• 0

ZZP en meerdere SBI nummers?

Kan ik als ZZP'er ook nieuwe activiteiten ontplooien die buiten mijn bedrijfsactiviteiten vallen volgens de oorspronkelijke KVK-inschrijving en de huidige SBI code?

Heeft dit dan ook consequenties voor bijvoorbeeld de urennorm? Moet ik dan bijvoorbeeld voor elke categorie opnieuw aan de urennorm voldoen?

 

DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1
11 minuten geleden, lindazzp zei:

Kan ik als ZZP'er ook nieuwe activiteiten ontplooien die buiten mijn bedrijfsactiviteiten vallen volgens de oorspronkelijke KVK-inschrijving en de huidige SBI code?

Ja, kwestie van je activiteiten en respectievelijke SBI codes uitbreiden bij de KvK, tezamen met eventuele nieuwe /extra handelsnamen voor deze activiteiten

 

12 minuten geleden, lindazzp zei:

Heeft dit dan ook consequenties voor bijvoorbeeld de urennorm? Moet ik dan bijvoorbeeld voor elke categorie opnieuw aan de urennorm voldoen?

Nee, de urennorm geldt voor jou als persoon, en is de optelsom van alle activiteiten ongeacht welke categorie en ook ongeacht welke personenvennootschap : je kunt bijvoorbeeld actief zijn voor je eenmanszaak en een VOF: die uren tel je dan op voor jou individuele urencriterium 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1
12 uur geleden, lindazzp zei:

Het is dus niet gek om nieuwe disciplines te ontplooien die niet helemaal in het verlengde liggen van mijn huidige hoofdactiviteit?