• 0

prive aansprakelijk participeren werkbv

Ik heb samen met mijn man een holding wat participeert in een werkbv

Ik stuur vanuit de holding 1 x per kwartaal een rekening voor de fee dat we ontvangen voor verkochte producten. (dit zijn voornamelijk flowmeters)

Normaal gesproken lijkt me dit de beste oplossing als er nogal wat verdiend wordt of veel geld omgezet wordt maar de inkomsten vanuit de werkbv is gering (paar duizend euro per jaar) en de fee is maar een paar honderd euro per jaar.

Op deze manier kost de holding alleen geld (voornamelijk boekhouder voor alles wat er bij de bv komt kijken)

nu hebben we het idee om onze aandelen onder te brengen bij de werkbv dus de aandelen laten vervreemden vanuit de holding en de holding te beëindigen.

 

Is dit verstandig en wat zijn hier de voor en nadelen van?

Hoe zit het met het privé vermogen als de werkbv failliet gaat bijvoorbeeld of aansprakelijk wordt gesteld door een klant?

kun je dit ondervangen met een aansprakelijkheidsverzekering vanuit de werkbv bijvoorbeeld?

 

Alvast bedankt voor het meedenken

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat waren de overwegingen voor de huidige opzet? Hoe lang bestaat de huidige constellatie van holding en werkmaatschappij al? Waren de omzet van de werkmaatschappij en de fee van de holding altijd al op dit niveau of zijn ze de afgelopen tijd heel erg afgenomen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

het bestaat ongeveer 2 jaar en was vanaf het begin al vrij weinig maar hadden we wel al vrij snel een vaste klant die regelmatig bestelde maar waren ook geen duizenden euro's of zo.

De vaste klant hebben we ondertussen niet meer en zie ik de inkomsten niet snel verbeteren.

www.fluidtechnics.nl

www.reeltechnics.nl

www.toolstechnics.nl

www.flowtechniek.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 267 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.