• 0

Advertentie budget opening winkel

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geheel afhankelijk van je doelstellingen en in te zetten middelen,  beschikbaar budget, etc...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

  • 0

Daarvoor zou je moeten weten uit hoeveel personen jouw doelgroep bestaat in de regio die je bedient met jouw winkel. Het is ook handig om te weten hoe jouw doelgroep zich in die regio beweegt. En zoals Hans aangeeft is ook de keuze voor bepaalde middelen van belang. Offline media is relatief duurder dan online media. Uit ervaring weet ik dat de combinatie van die twee het beste werkt, en daar hoef je zeker geen gigantisch budget voor te hebben.

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

  • 0

Belangrijker dan budget zijn de juiste media. Ik heb door veel geld over de balk te gooien geleerd dat hele brede marketing nauwelijks effectief is tenzij je een giga budget hebt. Focus is het toverwoord. Inzoomen op je doelgroep.

De Fluitstudio dwarsfluiten, reparaties aanpassingen en ergonomie

http://www.fluitstudio.nl

  • 0

Helemaal afhankelijk van de doelstellingen, product en doelgroep. Lokale winkels en webwinkels zullen twee geheel verschillende strategieën hebben.

 

Uitgaande van een lokale winkel zou ik voor de basis uitgaan van:

  • Facebook targetting op de stad of zelfs omliggende wijken (online)
  • Flyers in de omliggende wijken (offline)
  • Lokale krant (wellicht een persbericht of starterskorting, hiervoor zou ik even bellen met de redactie).
  • Wellicht reclameborden / sandwichborden langs de weg (offline)

 

Budget is lastig, maar moet met de bovenstaande lijst binnen de berken blijven.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

  • 0
(aangepast)
Op 12-11-2020 om 16:16, BB2021 zei:

Wat is een gebruikelijk budget (in percentage van investeringskosten of jaaromzet?) voor het adverteren voor een te openen winkel?

 

Zo'n budget is zelden of nooit een percentage van iets.

 

Het is wel afhankelijk van uiteenlopende factoren zoals 1) de aard van het aanbod 2) de structuur van de vraag en 3) het waarschijnlijk gedrag van klanten. Voor een ijscozaak is dat anders dan voor een aquariumwinkel. 

 

Bij hele grote multinationals en franchiseketens hebben ze wellicht richtbudgetten, maar daar hebben ze ook veel ervaring met vergelijkbare events.

 

Wat voor winkel ga je openen of is het een stage? Aha, ik zie het al: een slijterij. Geen onderdeel van een keten? 

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 59 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.