• 0

Tussenholding

Hoi,

Momenteel heb ik een holding en een werkmaatschappij. Binnenkort wil ik een extra BV opzetten voor vastgoed en die onder een nieuw op te richten tussenholding te plaatsen. Nu vraag ik me af of de tussenholding de aandelen van de reeds bestaande werk bv gewoon tegen nominale bedrag kan overnemen? Daarnaast zal ik een forse kapitaalstorting moeten doen in de vastgoed bv. Kan ik dit gewoon via dividend naar de tussenholding doen en vervolgens dat als kapitaalstorting plaatsen in de vastgoed bv?

 

Ik hoor het graag.

Groetjes

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik begrijp nog steeds niet hoe de constructie er nu uitziet. Ga je 1 vastgoed BV op richten of ga je meerdere bv's oprichten en welke rol krijgen die?

 

Asgemeen gesteld stort je aandelenkapitaal niet vol door dividend uit te keren maar gewoon door de aandelen van de nieuwe entiteit te kopen.  en die is dan de aandeelhouder geworden.  En een bv moet een een andere bv altijd voor een zakelijke prijs kopen en tegen nominaal aandelenkapitaal is dat meestal niet. Dat is alleen een weergave van hoeveel kapitaal ooit is ingebracht maar door het drijven van een onderneming is als het goed is in de loop der jaren alleen al door winstreserveing meer waard geworden, nog los van de niet geactiveerde waarde van klantenbestand e.d.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De huidige situatie is: 3 holdings boven 1 werkmaatschappij

Nieuwe situatie die ik wil is: 3 holdings boven 1 tussenholding en onder die tussenholding 2 werkmaatschappijen.

Er komt dus een nieuwe tussenholding en een nieuwe werkmaatschappij (voor vastgoed). 

Hoop dat dit helpt om de constructie te snappen? Het is ook de bedoeling dat de werkmaatschappij een fiscale eenheid voor de btw gaan vormen met de tussenholding.

aangepast door Dondon
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.