• 0

Wire Transfer

Hallo jongens!

 

Ik ben nieuw in het hele import/export gebeuren en ik wilde wel eens voor de gein voor eigen gebruik/kleinschalig doorverkoop importeren vanuit het buitenland.

 

Ik heb al wat mailtjes gestuurd naar bepaalde bedrijven over Ipod's want die wil ik graag importeren. Veel van die bedrijven kan je maar op 1 manier betalen en dat is via Wire Transfer.

 

Mijn vraag is nu 'Wat is wire transfer nou precies en kan iemand mij uitleggen hoe dat stap voor stap in zn werk gaat?'

 

Ook wil ik even weten of ik niet iets verkeerds doe, wat tegen de wet is of zo.

 

mvg,

 

Dino Sontrop

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dino, volgens mijn weten is er maar 1 bedrijf dat de import en export van iPods reguleert en dat is...Apple. Als je rondneuzelt zie je dat alle Apple producten zo'n beetje exact dezelfde prijs zijn, los van de winkel waar je ze koopt (kan nooit zuivere koffie zijn, vast vriendelijke policy van Apple).

 

De prijsverschillen tussen landen zijn primair het resultaat van verschillende importheffingen en eventuele koersverschillen. De bottom line is: je kunt wel slim iPods gaan importeren uit een land, maar daar moet je wel zelf bij de Douane importheffing betalen.

 

Misschien mis ik iets, maar hoe plan jij dan winst te gaan maken? En, wat voor bedrijven zijn dat dan waar jij zaken mee gaat doen? Klinkt allemaal een beetje vaag :)

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Wire transfer is niets anders dan een bankoverschrijving.

 

Procedure:

 

- Prijsafspraak met fabrikant

- Verzendwijze bepalen b.v. Fedex, UPS, DHL, etc.

- Meestal vooruit betalen!! inkl. verzendkosten

- Goederen worden geleverd via b.v.Fedex, UPS, DHL, etc.

- Importkosten betalen en BTW aan b.v. Fedex, UPS, DHL, etc.

- Goederen worden thuis afgeleverd.

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Sorry als het wat vaag is maar ik weet er ook niet zo veel van, daarom ben ik hier ;D.

 

Volgende vraag: aan hoeveel importkosten zit ik vast als ik bijv voor 600 dollar aan ipods koop in Azie?

 

Twee ipods importeren uit Azie is particuliere handel, dit heeft niets met ondernemen te maken. Voor vragen over import kun je het beste contact opnemen met de Douane in Groningen.

 

En zoals Ilja ook al aangeeft heeft Apple door zijn prijsstellingen wereldwijd de boel aardig dichtgetimmerd. Kun je er in Azie goedkoop aan komen dan zouden de belletjes moeten gaan rinkelen.

 

Importeren uit Azie heeft pas zin als het om grotere hoeveelheden gaat, twee stuks importeren brengt meer kosten met zich mee, dan hier vier nieuwe in de winkel te kopen.

Om nog maar te zwijgen over zaken als garantie-afhandeling enz..

 

Omdat ik niet zie wat deze vraag verder met ondernemerschap te maken heeft gaat deze draad dicht.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.