BB2021 0 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Wat is een gebruikelijk budget (in percentage van investeringskosten of jaaromzet?) voor het adverteren voor een te openen winkel? Link to post Share on other sites
0 Hans van den Bergh 639 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Geheel afhankelijk van je doelstellingen en in te zetten middelen, beschikbaar budget, etc... Succes & Groet, Hans van den Bergh, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise)-Consultant, gespecialiseerd in Belevenis-Economie & Leisure-Marketing, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl) (Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel) Link to post Share on other sites
0 Jos van Marrewijk 1 Posted November 12, 2020 Share Posted November 12, 2020 Daarvoor zou je moeten weten uit hoeveel personen jouw doelgroep bestaat in de regio die je bedient met jouw winkel. Het is ook handig om te weten hoe jouw doelgroep zich in die regio beweegt. En zoals Hans aangeeft is ook de keuze voor bepaalde middelen van belang. Offline media is relatief duurder dan online media. Uit ervaring weet ik dat de combinatie van die twee het beste werkt, en daar hoef je zeker geen gigantisch budget voor te hebben. Gr. Jos Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep! Link to post Share on other sites
0 Maarten Visser 4 Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 Belangrijker dan budget zijn de juiste media. Ik heb door veel geld over de balk te gooien geleerd dat hele brede marketing nauwelijks effectief is tenzij je een giga budget hebt. Focus is het toverwoord. Inzoomen op je doelgroep. De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie http://www.fluitstudio.nl Link to post Share on other sites
0 Ondernemeneer 15 Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 Helemaal afhankelijk van de doelstellingen, product en doelgroep. Lokale winkels en webwinkels zullen twee geheel verschillende strategieën hebben. Uitgaande van een lokale winkel zou ik voor de basis uitgaan van: Facebook targetting op de stad of zelfs omliggende wijken (online) Flyers in de omliggende wijken (offline) Lokale krant (wellicht een persbericht of starterskorting, hiervoor zou ik even bellen met de redactie). Wellicht reclameborden / sandwichborden langs de weg (offline) Budget is lastig, maar moet met de bovenstaande lijst binnen de berken blijven. Leef je leven door te leven. Geef om geven door te geven. IT Beheer, Detachering en Cybersecurity | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland Link to post Share on other sites
0 TwaBla 1,181 Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 (edited) Op 12-11-2020 om 16:16, BB2021 zei: Wat is een gebruikelijk budget (in percentage van investeringskosten of jaaromzet?) voor het adverteren voor een te openen winkel? Zo'n budget is zelden of nooit een percentage van iets. Het is wel afhankelijk van uiteenlopende factoren zoals 1) de aard van het aanbod 2) de structuur van de vraag en 3) het waarschijnlijk gedrag van klanten. Voor een ijscozaak is dat anders dan voor een aquariumwinkel. Bij hele grote multinationals en franchiseketens hebben ze wellicht richtbudgetten, maar daar hebben ze ook veel ervaring met vergelijkbare events. Wat voor winkel ga je openen of is het een stage? Aha, ik zie het al: een slijterij. Geen onderdeel van een keten? Edited November 16, 2020 by TwaBla Zucht... Link to post Share on other sites
Wat is een gebruikelijk budget (in percentage van investeringskosten of jaaromzet?) voor het adverteren voor een te openen winkel?
Link to post
Share on other sites