Jump to content
BB2021
Verberg

Advertentie budget opening winkel

5 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Geheel afhankelijk van je doelstellingen en in te zetten middelen,  beschikbaar budget, etc...


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
  • 0

Daarvoor zou je moeten weten uit hoeveel personen jouw doelgroep bestaat in de regio die je bedient met jouw winkel. Het is ook handig om te weten hoe jouw doelgroep zich in die regio beweegt. En zoals Hans aangeeft is ook de keuze voor bepaalde middelen van belang. Offline media is relatief duurder dan online media. Uit ervaring weet ik dat de combinatie van die twee het beste werkt, en daar hoef je zeker geen gigantisch budget voor te hebben.


Gr. Jos

 

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link to post
Share on other sites
  • 0

Helemaal afhankelijk van de doelstellingen, product en doelgroep. Lokale winkels en webwinkels zullen twee geheel verschillende strategieën hebben.

 

Uitgaande van een lokale winkel zou ik voor de basis uitgaan van:

  • Facebook targetting op de stad of zelfs omliggende wijken (online)
  • Flyers in de omliggende wijken (offline)
  • Lokale krant (wellicht een persbericht of starterskorting, hiervoor zou ik even bellen met de redactie).
  • Wellicht reclameborden / sandwichborden langs de weg (offline)

 

Budget is lastig, maar moet met de bovenstaande lijst binnen de berken blijven.


Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

IT Beheer, Detachering en Cybersecurity  | Treinkaartjes | Huis kopen in Zwitserland

Link to post
Share on other sites
  • 0
Op 12-11-2020 om 16:16, BB2021 zei:

Wat is een gebruikelijk budget (in percentage van investeringskosten of jaaromzet?) voor het adverteren voor een te openen winkel?

 

Zo'n budget is zelden of nooit een percentage van iets.

 

Het is wel afhankelijk van uiteenlopende factoren zoals 1) de aard van het aanbod 2) de structuur van de vraag en 3) het waarschijnlijk gedrag van klanten. Voor een ijscozaak is dat anders dan voor een aquariumwinkel. 

 

Bij hele grote multinationals en franchiseketens hebben ze wellicht richtbudgetten, maar daar hebben ze ook veel ervaring met vergelijkbare events.

 

Wat voor winkel ga je openen of is het een stage? Aha, ik zie het al: een slijterij. Geen onderdeel van een keten? 

 

Edited by TwaBla

Zucht...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 3 leden online en 222 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept