• 0

paar vragen over online shop

goedenavond mensen :)

 

 

Binnekort ga ik een online computershop beginnen, maar ik heb natuurlijk wat vragen aan jullie.

 

vraag 1: U klant bestelt een product bij mij inc btw voor 350 euro en er komt 7 euro verzendkosten bij, moet ik de 7 euro ook afdragen aan de belasting?

 

vraag2: Ik wil zelf mij boekhouding doen zal het mij lukken hebben jullie tips welke programma ik enzo kan gebruiken?

 

vraag 3: Ik had de gemeente gebeld om toestemming te vragen of ik daar bij dat pand computer accesiors kon verkopen maar dat vonden ze niet goed ze zeiden dat het niet kon, maar ik mocht daar wel producten opslaan, toen ik vroeg of mijn klanten daar bij dat pand ook producten mochten afhalen vonden ze dat ook niet goed dat vond ik raar.

 

vraag 4: Hoe zit het met defecte spullen retour. Stel een klant koopt een Mp3 speler maar gaat kapot, dus de klant moet hem terug sturen op eigen kosten, maar zodra ik het product heb ontvangen moet ik hem weer doorsturen naar de groothandel dus ik moet ook betalen als ik het goed begrijp, ook moet ik dan nogmaas verzendkosten betalen als ik hem weer naar de klant stuur, is dat niet een beetje veel kosten?

 

Hebben jullie nog diverse tips voor mij???

 

ik wil jullie alvast bedanken

 

mvrg

fred :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder meteen over de zoekfunctie te gaan zeuren even snel wat reacties.

 

goedenavond mensen :)

 

 

Binnekort ga ik een online computershop beginnen, maar ik heb natuurlijk wat vragen aan jullie.

 

vraag 1: U klant bestelt een product bij mij inc btw voor 350 euro en er komt 7 euro verzendkosten bij, moet ik de 7 euro ook afdragen aan de belasting?

 

Nee, die 7 euro zijn kosten, geen inkomsten.

 

vraag2: Ik wil zelf mij boekhouding doen zal het mij lukken hebben jullie tips welke programma ik enzo kan gebruiken?

Boekhouding is iets anders dan een bedrag invoeren in een computerprogramma, gezien je vorige vraag zou ik op zoek gaan naar iemand die kennis heeft van boekhouden en jou hiermee wil helpen.

 

 

vraag 3: Ik had de gemeente gebeld om toestemming te vragen of ik daar bij dat pand computer accesiors kon verkopen maar dat vonden ze niet goed ze zeiden dat het niet kon, maar ik mocht daar wel producten opslaan, toen ik vroeg of mijn klanten daar bij dat pand ook producten mochten afhalen vonden ze dat ook niet goed dat vond ik raar.

Een winkel is natuurlijk iets anders als verkoop via het internet.

Vraag eens wat er wel mag, en pas daar je plannen op aan.

 

vraag 4: Hoe zit het met defecte spullen retour. Stel een klant koopt een Mp3 speler maar gaat kapot, dus de klant moet hem terug sturen op eigen kosten, maar zodra ik het product heb ontvangen moet ik hem weer doorsturen naar de groothandel dus ik moet ook betalen als ik het goed begrijp, ook moet ik dan nogmaas verzendkosten betalen als ik hem weer naar de klant stuur, is dat niet een beetje veel kosten?

 

Ja, iemand moet die kosten betalen, en uiteindelijk betalen al jouw klanten een beetje mee aan deze service.

 

Hebben jullie nog diverse tips voor mij???

 

Schrijf een ondernemingsplan.

Gebruik de zoekfunctie, veel vragen zijn hier al een keer of wat eerder beantwoord.

Stel hier duidelijke vragen

Lees je eens in op dit forum.

Lees zeker de draad een ishop opzetten als 16 jarige.

 

Succes

 

Link aangepast

Link naar reactie
  • 0

goedenavond mensen :)

 

 

Binnekort ga ik een online computershop beginnen, maar ik heb natuurlijk wat vragen aan jullie.

 

vraag 1: U klant bestelt een product bij mij inc btw voor 350 euro en er komt 7 euro verzendkosten bij, moet ik de 7 euro ook afdragen aan de belasting?

 

Je moet op of binnen die 7 Euro verzendkosten wel btw berekenen voor je klanten!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrijp begin je een online winkel en een fysieke winkel.

 

Laat je niet stoppen door een gemeente ambtenaar. Ik heb heel vaak een vergunning afgekeurd gezien door een fout van de ambtenaar. Geloof het of niet. Er zijn ambtenaren die bij voorbaat al zeggen dat het niet kan, zonder eerst het stemmingsplan goed bekeken te hebben.

 

Dat je een winkel gaat beginnen is heel goed. Maar de vraag "moet ik die 7 euro aan de belasting overdragen" baart mij wel een beetje zorgen. Ga je eerst eens goed verdiepen in het starten van een bedrijf. Kvk starter dagen etc.

 

Haastige spoed is zelden goed!!

 

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie
  • 0

hallo mensen,

 

bedankt voor jullie tips

 

alleen ik snap het niet met die 7 euro verzendkosten moet ik die wel overdragen aan de belastingdienst ofniet?

 

De ambtenaar die ik aan de lijn had zij dat ik daar ging winkel mocht het is bij een industrie terein, de ambtenaar zij je kunt er alleen auto,boot onderdelen verkopen, maar volgens mij klopt daar niks van , want er staat ook een bloemhandel,ijshandelaar, wat kan ik alsnog doen om vergunning te krijgen

 

mvrg

Link naar reactie
  • 0

hallo mensen,

 

bedankt voor jullie tips

 

alleen ik snap het niet met die 7 euro verzendkosten moet ik die wel overdragen aan de belastingdienst ofniet?

 

De ambtenaar die ik aan de lijn had zij dat ik daar ging winkel mocht het is bij een industrie terein, de ambtenaar zij je kunt er alleen auto,boot onderdelen verkopen, maar volgens mij klopt daar niks van , want er staat ook een bloemhandel,ijshandelaar, wat kan ik alsnog doen om vergunning te krijgen

 

mvrg

 

Beste Fred,

 

Het antwoord op de verzendkosten is nu twee keer gegeven, hoe je er bij komt dat deze kosten overgedragen moeten worden aan de belastingdienst is mij een raadsel.

Het zijn namelijk kosten, Hulpplus merkt terecht op dat je ook nog even op moeten letten of dit in of ex btw is.

 

Ook het verhaal gemeenteambtenaar is al beantwoord.

Maak een afspraak met de persoon die weeet wat er binnen het bestemmingsplan mag voor jou onderneming.

In principe krijg je met een webshop helemaal geen volk aan de duur, behalve eventueel een bodedienst.

Maar blijf vooral doorvragen, en speel de vraag gerust terug.

Als je de ambtenaar vraagt hoe je het wel in moet kleden, dan heb je nog kans op een passend antwoord ook.

 

Twee adviezen.

Ga alvast op zoek naar een boekhouder.

Begin aan een ondernemingsplan.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Hallo Fred,

 

Ik heb wel wat praktische tips voor je:

 

Ik gebruik voor mijn webshop het programma (PHP-script) OSCommerce. Zie www.oscommerce.com. Het bevalt me super. Het is open source: kost je geen cent en er zijn talloze contributies om het naar je zin aan te passen.

 

Zelf ben ik zeker geen PHP programmeur maar met wat leeswerk door de scripts en helpfiles kan je heel veel zelf.

 

Idee voor je start: ik weet niet of je nu een fatsoenlijk inkomen hebt, maar je zou een mooie zachte start vanuit thuis kunnen maken met je webshop, bijvoorbeeld naast je huidige baan. Zet de shop eerst een goed op, zorg dat de PC-spullen op afroep van een groothandel kan betrekken en maak reclame. Kost je alleen maar tijd en voor je het weet ben je aan het verkopen.

 

En wat garantie betreft: mijn insteek is de best mogelijke service leveren. Als jou product kapot gaat dan regel je het voor de klant. Als dat in je aard ligt dan heb je een grote plus en komen je klanten terug. Zeker als je vaste leverancier van bedrijven wilt worden is een topservice zonder gedoe "goud waard".

 

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij de rest: schrijf een plan, minimaal voor jezelf. Tips genoeg op dit forum.

 

Succes,

 

Robert

 

P.S. Als je nog leveranciers zoekt weet ik nog een goede. (Ook een afrader, haha.)

Mijn ding is lasergraveren! Interesse? Kijk eens op http://www.novateck.nl, voorbeelden op: http://www.graveerwinkel.nl en http://www.titanium-sieraden.nl

Link naar reactie
  • 0

goedenavond mensen :)

 

 

vraag2: Ik wil zelf mij boekhouding doen zal het mij lukken hebben jullie tips welke programma ik enzo kan gebruiken?

 

 

 

 

Dit is een opendeur, maar : hoe goed ben je in boekhouden?

Er is zeker meer vereist dan basiskennis zeker wanneer de hoeveelheid van orders toeneemt, dus ook de retouren etc. etc.

 

Persoonlijk vind ik Snelstart.nl goede software leveren.

 

vraag 4: Hoe zit het met defecte spullen retour. Stel een klant koopt een Mp3 speler maar gaat kapot, dus de klant moet hem terug sturen op eigen kosten, maar zodra ik het product heb ontvangen moet ik hem weer doorsturen naar de groothandel dus ik moet ook betalen als ik het goed begrijp, ook moet ik dan nogmaas verzendkosten betalen als ik hem weer naar de klant stuur, is dat niet een beetje veel kosten?

 

 

hangt af van je regeling met de groothandel. Hoe meer je verkoopt hoe beter je rma afhandeling richting je leverancier wordt. Bekijk eerst of het wel rendeert het product retour te sturen, of dat het handiger is om dit product direct om te ruilen. Probeer iig je rma artikelen zo laag mogelijk te houden, dwz dat producten die snel stuk gaan, je deze weert uit je assortiment.

Link naar reactie
  • 0

vraag 4: Hoe zit het met defecte spullen retour. Stel een klant koopt een Mp3 speler maar gaat kapot, dus de klant moet hem terug sturen op eigen kosten, maar zodra ik het product heb ontvangen moet ik hem weer doorsturen naar de groothandel dus ik moet ook betalen als ik het goed begrijp, ook moet ik dan nogmaas verzendkosten betalen als ik hem weer naar de klant stuur, is dat niet een beetje veel kosten?

 

Hebben jullie nog diverse tips voor mij???

 

al je vragen hebben betrekking op 'uitvoeringsperikelen'

heb je het ondernemingsconcept en 'marketingsplaatje' wel goed doordacht?

 

en als je dan toch nog wilt:

bedenk dat je als leverancier tegen opzichte van je klanten verantwoordelijk bent voor het leveren van deugdelijke waar (in het bijzonder bij het leveren aan particulieren): je kunt je bij garantie-aanspraken niet verschuilen achter het beleid van leveranciers: verzendkosten voor het versturen van retouren naar

je leverancier zul je moeten dekken uit je marge en kun je bij garantie-aanspraken niet doorberekenen

Link naar reactie
  • 0

Stel een klant koopt een Mp3 speler maar gaat kapot, dus de klant moet hem terug sturen op eigen kosten, maar ...

 

Eigenlijk zou een klant dat niet op eigen kosten moeten hoeven doen, maar op de jouwe. Qua wetgeving zal het wel kloppen, maar qua goede service natuurlijk niet. Als leverancier ben je er toch verantwoordelijk voor om iets werkends af te leveren, dus eigenlijk ook om alle problemen op eigen kosten op te lossen mocht iets niet werken.

 

Overigens wel goed dat je zo vroeg al denkt over het retourenproces, dat is iets dat vaak vergeten wordt maar voor een aardige kostenpost kan zorgen. Zeker in iets met dunne marges als computeronderdelen is het extra belangrijk.

 

Wat die gemeente betreft: Ga je een en ander uit je eigen woonhuis doen, of ga je er een apart pand voor huren?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.