• 0

Product uit China verkopen als huismerk?

Ik heb een vraag met betrekking tot het verkopen van spullen uit China. Ik zie vaak bij bijvoorbeeld inkt voor printers dat deze sites (zoals 123inkt) de producten ook als huismerk aanbieden. Hierbij vroeg ik mij twee dingen af:

 

1. Mag je als je bijvoorbeeld op Aliexpress inktproducten koopt deze op mijn eigen site onder de vermelding van huismerk verkopen terwijl het product een chinees merk is?

2. Ik las iets over labellen, kan ik de geimporteerde producten verkopen als eigen merk/huismerk als ik hier een bedrukte verpakking om doe? En moet dit product dan ook geregistreerd worden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Veel producten die onder huismerk verkocht worden, zijn producten van andere fabrikanten die een ander label gekregen hebben. Doorgaans gebeurt dat in samenspraak. Het private labelen op platforms zoals Amazon en Bol.com is daarentegen meestal een kwestie van een kleine ondernemer die zonder overleg zijn eigen verpakking (of zelfs alleen maar een eigen naam) toevoegt aan een product uit een goeiekoopland. 

 

Denk ook na over de aansprakelijkheid qua klachten en retouren. :face-with-tongue:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.