• 0

Webshop bestellingen bewaartermijn

Beste HL-ers,

 

Een van mijn webshops genereert per bestelling behoorlijk wat data.
Aangezien ik webhosting pakketten van TB's schijfruimte niet zie zitten ben ik voornemens om bestellingen simpelweg geen jaren te bewaren.
Uiteraard bewaar ik wel een boekhoudkundige export, o.a. voor de Belastingdienst.
Maar alle grafische data (dit zijn afbeeldingen) wil ik niet bewaren.
Als een bestelling eenmaal is afgerond is alle data ook feitelijk niet meer nodig.

Gelet op bovenstaande, wat vinden jullie er van om webshop bestellingen slechts beperkt te bewaren in de webshop, bijvoorbeeld een paar maanden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

De afbeeldingen van bestelde producten lijken me niet relevant om te hebben voor wettelijk verplichte betaaltermijnen. Zolang je daarvoor de orderdata opslaat, zoals je aangeeft, lijkt me dat prima.

 

Ik zie dat je (o.a.?) bedrukte t-shirts verkoopt, wat dus voornamelijk maatwerk zal zijn. Het retourrecht zal daarom in veel gevallen uitgesloten zijn, maar een garantietermijn is natuurlijk nog wel van toepassing. In die periode  kan het voor jou (of je medewerkers) misschien handig zijn om volledige bestellingen in te kunnen zien, zodat ze goed met een klantvraag mee kunnen kijken. Als er dan geen afbeeldingen beschikbaar zijn, is dat misschien onhandig.

aangepast door RubenT
Aanpassing na het zien van je handtekening
Link naar reactie
  • 0

Je kunt natuurlijk ook wel zoveel mogelijk informatie over het grafisch bestand vastleggen.. tekst vreet geen data, dat kan bij garantieclaims ook helpen..

 

Ik heb ooit een canvas besteld van een mooie eigen foto toen kreeg ik een kwaliteitswaarschuwing dat de resolutie aan de lage kant was voor dat formaat en dat een kleiner formaat canvas werd geadviseerd. die waarschwing werd ook herhaald op de bestelling. En toen ik hem ontving was het inderdaad geen museum kwaliteit afdruk. maar voor mijn doel was de kwaliteit goed genoeg..
Als je dat soort technische informatie vastlegt in de order, resolutie afbeelding. afdrukformaat, evt de kwaliteitswaarschuwing die je de klant geeft. heb je voor garantieclaims ook wel voldoende informatie om je te kunnen "verweren"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.