Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
pcshopper

Track & trace

Recommended Posts

goedenavond

binnekort start ik met mijn webshop ( wat jullie eerder zagen op de forum)

bij de volgende onderwerp loop ik tegen de muur :-[

Stel een klant bestel op zondag ochtend een product, maar de klant wil natuurlijk zo snel mogelijk zijn track & trace code waar het pakket zich bevind. Ik had namelijk op een site 1too.nl iets bestelt op zondag gelijk had ik een track en trace code gekregen dit vond ik wel erg snel! Hoe doen zij dit?

Ik weet niet wat 1too.nl doet, kan die website niet vinden.

Maar als zij niet concurrerend zijn aan wat jij gaat doen zou ik zeggen, bel ze eens op en vraag het hen. Waarschijnlijk helpen ze je graag.

Succes!

TNT bied een software pakket aan dat zelf track en trace codes anmaakt, waarschijnlijk is dit gekoppeld aan hun webapplicatie.

JE moet de TNT site maar eens doorspitten.

Nadeel aan deze TNT oplossing is dat je alleen mee mag doen als je meer dan xx pakketjes per maand verzend.

stel ik werk op zondag:

Ik krijg een bestelling binnen en doe op het pakket een TPG pakketzegel. Deze heb ik hier gewoon liggen, en daar staan de codes al op. Dus je zou dan de code al kunnen doormailen, alleen zal die bij track&trace nog niet herkend worden omdat het pakket nog niet verzonden is omdat het postkantoor gesloten is op zondag.....

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Je hebt inderdaad meerdere opties. Grote verzenders maken en printen meestal hun eigen codes (die 3S..... barcodes bijv), dat kan dus ook op zondag.

Ik krijg een bestelling binnen en doe op het pakket een TPG pakketzegel. Deze heb ik hier gewoon liggen, en daar staan de codes al op. Dus je zou dan de code al kunnen doormailen, alleen zal die bij track&trace nog niet herkend worden omdat het pakket nog niet verzonden is omdat het postkantoor gesloten is op zondag.....

Klopt.. maar als je je eigen codes print kun je die ook electronisch aanmelden bij TPG. Fulfilment bedrijven maken hier vaak gebruik van, die geven meteen barcode en adres electronisch door, zodat TPG nog een beetje kan inschatten hoeveel rolco's ze moeten afhalen en sorteren.

Voor zover ik weet zijn de opties zelf printen en electronisch melden overigens niet echt voordelig bij kleinere aantallen (zeg maar <1000 per week ofzo).

Je kan je pakketten electronisch voor aanmelden bij TPG Post via hun Mailcenter. Wanneer jij dan de pakketten op het postkantoor afgeeft en deze worden gescand is de barcode al bekend!

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.