• 0

is een reclamecontract bindend

Hallo leden,

 

Ik heb onlangs een jaarcontract met qlik.nl gesloten om via het web vindbaar te zijn voor surfers die een schoonheidssalon zoeken, echter valt de respons vies tegen vergeleken met onze google ads.

 

De overeenkomst heeft ons € 800 gekost en in 2 maanden nul Euro opgeleverd

 

Kan het contract met qlik.nl verbroken worden? :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Buiten dat e.e.a. natuurlijk afhankelijk is van je overeenkomst: heb je je beklaagd bij Qlik? Ook al heb je een bindende overeenkomst gesloten, dan mag Qlik wel toelichten waarom de respons zo laag (lees nihil) is.

 

Wellicht dat ze wat aanpassingen kunnen verrichten waardoor je wat beter vindbaar wordt of wellicht kunnen ze de termijn (kosteloos vanzelfsprekend) verlengen.

 

Soms bereik je daar -denk ik- meer mee dan het contract te laten ontbinden. Ik zou daar pas als allerlaatste mee schermen (tenzij je natuurlijk het idee hebt dat het nooit wat wordt, maar daar heb jij meer inzicht in dan wij).

 

In ieder geval heel veel succes!

 

Groet,

 

DennH.

www.hfmn.com | www.staffvision.nl

Link naar reactie
  • 0

tja, het loont misschien de vraag te stellen _waarom_ je geen extra omzet genereert.

 

Allereerst, meet je hoeveel traffic je site genereert? Kun je dus zien hoeveel traffic via dit bedrijf binnen komt? Is dit meer of minder dan voordat je de advertenties plaatste.

 

Misschien ligt het wel aan de advertentie zelf. Weet niet hoe dit bedrijf werkt, maar als je Google campagne niet spannend in elkaar zit, is er ook geen hond die er op klinkt. Is deze campagne anders dan die je bij Google daait.

 

Of je onder je contract uitkomt, hangt af wat er in staat. Wat is de verantwoordelijkheid van qlik? Zij moeten je vindbaar maken, maar zijn niet verantwoordelijk voor je omzet. Is die 'vindbaarheid' gequantificeerd, of anderszinds gespecificeerd?

 

 

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Buiten dat e.e.a. natuurlijk afhankelijk is van je overeenkomst: heb je je beklaagd bij Qlik? Ook al heb je een bindende overeenkomst gesloten, dan mag Qlik wel toelichten waarom de respons zo laag (lees nihil) is.

 

Klaag inmiddels al 2 weken dat ten eerste de banner nog niet geplaatst is en low reponse.

 

Wellicht dat ze wat aanpassingen kunnen verrichten waardoor je wat beter vindbaar wordt of wellicht kunnen ze de termijn (kosteloos vanzelfsprekend) verlengen.

 

Deze optie zal dinsdag besproken worden, zou hierover vandaag gebeld worden, maar helaas......

 

Soms bereik je daar -denk ik- meer mee dan het contract te laten ontbinden. Ik zou daar pas als allerlaatste mee schermen (tenzij je natuurlijk het idee hebt dat het nooit wat wordt, maar daar heb jij meer inzicht in dan wij).

 

De ad via google leverde wekelijks klanten op, bij qlik gebeurt er werkelijk niets, maar ja wat is wijsheid, ik zal onderhandelen wat de optie's zijn.

Link naar reactie
  • 0

Nou Ilja, via google kan je zelf een ad samenstellen en per bedrijf verschillende ads de lucht in gooien per topic of speciale seizoensreclame. Bij google werkte het prima en genereerde omzet. Per klant konden wij precies vaststellen welke ad performance had.

 

Via qlik kan dat dus niet want ze werken meer als zoekmachine waar de klant simpelweg op je website terechtkomt.

 

quantificatie of specificatie moet ik uitzoeken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou van Qlik niet teveel verwachten. Wij hadden 1,5 jaar geleden een contract voor 2 jaar met ze afgesloten met een garantie van 12000 bezoekers per jaar. 2e jaar zou pas ingaan na de eerste 12000 bezoekers. Natuurlijk werd er in het 2e jaar weer gewoon geld van de rekening afgeschreven ondanks dat wij niet mer dan 1500 bezoekers gemeten hebben. Na storneren en lelijke brief naar Qlik, nooit meer wat van ze gehoord. Het zit aardig in de richting van oplichterspraktijken.

 

Hun zoekmachineoptimalisatie is mijn ogen ook pure spam. In het verleden haalden ze goede resultaten bij MSN, maar verder ook niet.

 

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Het hangt inderdaad op het contract of ze nu wel of niet hun verplichtingen zijn nagekomen, en dus of er grond is het contract te ontbinden.

 

Ik heb wel eens een verkoper van qlik gesproken die op zich best een aardig verhaal had, maar harde garanties over het aantal bezoekers en dergelijke kon ik niet echt krijgen.

 

Het verhaal over 200k bezoekers per dag wil ik best geloven, maar uiteindelijk heb je er alleen iets aan als ze uit je doelgroep komen, zowel qua locatie als interesse. Hoeveel er dan precies overblijven wist me overigens niet te vertellen.

Link naar reactie
  • 0

Voor wat t waard is: ik heb ook niet zo veel kennis van zaken ; ) maar voor 25 euro een jaar redelijk pontificaal in beeld (lokaal) vind ik wel aardig. Tot op heden 1 hele klik op mijn site.....................

Ze hebben inderdaad geen goede onderbouwing van bezoekers (alleen enorme getallen voor heel Europa) dus 800 euro had ik er nooit ingestoken maar desalniettemin wens ik je succes met de onderhandelingen.

 

Ciao

GJ

Link naar reactie
  • 0

Overeenkomst posten, "Prima, doe ik dinsdag a.s."

 

Alhoewel het al even geleden is denk ik dat een waarschuwing even op z'n plaats is waar ik niets over lees van anderen: OVK's, zeker van dit soort jongens, houden vaak een clausule dat de inhoud ervan niet openbaar gemaakt mag worden.

 

Voordat je Ovk's openbaar maakt, even in het algemeen en voor alle ondernemers, CHECK HET EERST: anders geef je je opponent alleen maar een stok om te slaan!

 

 

Zoek altijd eerst, tot het uiterste, naar argumenten die je nog -niet- hebt gehoord, voordat je impulsief een oordeel velt en dat achteraf volkomen fout blijkt te zijn...

 

Dat maakt je een wijzer mens, niet geliefd, maar wel wijzer...

Link naar reactie
  • 0

Overeenkomst posten, \"Prima, doe ik dinsdag a.s.\"

 

Alhoewel het al even geleden is denk ik dat een waarschuwing even op z\'n plaats is waar ik niets over lees van anderen: OVK\'s, zeker van dit soort jongens, houden vaak een clausule dat de inhoud ervan niet openbaar gemaakt mag worden.

 

Voordat je Ovk\'s openbaar maakt, even in het algemeen en voor alle ondernemers, CHECK HET EERST: anders geef je je opponent alleen maar een stok om te slaan!

 

 

 

 

snuggere opmerking pw

heb ik me een keer flink mee in mn vingers gesneden!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.