• 0

protest tegen publicatie staatscourant jaarstukken

Zoals elke BV moets ik ook mijn jaarstukken 2004 verplicht deponeren bij de KvK.

Op zich al iets waar ik niet voor ben, maar okee, dat kost je niets.

Echter na een paar weken ontvang je dan een Staatscourant per post van uitgeverij SDU met daarin 1 regel: publicatie jaarstukken bedrijf met nummer en een REKENING van euro 25,- omdat zij dat wettelijk gepubliceerd hebben.

In deze 25 euro betaal je dus ook 2,30 euro verzendkosten!

 

Ik heb niet om publicatie gevraagd. Het register is gewoon per internet in te zien en ik moet wel betalen voor een schriftelijke druk in een blad wat ik niet wil lezen.

 

Eigenlijk natuurlijk te gek voor woorden en een voorbeeld van onnodige lastendruk vanuit de overheid. Je kunt toch veel beter en makkelijker een website maken met daarin de gepubliceerde nummers en gratis daarop plaatsen?

 

Bernd

 

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

kijk

btw kan ik mij iets van voorstllen, is een gewone belastingmaatregel.

maar je zult maar apart moeten betalen voor de publicatie van de btw tarieven in de staatscourant.

Stel je voor dat zij over jouw bedrijf (dus zonder het aan jou te vragen!) iets schrijven in de Telegraaf en daar dan vervolgens jou een rekening voor sturen.

Dat zou je toch niet doen?

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

Stel je voor dat zij over jouw bedrijf (dus zonder het aan jou te vragen!) iets schrijven in de Telegraaf en daar dan vervolgens jou een rekening voor sturen.

Dat zou je toch niet doen?

 

Luister - als je een BV begint weet je (als je je vooraf een beetje geinformeerd hebt) dat je je jaarcijfers moet publiceren, dat ze dan ook in de Staatscourant gepubliceerd worden, en dat dat geld kost.

 

Zo werkt het nu eenmaal. Ik snap niet waarom je je er druk over maakt - je klaagt immers niet over bijvoorbeeld de kosten van de verplichte inschrijving bij de KvK...

Link naar reactie
  • 0

mijn protest is tweeledig:

 

1. dit is dus een lastendruk welke niet nodig is, niemand wordt er beter of wijzer van als dat gepubliceerd wordt

2. publicatie in druk vai een krantje is duur en hopeloos ouderwets. maak een website aan (www.publicatieskvk.nl) en regel dat als die dame van de kvk je stukken in ontvangst neemt en invoert in hun systeem er automatisch een vermelding komt op de website. Zo kan iedereen zien of je je jaarstukken hebt gepubliceerd en dat systeem kost nauwelijks iets.

 

dus het is overbodig, onnodig en duur.

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

mijn protest is tweeledig:

 

1. dit is dus een lastendruk welke niet nodig is, niemand wordt er beter of wijzer van als dat gepubliceerd wordt

2. publicatie in druk vai een krantje is duur en hopeloos ouderwets. maak een website aan (www.publicatieskvk.nl) en regel dat als die dame van de kvk je stukken in ontvangst neemt en invoert in hun systeem er automatisch een vermelding komt op de website. Zo kan iedereen zien of je je jaarstukken hebt gepubliceerd en dat systeem kost nauwelijks iets.

 

dus het is overbodig, onnodig en duur.

 

 

Beste Bernd,

 

Je ideëen worden door de staat integraal overgenomen

Zie http://www.kvk.nl/nieuws/nieuwsitem.asp?nieuwsID=13930

 

Gr, Niek

Link naar reactie
  • 0

ja, ik dacht, ik bel die Wijn eens even op.

Die man oogt modern en heeft vast zelf nooit een bedrijf gehad dus weet natuurlijk helemaal niet dat je verplicht moet betalen voor zo'n vermelding.

En inderdaad, hij vond ook dat dit iets was van ver in de vorige eeuw en heeft er even werk van gemaakt. Nu nog de echte invoering via de KvK en daar zijn zij vanaf.

Dus als je ook zulke lasten die onnodig zijn weet, aarzel niet en bel die heer Wijn op.

Dan komt het allemaal goed!

 

drs. Bernd W. Mintjes

Maxwell Group (van idee naar onderneming)

 

Kapitaaltrein bijeenkomsten over risicokapitaal

Link naar reactie
  • 0

langzaam maar zeker komt de rest van de wereld ook in het internet tijdperk.

 

Anderzijds moeten we de kracht van internet ook niet gaan overschatten. Er zijn nog steeds mensen die de staatscourant spellen. Al was het maar omdat de info die daarin komt anders over teveel websites verdeeld zou worden.

Link naar reactie
  • 0
Advertentie niet meer verplicht voor ondernemer

Ondernemers hoeven voor wijzigingen in het Handelsregister niet langer een advertentie in de Staatscourant te plaatsen. In plaats daarvan kan men een gratis publicatie plaatsen op de website van de Kamer van Koophandel (www.kvk.nl/publicaties) De verandering is een gevolg van een wijziging in de Handelsregisterwet en gaat in per 1 januari 2006.

 

De verplichte publicatie in de Staatscourant bij bijvoorbeeld het deponeren van de jaarrekeningen van een BV of NV leverde bij veel ondernemers irritatie op vanwege de hoge kosten. Publiceren op KvK is gratis en scheelt de ondernemer enkele tientallen euro’s per jaar. De wijziging in de Handelsregisterwet bespaart het Nederlandse bedrijfsleven naar schatting 10 miljoen euro.

 

Handelsregister

Door de wetswijziging moeten BV's wel bijna alle wijzigingen in het Handelsregister bekendmaken. Wijzigingen die hieronder vallen zijn onder andere inschrijving van een nieuwe BV of de wijziging van een bestuurder. Dit gold al voor NV’s en buitenlandse vennootschappen. Ook deze nieuwe publicaties worden vanaf 1 januari gratis geplaatst op (www.kvk.nl/publicaties) Met de wijziging in de Handelsregisterwet is een Europese richtlijn geïmplementeerd.

 

bron: MinEZ

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.