Recent heb ik zakelijk een nieuwe telefoon aangeschaft met dual-sim zodat ik niet met twee telefoons hoef rond te lopen. Nu vraag ik mij echter af of ik ook moet corrigeren voor privé het gebruik van die telefoon, want zowel mijn prive sim als mijn zakelijke sim zitten in die telefoon?
Als u investeringsgoederen ook privé gebruikt moet u kiezen hoe u de goederen voor de btw wilt behandelen. U kunt:
de goederen geheel tot uw privévermogen rekenen
de goederen geheel tot uw bedrijfsvermogen rekenen
de goederen gedeeltelijk tot uw bedrijfsvermogen rekenen
Wat moet ik doen in het geval van de dual-sim telefoon? Ik heb de telefoon aangeschaft omdat de huidige zakelijke telefoon niet voldeed en ik niet met twee telefoons wil rondlopen. Natuurlijk gebruik ik de telefoon ook privé, want mijn privé sim-kaart zit er ook in.
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
lindazzp
lindazzp
Recent heb ik zakelijk een nieuwe telefoon aangeschaft met dual-sim zodat ik niet met twee telefoons hoef rond te lopen. Nu vraag ik mij echter af of ik ook moet corrigeren voor privé het gebruik van die telefoon, want zowel mijn prive sim als mijn zakelijke sim zitten in die telefoon?
Op de deze website van de belastingdienst las ik dat telefoons tot de roerende investeringsgoederen zijn en op deze pagina worden de volgende drie opties gegeven:
DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/68431-priv%C3%A9gebruik-van-roerende-investeringsgoederen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag