• 0

Heeft een emigratie in december 2020 invloed op mogelijke middeling?

Heeft naar het gemeentehuis gaan voor een emigratie in december 2020, enige nadelige invloed op het nog aan vragen verzoek om middeling inkomstenbelasting en lopende belastingaangifte?

 

Ik ben hier sinds Q4 2016 en wil graag 2017,2018,2019 of 2020 middelen. Ik wil binnenkort snel weer in het buitenland wonen, waar ik me vaak beter voel, maar niet ten koste van meer belasting betalen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Middelen kan alleen als de aanslagen van de te middelen jaren definitief zijn. Dus 2020 meenemen hierin kan pas op zijn vroegst in 2021. En voor middelen moeten de verschillen tussen de jaren best wel groot zijn ook al omdat de drempel zo'n 500 euro is die je niet terug krijgt maar alleen het meerdere.  Pas een berekening voor familielid gemaakt maar dat viel toch tegen. redelijke verschillen in 3 jaren maar leverde slechts een paar tientjes op.

 

Of emigratie in december invloed heeft weet ik niet. wellicht is het een idee om op 2 januari 2021 te vertrekken

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ga er maar vanuit dat de verhuisdatum daarbij niets meer gaat uitmaken.    Het zit in de meeste verdragen vast op 183 dagen verblijf als grens van heffing in land A of B.   Als je hier al sinds 1/1 bent is het voor heel 2020 dus NL. Daar gaat die ene maand wel of niet eerder weg niets aan veranderen. 

 

   

aangepast door xalio
Link naar reactie
  • 0

De middelingsregeling kan ook onder voorwaarden worden toegepast over het jaar waarin men emigreert. Voorwaarde is in ieder geval dat men kwalificerend belastingplichtige is. dus bij emigratie buiten de EU en daarmede gelijkgestelde landen kan het niet. als er daarnaast nog buitenlandse inkomen is, is dit wellicht een beperking. Veilig is het in dit geval dus om pas na 31-12-2020 te emigreren. wel kan natuulijk al gekeken worden of de middeling inclusief 2020 voordeliger is dan middeling exclusief 2020.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.