• 0

nieuwe sensoren?

hela ik had een vraagske

 

Weten jullie soms of er sensoren bestaan die objecten kunnen detecteren en vervolgens ook herkennen? vb bewegende voorwerpen zoals mensen, fietsen, auto's enz... Weten jullie ook hoeveel zoiets kost? Ik ben namelijk op zoek naar zo van die sensoren...

 

groetjes

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

hela ik had een vraagske

 

Weten jullie soms of er sensoren bestaan die objecten kunnen detecteren en vervolgens ook herkennen? vb bewegende voorwerpen zoals mensen, fietsen, auto's enz... Weten jullie ook hoeveel zoiets kost? Ik ben namelijk op zoek naar zo van die sensoren...

 

groetjes

 

 

 

Ja zoiets bestaat, kun je alleen iets specifieker zijn wat je zoekt, waar het voor is, wat het mag kosten, en wat het moet herkennen.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een toepassing maken waarbij je dmv sensoren objecten kan zien op een scherm... Kostprijs maakt voorlopig niets uit... vb snachts tis totaal donker (geen verlichting) dat de sensoren toch nog bewegende objecten kunnen waarnemen en doorspelen naar de controlekamer... Dat wil ik maken... Daarom vroeg ik me af of er zo sensoren bestaan

 

groetjes

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een toepassing maken waarbij je dmv sensoren objecten kan zien op een scherm... Kostprijs maakt voorlopig niets uit... vb snachts tis totaal donker (geen verlichting) dat de sensoren toch nog bewegende objecten kunnen waarnemen en doorspelen naar de controlekamer... Dat wil ik maken... Daarom vroeg ik me af of er zo sensoren bestaan

 

groetjes

 

 

 

Nog steeds geen idee wat je wilt, er zijn gewoon camera's die je aan een netwerk kunt hangen, de wat duurdere canera's hebben een soort bewegingsmelder, bij andere zit de detectie in de software.

Zodra er iets wijzigt aan het beeld meld de software de verandering.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips, maar ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om met sensoren te werken en niet met webcams... We willen een systeem maken dat s'nachts (zonder verlichting), de buurt kan bewaken. En dat deze informatie op een platte grond (op de pc) wordt getoond (zoals op een radar). Maar dat deze sensoren ook bewegende voorwerpen kunnen herkennen en deze op de radar zetten. Duz als er een auto aankomt, de sensor deze detecteert en doorstuurt naar de controlekamer. De bewaker kan dan zien op de pc dat het een auto is...

 

Is zoiets makkelijk te vinden/ te maken?

 

groetjes

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips, maar ik zoek eigenlijk een mogelijkheid om met sensoren te werken en niet met webcams... We willen een systeem maken dat s'nachts (zonder verlichting), de buurt kan bewaken. En dat deze informatie op een platte grond (op de pc) wordt getoond (zoals op een radar). Maar dat deze sensoren ook bewegende voorwerpen kunnen herkennen en deze op de radar zetten. Duz als er een auto aankomt, de sensor deze detecteert en doorstuurt naar de controlekamer. De bewaker kan dan zien op de pc dat het een auto is...

 

Is zoiets makkelijk te vinden/ te maken?

 

groetjes

 

Wat is er mis met de betere webcam, dit is niet de kwaliteit speelgoed die op de gemiddelde thuis pc staat, maar echt kwaliteit.

Iets radar achtigs bestaat er ook wel, maar wat wil je nu, een melding dat er een bewegend voorwerp in het doelgebied zit ?

Of wil je dit in beeld hebben ?

 

Er zijn bewegingsmelders die op basis van radiosignalen werken, en een uitgangssignaal thebben afhankelijk van de reflecties.

Dergelijke oplossingen kosten een veelvoud van de camera oplossingen omdat je waarschijnlijk aan één niet genoeg hebt.

 

De volgende stap is camera's met beeldherkenning, dat kunnen alleen bepaalde buurten in Ardenhout, Bloemendaal, Roosendaal, of Wassenaar betalen, en grijpt ook in op de privacy wet.

 

Het plaatsen van camera's met zicht op de openbare weg of andere percelen is trouwens niet toegestaan.

Link naar reactie
  • 0

Een (web)camera is/heeft een sensor alleen een ander naampje ;)

 

Objecten echt herkennen gaat vrij lastig worden. Misschien een beperkte set als 'klein dier' (of groot stuk zwerfvuil), 'groot dier', 'nog groter dier' (vermoedelijk een mens), 'nog groter object' (wellicht een auto) en 'heel erg groot object' (vrachtwagen of vogelpoep op de lens) Maar zoiets werkt met beeldherkenning en daar gebruik je dus ook een camera + pc voor. Denk niet dat je zoiets kant en klaar in een doosje kunt kopen.

 

Maar kun je niet uit de voeten met een aantal beelden op het moment dat er beweging gedetecteerd wordt van een object groter dan 50x50 cm bv? Radarbeeld voorzien van een kleine uitsnede van de gemaakte foto en de bewaker ziet ook dat het een auto is.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De camera/sensoren die jij zoekt bestaat al;

http://www.mobotics.com/mx_english/mx_applikation.htm

 

Beeldbewerking is een interessante tak van sport maar in de praktijk valt het niet mee iets te kunnen filteren uit een stilstaand beeld laat staan bewegend beeld. De rekenkracht nodig is erg groot. Maar het gebeurd al veel; handtekening herkenning en vergelijken bij de afschriften van de bank, kenteken herkenning en ferificatie, barcode herkenning en decoderen (op3), etc. Praktijk is echter dat er veel ontwikkelwerk in gaat zitten.

 

Groet,

 

Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.