• 0

Dropshipping webshop

Beste forumleden,

 

Ik ben sinds 3 november ingeschreven bij de KVK voor mijn dropshipping webshop (magento 2).

Ik heb afgelopen 3 maanden goede onderzoek gedaan naar alle leveranciers en de technische koppelingen (met name import van de CSV).

Nu heb ik een assortiment van ruim 100.000 producten (85.000 op voorraad bij de leverancier, vandaag besteld morgen in huis). Die om de uur wordt geüpdatet door "het script".

(Assortiment bestaat uit huishoudelijke goederen en speelgoed).

 

In het begin heb ik veel gekeken naar de modules die ik kon vinden zoals TradeTracker, Bol.com, Beslist, Google shopping.

 

Beslist: wilt alleen maar KVK die langer dan een jaar bestaan

TradeTracker: nog niet mee begonnen. Wat zijn jullie ervaring hiermee?

Google Shopping: koppeling ligt klaar, starten of niet?

Bol.com: Module van bol.com zelf is 100x niks. Sinds 2 dagen een storing waarbij de orders & producten niet meer worden gesynchroniseerd. Dus de verkoop ligt nu wel stil, tenzij dat ik ze allemaal handmatig moet gaan toevoegen. En ja dat is veel werk, daar ga ik niet aan beginnen. Bol.com komt pas 1 februari met een nieuwe module voor Magento 2

Amazon: Heb nog geen creditcard, dus kan geen lid worden. Zijn er meerdere mensen die geen CC hebben en toch wel lid zijn geworden?

VidaXL: Mirakl koppeling vindt ik ook gaar, je kan daar niet eens de verzendkosten mee sturen. Enkel de prijs van het product en dat is dus de definitieve prijs. Zo lijdt je alleen maar verlies denk ik. (die is nu bewust uitgeschakeld)

 

 

Via de webshop zelf krijg ik per dag 1-2 bestellingen binnen en dat is zeer weinig vindt ik.

In de eerste paar dagen heb ik aardig wat bestellingen binnen gekregen vanuit Bol.com. Dus dat is zeker goed,maar je betaalt je wel scheel aan "commissie".

 

Nu komt mijn vraag:

Wat gebruiken jullie om producten door te schieten naar diverse verkoopkanalen?

 

Channable: persoonlijk vindt ik het een duur pakket voor een startende ondernemer.

Koongo: Heeft iemand hier ervaring mee? Ze hebben een module voor eenmalig bedrag en een pakket van maandelijks.

EasyAds: Beperkt tot 10.000 eans

 

Hopelijk hebben jullie een goede idee/ervaring waarbij ik toch een stap kan zetten naar de bovengenoemde of juist andere modules/koppelingen.

 

Met vriendelijke groet,

Lacin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
22 minuten geleden, Lacins zei:

TradeTracker: nog niet mee begonnen. Wat zijn jullie ervaring hiermee?

heeft me rond de 5.000 euro gekost aan startbedrag en maandelijkse kosten over langere periode. heb er in totaal misschien 300 euro aan orders vandaan gehad.

moet je echt veel mee bezig zijn en grote marges hebben om de affiliates een hoge vergoeding te geven (plus tradetracker ook nog eens). veel promotiemateriaal enz.

 

24 minuten geleden, Lacins zei:

Amazon: Heb nog geen creditcard, dus kan geen lid worden. Zijn er meerdere mensen die geen CC hebben en toch wel lid zijn geworden?

zoek vooral vooraf ook op ervaringen met amazon. is heel moeilijk en stug kanaal om te verkopen, geven zonder probleem op jouw kosten geld terug aan klanten en jou strafpunten. verzending moet heel goed op orde zijn, alles tracktrace, overal afleverbewijs van welke je binnen 24 uur kan overleggen. en zo kan ik wel even doorgaan. Ik verkoop er wel maar 5% van mijn omzet komt daar vandaan en 90% van de problemen.

 

26 minuten geleden, Lacins zei:

VidaXL: Mirakl koppeling vindt ik ook gaar, je kan daar niet eens de verzendkosten mee sturen. Enkel de prijs van het product en dat is dus de definitieve prijs. Zo lijdt je alleen maar verlies denk ik. (die is nu bewust uitgeschakeld)

je kan verzendkosten in je prijs doorberekenen, tijdens inschieten toevoegen en in het mirakl systeem instellen. bij andere kanalen als amazon is dat overigens niet veel anders.

komen overigens weinig orders vandaan. maar zal heel erg afhangen van je soort producten. let ook op dat alles in de juiste taal moet. voor NL dus in het Nederlands, voor Frankrijk in het Frans enz. en hebben flink wat productinfo nodig in aparte velden om je product beetje zichtbaar te krijgen. let verder op dat als je een product in de feed uitzet dat niet betekend dat het van de site verdwijnt, blijft dan gewoon met oude voorraad tekoop.

30 minuten geleden, Lacins zei:

Wat gebruiken jullie om producten door te schieten naar diverse verkoopkanalen?

zelf nu momenteel voornamelijk channable maar heb ook channelengine. zijn overigens nog relatief goedkope systemen ten opzichte van diverse andere.

en of duur is of niet hangt er vanaf hoeveel omzet eruit komt (bij de ene betaal je enkel maandelijkse kosten, bij ander maandelijks + percentage over omzet) en hoeveel werk je ermee uitspaart.

 

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, Lacins zei:

Google Shopping: koppeling ligt klaar, starten of niet?

Waarom zou je niet starten?

 

1 uur terug, Lacins zei:

Bol.com: Module van bol.com zelf is 100x niks. Sinds 2 dagen een storing waarbij de orders & producten niet meer worden gesynchroniseerd. Dus de verkoop ligt nu wel stil, tenzij dat ik ze allemaal handmatig moet gaan toevoegen. En ja dat is veel werk, daar ga ik niet aan beginnen. Bol.com komt pas 1 februari met een nieuwe module voor Magento 2

Dus ga je tot 1 februari wachten totdat je weer omzet via Bol.com wil draaien?

 

1 uur terug, Lacins zei:

Amazon: Heb nog geen creditcard, dus kan geen lid worden. Zijn er meerdere mensen die geen CC hebben en toch wel lid zijn geworden?

Als je hebt uitgezocht dat je een creditcard nodig hebt, zal dat dus wel nodig zijn. Heb je die al aangevraagd bij je bank? Zal niet langer dan een paar dagen duren, lijkt me.

 

1 uur terug, Lacins zei:

VidaXL: Mirakl koppeling vindt ik ook gaar, je kan daar niet eens de verzendkosten mee sturen. Enkel de prijs van het product en dat is dus de definitieve prijs. Zo lijdt je alleen maar verlies denk ik. (die is nu bewust uitgeschakeld)

Zoals Daniel al aangaf, kun je je verzendkosten in je productprijs meerekenen.

 

1 uur terug, Lacins zei:

In de eerste paar dagen heb ik aardig wat bestellingen binnen gekregen vanuit Bol.com. Dus dat is zeker goed,maar je betaalt je wel scheel aan "commissie".

De commissie van Bol.com is niet altijd mals, nee. Helemaal op assortiment dat je laat dropshippen kan ik me voorstellen dat je ook nog last van prijsconcurrentie kunt krijgen. Je kunt natuurlijk ook niet zomaar ieder product dat je wil voor de prijs (en marge) die je wil, verkopen. Als dat zo makkelijk zou zijn, hadden nóg meer mensen dat gedaan ;)

Op je eigen webshop, of via een ander kanaal, maak je ongetwijfeld ook marketingkosten om omzet te genereren. Op Bol.com is dat dan de commissie. Dat blijft altijd een kostenpost die je in balans moet zien te houden. Meer organisch verkeer op je website is eigenlijk de beste tegenhanger om je marketingkosten in balans te houden.

 

1 uur terug, Lacins zei:

Wat gebruiken jullie om producten door te schieten naar diverse verkoopkanalen?

Wij gebruiken Channable voor Amazon en VidaXL. Voor Bol.com gebruiken we hun API met ons eigen CMS.

 

 

1 uur terug, Lacins zei:

Channable: persoonlijk vindt ik het een duur pakket voor een startende ondernemer.

Persoonlijk vind ik 'startende ondernemer' en 'een assortiment van ruim 100.000 producten' enigszins schuren. Ik kan me voorstellen dat je graag gebruik maakt van het volledige aanbod van je dropshipment-leverancier, maar dan moet je je ook realiseren dat je een gigantisch aanbod hebt en dus niet overal gematst zult worden met een zacht prijsje voor een beginnende ondernemer. Die pakketten zijn vaak niet voor niets opgebouwd in staffels van aantal orders en/of EAN's (of een percentage over je omzet).

 

 

Als ik je opmerkingen en vragen zo lees, krijg ik een voor een dubbeltje op de eerste rang-gevoel. Je wil een gigantisch assortiment aanbieden, maar de koppelingen om dat assortiment online te zetten (en up-to-date te houden) moeten allemaal perfect werken voor een lage prijs. Je lijkt op zoek naar omwegen ('je moet een creditcard hebben, maar die heb ik niet. kan het toch zonder?' - Waarom vraag je geen creditcard aan?) die je volgens mij niet moet willen maken. Zoek uit wat de voorwaarden zijn, kies of je daarvoor wil gaan, regel het en ga aan de slag. Een onderneming is inderdaad niet in een dag opgestart en volledig up-and-running, dat vraagt enorm veel tijd en doorzettingsvermogen en in het begin verdien je er waarschijnlijk nog erg weinig aan ook.

Quote

En ja dat is veel werk, daar ga ik niet aan beginnen.

Dit klinkt dan ook niet echt als een ondernemersmentaliteit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.