• 0

Advies voor financiering internetonderneming

Hallo,

 

Ik heb een idee, maar ik heb wat problemen met de financiering.

Ik heb een eenmalige investering nodig van € 100.000. En ik verwacht dat bedrag er binnen een paar maanden uit te hebben. Ik ben al bij de bank geweest, maar aangezien het een internetonderneming betreft zijn ze niet geintresseerd. Weet iemand waar ik het beste terecht kan.

 

[titel toegespitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb de columns van Ties al meerdere malen doorgelezen. Maar ik hoop op wat specifieker advies. Of het verstandig is om nog verder is te shoppen bij banken. De ABN amro heeft het namelijk afgewezen. Of dat ik beter op een andere manier aan mijn startkapitaal kan komen.

En welke dat dan zou zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de columns van Ties al meerdere malen doorgelezen. Maar ik hoop op wat specifieker advies. Of het verstandig is om nog verder is te shoppen bij banken. De ABN amro heeft het namelijk afgewezen. Of dat ik beter op een andere manier aan mijn startkapitaal kan komen.

En welke dat dan zou zijn.

 

Ik geef je ook weinig kans bij andere banken.

Zo'n hoge ROI prognose dat je in een paar maanden de hele investering teruigverdient, wekt ook al weinig vertrouwen.

Wat zou je zelf investeren? Of is die € 100.000 die je wilt lenen het enige kapitaal dat er in gaat?

Wat is je track record? Heb je zelf voldoende kennis en ervaring om een bedrijf te kunnen starten en een gerede kans op succes te hebben?

Zoek anders een ervaren investeerder. Je zult dan wel een percentage van de aandelen moeten afstaan.

 

Hendrik

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ik heb een idee, maar ik heb wat problemen met de financiering.

Ik heb een eenmalige investering nodig van € 100.000. En ik verwacht dat bedrag er binnen een paar maanden uit te hebben. Ik ben al bij de bank geweest, maar aangezien het een internetonderneming betreft zijn ze niet geintresseerd. Weet iemand waar ik het beste terecht kan.

 

Kijk dat maakt mij nou altijd zo nieuwsgierig. ;D

Een internetnderneming die binnen enkele maanden al een ton genereert, en dat voor een start-up.

Ik begrijp dat het zo instappen is, geen softwareontwikkeling en ander moeizaam gedoe, gewoon tonnetje investeren, en binnen een kwartaal cashen.

Geen gedoe met voorraden, bedrijfspanden, leasebakken enzovoorts.

 

Kun je een tipje van de gouden sluier oplichten, of behoor jij tot de vele HL bezoekers die een goudmijn ontdekt hebben waar we nooit meer iets van horen ?

Link naar reactie
  • 0

:D hoi!

 

Uit zeer recente ervaringen weet ik dat je als starter de eerste 3 boekjaren en zeker als internetonderneming een heel goed onderbouwd en beargumenteerd plan moet kunnen presenteren om bij banken voet aan de grond te krijgen.

Zekerheden als ondernemer zijn er nooit, maar misschien kun je door zekerheden in te bouwen in je businessplan en het onderbouwen met hoe je deze zekerheden gaat realiseren voldoende om een rekening courant wel te verkrijgen. Dan ben je al een eindje op weg...

 

Het is altijd goed om te kijken naar de reden van de afwijzing, misschien heb je alles zelf ook wat te positief ingeschat en is het voor jezelf en de financierder een te groot risico. Zeker met geld van een ander want dat is een financiering,moet je oppassen, want voor je het weet kun je niet aan alle maandelijkse verplichtingen voldoen en ben je al zeer snel failliet. Dat maakt een goede doorstart op een later tijdstip helemaal onmogelijk en heb je helemaal niets meer....

 

Mijn ervaring is, als je een goed onderbouwd idee hebt, en je kunt de prognoses baseren op concrete zekerheden bijv eigen geld door verhoging van je privehypotheek of het investeren van spaargel, dan komen geinteresseerden vanzelf naar je toe.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 289 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.