• 0

Telefoon op bedrijf

Beste mensen,

 

Ik ben van plan om mijn abonnement te verlengen en een nieuwe telefoon aan te schaffen (bij Tele2). Sinds een maand sta ik ingeschreven bij de KvK, en de telefoon zelf zal grotendeels gebruikt worden voor mijn bedrijf. De kosten die ik zal hebben zijn:

 

1. Eenmalige toestelkosten (rond de 400)

2. Maandelijkse afbetaalkosten van de telefoon (35)

3. Het abonnement. (25)

 

Nu is mijn vraag, kan ik op elk onderdeel hiervan de btw terugkrijgen?

Verder, als ik op de site van Tele2 de telefoon wil kopen, kan ik dan gewoon op mijn naam mijn abonnement verlengen en het toestel halen?

Of moet dat echt op de naam van het bedrijf?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 3
1 uur terug, Roel J zei:

Ik twijfel bij VOF's altijd omdat ik er niet (meer) mee te maken heb, maar volgens mij is het daar ook voldoende dat de factuur op naam van de ondernemer staat.

Dat kan en mag nog steeds.

Voorwaarde is wel dat VOF voor de BTW handelt alsof zij de goederen zelf heeft aangeschaft.
Voor de IB moet u aannemelijk kunnen maken dat het om zakelijke kosten van de VOF gaat, bijvoorbeeld door een schriftelijke akkoordverklaring van de medefirmant, omtrent de aankoop en het gebruik, in de administratie op te nemen. Inkoopfacturen en abonnementen op naam van de VOF genieten daarom de voorkeur.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Poplitea zei:

1. Eenmalige toestelkosten (rond de 400)

2. Maandelijkse afbetaalkosten van de telefoon (35)

3. Het abonnement. (25)

 

1. koop de telefoon dit jaar en betaal hem in 1x dan kan je de btw  (70,00 euro) in zijn geheel dit jaar terugvragen of verrekenen. en de telefoon in 1x in de kosten.

2. Waarschijnlijk 1 jaar aflossen ongetwijfeld met rente en registratie bij BKR.

3. Duur, betaal zelf 15 euro incl btw en kan de hele maand me suf bellen en surfen. (wat ik niet doe want er moet gewoon gewerkt worden)

 

Heb geen bedrijfspand en telefoon internet thuis betaal ik volledig privé. Mobiele abonnement geheel zakelijk zonder correctie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.