• 0

WW naast eigen bedrijf VOF ( in deeltijd)

Hallo,

Momenteel heb ik een baan voor vier dagen per week. Daarnaast hebben mijn vrouw en ik  een eigen bedrijf ( VOF)

Hier werk ik  een dag in de week en 's avonds en in de weekenden.

Mijn huidige baan stopt per 31-12-2020.  Ik ga WW aanvragen voor deze 4 dagen.

Weet iemand toevallig hoeveel ik mag bijverdienen met ons huidige bedrijf zonder dast ik gekort wordt op mijn WW uitkering

(ik krijg de maximum uitkering aangezien imijn dagloon te hoog is )

We maken nog geen winst aangezien we hoge (afschrijvings) kostern hebben en ik heb ook nog geen arbeidsbeloning opgevoerd.

Graag jullie reactie hieromtrent

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
6 minuten geleden, pjotrjansen zei:

Weet iemand toevallig hoeveel ik mag bijverdienen met ons huidige bedrijf zonder dast ik gekort wordt op mijn WW uitkering

 

Beste Pjotr, je mag in principe onbeperkt bijverdienen zolang je niet meer uren voor je VOF gaat maken dan je de afgelopen 6 maanden gedaan hebt (dat zijn je vast te stellen "vrijstellingsuren")  en je voor de 4 dagen beschikbaar blijft voor de arbeidsmarkt en voldoet aan de sollicitatieverplichting.

 

Ga je wél meer uren maken voor je VOF, dan worden deze extra uren permanent gekort op je WW uitkering 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Norbert voor je antwoord.

Dan heb ik nog een aanvullende vraag,

Stel dat ik de uren die ik normaliter voor de VOF werk ( 1 dag in de  week en 's avonds) anders invul.

Met andere woorden ik neem  klus aan van een ander bedrijf  waarbij ik een dag in de week hiervoor werk, wordt dit dan ook niet gekort op mijn ww ?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Pjotr, ik weet niet wat je precies bedoelt met "waarbij ik een dag in de week hiervoor werk" maar zodra je vrijstellingsuren  zijn vastgesteld en je vervolgens niet meer uren maakt als ondernemer dan die vrijstellingsuren, wordt je niet gekort zolang je maar voor 4 dagen beschikbaar blijft voor de arbeidsmarkt en voldoet aan je sollicitatieplicht 

 

 

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.