heeft gefactureerd (credit) en uitbetaald op de eenmanszaak maar de vof betaald de inkoopkosten en voert de werkzaamheden uit. Bedankt, dan ga ik vanuit de VOF een factuur sturen naar de eenmanszaak.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Klaveren zei:

Bij bol.com mag je helaas niet meerdere accounts openen vanuit één kvk.

Nee, maar je mag toch een account openen op basis van de EMZ én eentje op basis van de VOF.

Beiden hebben een eigen KvK-nummer, dus dat bijt niet, zelfs niet voor bol.com.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Cosara zei:

Nee, maar je mag toch een account openen op basis van de EMZ én eentje op basis van de VOF.

Beiden hebben een eigen KvK-nummer, dus dat bijt niet, zelfs niet voor bol.com.

Dat wordt nu dus ook gedaan.

Alleen wil TS de omzet en winst uiteindelijk wel allemaal in de VOF hebben. Dus moet er vanuit daar gefactureerd worden naar de EMZ want de EMZ is van sommige artikelen nu officieel de leverancier voor bol en klant.

 

Link naar reactie
  • 0
49 minuten geleden, Rik · zei:

Dat wordt nu dus ook gedaan.

Alleen wil TS de omzet en winst uiteindelijk wel allemaal in de VOF hebben. Dus moet er vanuit daar gefactureerd worden naar de EMZ want de EMZ is van sommige artikelen nu officieel de leverancier voor bol en klant.

Aha, duidelijk.

Dat wordt dus doorfactureren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.