• 0

Zakelijke auto delen tussen twee holdings

Een compagnon heeft in zijn holding een auto, hier rijd hij prive in en betaald daar netjes bijtelling voor.

Nu gebruikt hij deze zo weinig, en rijd ik ook weinig, dat we de auto willen delen maar ook de kosten.

 

We willen natuurlijk geen twee keer bijtelling betalen gezien het om 1 auto gaat.

Mag het belastingtechnisch zo dat hij mij de helft van de autoverzekering+wegenbelasting factureert van uit zijn holding, naar mijn holding, dat ik daar ook prive om mag rijden? Maar ik ook eventueel de kosten van een laadpaal zakelijk mag bekostigen?

Zonder dat ik ook nog eens de bijtelling betaal?

 

(de auto naar een werkmaatschappij verplaatsen is niet mogelijk)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ja, kunt altijd een normaal tarief hanteren. Je voorkomt dan ook bijtelling. Dit geldt overigens ook voor je compagnon. Om de bijtelling te voorkomen moet er wel een zogenaamd 'marktconform huurtarief' betaald worden voor de auto. Als de auto erg weinig wordt gebruikt, kan dat een inderdaad aantrekkelijk alternatief zijn.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.