Jump to content
jkvrsa
Verberg

Dropshipment na Brexit

Op dit moment (voor Brexit) bestel een (A) Duitse bedrijf (met BTW nr) goedere (specialist sport artikelen) bij (B) in de VK (bedrijf met BTW nr).  B bestel betreffend goederen bij een bedrijf (C ) in NL (bedrijf met BTW nr.)  

 

Mijn vraag  / probleem:

 

1) Ik doe de administratie van bedrijf C in NL.  Graag ontvang ik advies wat de doen of wat is het beste te doen na 1/1/2021 (na Brexit) waar A Bedrijf in Duitsland steeds betreffend goederen bij VK bedrijf moet betellen en niet direct kan of mag bestellen bij C in NL.    

 

2) Blijkt dat bedrijf B in VK ook dropshipment bestellingen accepteren van particulieren binnen VK maar ook van particulieren binnen de EU (zoals Duitsland, Spanje, Frankrijk e.d.) en dan waar bedrijf B bestelling plaatsen en vragen dat bedrijf C (in NL) direct de goederen moet leveren bij betreffend particuliere klant in de EU. Voor de Brexit heeft de VK bedrijf B dit zelf geregeld want toen waren bedrijven A,B en C  allemaal in de EU. Na 1/1/2021 is bedrijf B in VK niet meer deel van EU en toch blijft de goederen binnen de EU want bedrijf C in NL) moet steeds leveren binnen de EU. Welk advies kan ik geven aan de VK bedrijf B die goederen van ons afnemen (bedrijf C waar ik de administratie verzorgen)? Is dit misschien handig dat ik de VK bedrijf adviseer om in NL te registreren (briefkantoor bedrijf of zo met BTW nr) om dropshipments  namens de VK bedrijf in NL te behartigen gezien dat de goederen niet buiten de EU gaat maar binnen de EU blijven (tussen C en EU particulier. Hoe zit dit dan met de BTW e.d.

 

Ik hoor graag van u.

Groet

Jan          

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

  • 0
20 minuten geleden, jkvrsa zei:

Ik doe de administratie van bedrijf C in NL...

...Welk advies kan ik geven...

...dat ik de VK bedrijf adviseer ...

 

Beste jkvrsa

 

Jouw vraagstelling gaat over het dossier van jouw klant 'C' en dat is niet toegestaan. Je bent welkom bijdragen te plaatsen die voldoen aan de forumregels. Dit topic is gesloten.


Succes & Groet, Hans van den Bergh, Horeca- & Recreatie-ondernemer VOF De Witte Boerderij, A.C.T.I.V.E. (Adviseur, Coach, Trainer, Inbrenger Van Expertise) in Marketingmanagement, Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht (Arbeidsrechter.nl)

(Let Op: Mijn reacties als vrijwillig Moderator zijn op basis van toetsing aan de forumregels, als lid zijn deze op persoonlijke titel)

Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 146 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept