• 0

1 auto 2 eenmanszaken

Goedeavond HL,

 

Mijn vriend M heeft een eenmanszaak en runt daarmee een kapsalon. Ikzelf (C)  heb ook een eenmanszaak en ben IT-consultant.

 

Onze eenmanszaken zouden gezamenlijk een (tweedehands) auto (voor het gemak noem ik hem vanaf nu: Audi) willen kopen die we alleen zakelijk gebruiken.  Daarnaast hebben we privé gezamenlijk een andere auto (die ik vanaf nu MINI noem).

 

Ik werk als ICT'er veel vanuit huis. Als ik naar een klant ga neem ik de Audi mee. Als ik privé weg wil, neem ik de Mini mee, en gebruikt mijn vriend M de Audi voor 'zakelijk woon-werk verkeer'. Daarnaast neemt mijn vriend ook regelmatig de Audi mee naar een groothandel voor zijn winkel, omdat de Mini te klein is om alle spullen voor de winkel mee te nemen.

 

Voor de Audi zou een strikte kilometerregistratie worden bijgehouden (met een fiscusproof rittenregistratiesysteem).

 

Mijn vragen zijn als volgt:

- Zouden onze eenmanszaken gezamenlijk de auto kunnen aankopen en ieder voor 1/2 op de balans kunnen zetten? Mijn idee is dat we een gezamenlijke rekening openen waarmee verzekering/wegenbelasting/brandstof/onderhoud wordt betaald. Naar rato van gereden kilometers worden de kosten opgevoerd en in het laatste kwartaal de BTW voorbelasting naar Rato in ieders eenmanszaak afgetrokken.

- Zou bijtelling kunnen worden voorkomen doordat er een sluitende kilometerregistratie wordt bijgehouden? In principe wordt 1 auto dus wel door 2 bestuurders gebruikt, hetzij alleen zakelijk.

- Voor de dagen dat M de Audi niet tot zijn beschikking heeft, en dus met de MINI naar de kapsalon rijdt, kan hij dan nog wel 19 cent per kilometer voor die kilometers in aftrek brengen?

- Voor de dagen dat C de Audi niet tot zijn beschikking heeft, kan die dan met de MINI naar klanten en 19 cent per kilometer in rekening brengen?

 

Ik denk dat bovenstaand voor veel stellen die beide ondernemer zijn een uitkomst kan zijn, dus ik ben benieuwd naar de reacties.

 

Alvast bedankt,

 

Coen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu ik er nog even overna denk voorzie ik misschien wel problemen met de BTW. Een tankpas of onderhoudsfactuur is moeilijk te maken op 2 bedrijfsnamen tegelijk.

 

Een 'constructie' waarbij mijn eenmanszaak de auto in zijn geheel koopt en verhuurt aan de eenmanszaak van M op de dagen dat die de auto gebruikt (en dus met de verhuur BTW in rekening brengt) is voor mij ook prima. Voor de verhuur kan ik een marktconform tarief in rekening brengen.

 

Wij zijn wel fiscaal partners.

 

Doelstelling is om de Audi puur zakelijk te rijden en dus geen bijtelling te betalen. Feitelijk gezien is dat ook zo, aangezien de woon-werk kilometers van M en zijn ritjes naar de groothandel ook daadwerkelijk zakelijk zijn.

Link naar reactie
  • 0
7 minuten geleden, eyeconcepts zei:

Doelstelling is om de Audi puur zakelijk te rijden en dus geen bijtelling te betalen. Feitelijk gezien is dat ook zo, aangezien de woon-werk kilometers van M en zijn ritjes naar de groothandel ook daadwerkelijk zakelijk zijn.

Voor BTW is woon-werk verkeer niet zakelijk. Daar zal dan een BTW-correctie voor doorgevoerd moeten worden.

 

https://www.trackjackeurope.com/kennisbank/woon-werkverkeer-prive-zakelijk/

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, eyeconcepts zei:

Voor de Audi zou een strikte kilometerregistratie worden bijgehouden (met een fiscusproof rittenregistratiesysteem).

Fiscusproof bestaat niet.

Het is de bestuurder die nog steeds zelf moet aangeven welke rit  (geheel of gedeeltelijk) privé en/of zakelijk is. Bovendien vindt er geen identificatie van de bestuurder plaats. Iedereen kan met een boodschappenlijstje naar een groothandel rijden. Mij lijkt het goedkoper en veel efficiënter om het te laten bezorgen, of twee keer rijden, dát kan natuurlijk ook.

 

Een tweede auto kopen betekent ook dat de autoverzekering begint met nul schadevrije jaren, waardoor de autokosten hoger worden.
 

6 uur geleden, eyeconcepts zei:

Ik denk dat bovenstaand voor veel stellen die beide ondernemer zijn een uitkomst kan zijn, dus ik ben benieuwd naar de reacties.

Het geschetste verhaal kom je, in de voorbije tien jaren, elke maand wel een keer tegen.

Daarmee zijn alle gestelde vragen wel een keertje beantwoord.

Een hoop administratief gedoe met weinig rendement, zowel zakelijk, als privé.

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Nouja, weinig rendement. Feitelijk is het zo dat er nu één auto op de oprit staat die door twee bedrijven alléén zakelijk wordt gebruikt. Wegenbelasting, verzekering en onderhoud worden nu privé betaald. Bij een Audi A5 diesel uit 2014 tikken die kosten aardig aan.

 

Het voorkomen van bijtelling door het juist toepassen van de regels levert ook een aardig rendement op; bijtelling over een wagen met een cataloguswaarde van bijna 80k is niet prettig.

 

Dankjewel @Rik voor je opmerking over de BTW. We zouden hiervoor de verhouding kunnen uitrekenen tussen de woon-werk kilometers en de rest.

 

Cosara, het gaat om een Cash & Carry waar het terplekke selecteren van de producten onderdeel uitmaakt van het inkopen. Daarnaast hebben wij gewoon twee auto's nodig. Als mijn vriend naar zijn kapsalon is moet ik naar een klant kunnen. Dat 2 auto's hogere kosten met zich meebrengen dan één is logisch, dat doet er nu ook niet toe.

 

Waar het om gaat is dat wij als stel één auto gezamenlijk alléén zakelijk willen gebruiken. De andere auto gezamenlijk alléén privé.

 

Opzich zou de situatie heel overzichtelijk zijn als er sprake was van één VOF, Alleen zijn het nu twee eenmanszaken.

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, eyeconcepts zei:

Het voorkomen van bijtelling door het juist toepassen van de regels levert ook een aardig rendement op; bijtelling over een wagen met een cataloguswaarde van bijna 80k is niet prettig.

Dat wordt dan een dure boodschappenwagen. Daar kan ik geen enkel zakelijk rendement in ontdekken.

Het enigste rendement wat ik mij kan voorstellen, is dat je de auto enkel en aleen koopt voor privé geneugten, maar ja, dan zit je met een bijtelling.

 

43 minuten geleden, eyeconcepts zei:

Opzich zou de situatie heel overzichtelijk zijn als er sprake was van één VOF, Alleen zijn het nu twee eenmanszaken.

Maakt hoegenaamd geen verschil.

Een VOF bestaande uit natuurlijke personen is niets meer dan twee eenmanszaken die onder een gemeenschappelijke naam en noemer opereren. 

In uw geval is een VOF eigenlijk niet mogelijk omdat er geen gezamenlijke activiteiten zijn.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Cosara Bedankt voor je tijd en genomen moeite. De auto is al in mijn privé bezit. Zo'n dure 'boodschappenwagen' is het overigens niet, want Diesels zijn enorm in waarde gedaald. Daarin voorziet de overheid niet met de huidige bijtellingsregels. Voor alle duidelijkheid; ik open hier geen topic om een auto privé te willen gebruiken zonder bijtelling. Omdat wij samen geen kinderen hebben en weinig privé kilometers maken, zouden we echt kunnen volstaan met één gezamenlijk zakelijke auto en één gezamenlijke privé auto.

 

Als ik namelijk privé op reis wil gaan, dan neemt mijn partner de Audi mee. Op en neer rijden naar zijn kapsalon is (in de ogen van IB en niet van BTW (thnx Rik)) gewoon zakelijk. Op die manier heb ik onze privé auto tot mijn beschikking. Ik ga dus niet privé rijden in de Audi.

 

In mijn ogen is dit niet onethisch of oneerlijk. Als jullie daar wel zo over denken, dan hoor ik dat graag.

 

Als de Audi echter alleen van mij is, en/of er vindt geen zakelijke verrekening onderling plaats, dan zijn de woon-werk kilometers van mijn vriend, en zijn ritjes naar de groothandel voor mij privé kilometers. Net zoals de auto van een werkgever gebruiken voor je eenmanszaak of andere dienstbetrekking.

 

Zou je misschien een fiscaal inhoudelijke reactie willen geven zonder een oordeel of een auto wel of niet duur is, of vanuit jou oogpunt mijn autokeuze zakelijk wel of niet rendeert, of dat we de boodschappen beter kunnen laten bezorgen?

 

aangepast door eyeconcepts
Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, eyeconcepts zei:

Ik denk dat bovenstaand voor veel stellen die beide ondernemer zijn een uitkomst kan zijn, dus ik ben benieuwd naar de reacties.

 

Mijn vrouw en ik zijn beide ondernemer maar dan in een vof. rijden allebei auto met bijtelling en ja dat kost geld zeker voor mij omdat ik privé heel weinig (maar wel meer dan 500) kilometers maak. Natuurlijk zouden we ook zo'n constructie kunnen bedenken maar al met dat geregel  lijkt het mij geen uitkomst. Ik steek mijn energie liever in meer omzet en winst.

 

20 minuten geleden, eyeconcepts zei:

Zou je misschien een fiscaal inhoudelijke reactie te geven zonder een oordeel of een auto wel of niet duur is, of vanuit jou oogpunt mijn autokeuze zakelijk wel of niet rendeert, of dat we de boodschappen beter kunnen laten bezorgen?

 

We denken alleen maar mee, boodschappen zijn privé, inkopen zakelijk en dat doe ik online bij de groothandel die het bij minimale orderwaarde al gratis bezorgen en zo nodig direct bij mijn klanten neer zetten. efficiënt waardoor ik een hogere marge pak en uiteindelijk meer winst. 

 

En fiscaal inhoudelijk op een forum geeft geen enkele garantie dus zou ik de constructie zeker afstemmen met jouw boekhouder of fiscaal adviseur.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Henk voor je reactie.

Voor ons zou het niet echt een geregel zijn. In de ochtend of de avond ervoor weet ik of ik privé ga rijden. Zoniet, dan neemt mijn partner onze privé auto mee. Zoja, dan neemt mijn partner onze zakelijke auto mee, en heb ik de privé auto tot mijn beschikking.

 

Misschien is het gewoonweg niet mogelijk fiscaal gezien, ik ben dan wel benieuwd waarom dit niet kan, los van dat de wijze als 'gedoe' en 'moeilijk' wordt beschouwd.

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, eyeconcepts zei:

Zou je misschien een fiscaal inhoudelijke reactie willen geven zonder een oordeel of een auto wel of niet duur is, of vanuit jou oogpunt mijn autokeuze zakelijk wel of niet rendeert, of dat we de boodschappen beter kunnen laten bezorgen?

Genoeg ondernemers die zich blind staren op een marginaal fiscaal voordeel en draait het slechts om geld en privaat genot. Geenszins een belerend vingertje naar u toe, maar als ondernemer zou ik zaken anders benaderen.

 

23 minuten geleden, eyeconcepts zei:

De auto is al in mijn privé bezit.
Misschien is het gewoonweg niet mogelijk fiscaal gezien,

Binnen redelijke grenzen is fiscaal alles mogelijk.

Er moet dan wel een heretikettering van de privé auto plaatsvinden.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2

Je maakt het voor jezelf onnodig ingewikkeld

- voor een zakelijke auto zonder bijtelling moet je strakke regels volgen en dan is gebruik door de parter ingewikkeld

- voor de privé auto kun je zonder enig probleem 19 ct per km declareren voor alle zakelijk gereden km. daarmee verlaag je de kosten die je privé hebt voor de auto en de 19 cent is voldoende om de operationele kosten (brandstof, wegenbelasting en verzekering te dekken).

 

Kortom.. hou het simpel gebruik de prive auto af en toe zakelijk en declareer dat dan in je eenmanszaak, dan is er niks aan de hand fiscaal.

Bijtellingsregels zijn streng en niet alles wat je graag wilt kan ook zomaar.. De regels zijn hier gewoon niet op ingericht.. En een uitzondering zal je er ook niet snel op krijgen van de fiscus.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor de reacties. Kennelijk kan ik de situatie niet geheel duidelijk omschrijven. Het gaat om een auto waarvan die nu 100% privé wordt betaald en waarbij wij ieder de kilometers declareren a 19 cent. Roel stelt dat dit voldoende zou zijn, maar dat is helaas niet zo, de kilometer kosten van een Audi A5 diesel uit 2014 zijn ongeveer 42 cent per kilometer.


Wegenbelasting en verzekering zijn ongeveer € 3312,00 per jaar. Onderhoud € 1200,00.

 

Dat men dit een te dure auto vindt en mij zou adviseren om een Renault Clio te gaan rijden, vind ik een heel fijn advies, maar heeft niets met de vraagstelling te maken.

 

Op dit moment en in de toekomst wordt deze auto alléén zakelijk gebruikt, namelijk bij mij om naar klanten te rijden, en bij mijn partner voor woon-werk verkeer en het bezoeken van een leverancier. Geen ritjes naar familie, vrienden of vakanties. Ik verhuur de auto ook niet aan mijn partner voor privé doeleinden.

 

In principe zou er geen enkel probleem zijn als onze bedrijven ieder een Audi A5 zouden kopen en daar strikt zakelijk mee zouden rijden. Nu hebben onze bedrijven ieder een 1/2 Audi A5, daar zit de uitdaging.

 

Het draait niet om privaat genot, er wordt niet privé mee gereden. Dat zo'n auto zakelijk comfortabel rijdt, doet in mijn ogen niet ter zake in deze casus. Wel is het zo dat bij deze wat duurdere auto het niet gaat om een marginaal fiscaal voordeel, maar dat het om best een flink bedrag gaat.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een bedrijfsmiddel kopen op beide namen (of allebei de helft) is volgens mij niet mogelijk.

Volgens mij moet je de auto dan op één van de eenmanszaken neerzetten en verhuren aan de ander.

 

Let dan wel even op welke huurprijs je zou moeten rekenen en of het met de verzekering allemaal goed geregeld is.

 

https://www.mijntipsenadvies.nl/2016-09/samen-investeren-in-een-bedrijfsmiddel-NLTATEAR_EU06200701

 

https://www.higherlevel.nl/forums/topic/57632-twee-zzp-ers-één-auto-van-de-zaak/

 

Quote

Gezamenlijk investeren kunt u zowel direct doen via een Vof als indirect via een verhuurconstructie. De constructie met een Vof is weliswaar het zuiverste, maar wellicht wat te gebonden voor u. In dat geval kunt u middels de verhuur van het bedrijfsmiddel alsnog de kosten hiervan delen.

 

Link naar reactie
  • 0

Zullen we als antwoordgevers gewoon eens aannemen met de vragensteller volwassen is en die ook als zodanig behandelen? Zo maar een ideetje. Ik ga er vanuit dat de vragensteller daarna zelf wel kan bepalen of het zinnig is en of die dat er financieel voor over heeft? Wij gaan niet over de portemonnee van de vragenstellers. 

 

13 uur geleden, eyeconcepts zei:

1) Zouden onze eenmanszaken gezamenlijk de auto kunnen aankopen en ieder voor 1/2 op de balans kunnen zetten? Mijn idee is dat we een gezamenlijke rekening openen waarmee verzekering/wegenbelasting/brandstof/onderhoud wordt betaald. Naar rato van gereden kilometers worden de kosten opgevoerd en in het laatste kwartaal de BTW voorbelasting naar Rato in ieders eenmanszaak afgetrokken.

 

2) Zou bijtelling kunnen worden voorkomen doordat er een sluitende kilometerregistratie wordt bijgehouden? In principe wordt 1 auto dus wel door 2 bestuurders gebruikt, hetzij alleen zakelijk.

 

3) Voor de dagen dat M de Audi niet tot zijn beschikking heeft, en dus met de MINI naar de kapsalon rijdt, kan hij dan nog wel 19 cent per kilometer voor die kilometers in aftrek brengen?

 

4) Voor de dagen dat C de Audi niet tot zijn beschikking heeft, kan die dan met de MINI naar klanten en 19 cent per kilometer in rekening brengen?

 

1) Nee, dat kan niet. Dat kan misschien als je een VOF hebt. Let overigens op dat niet alle kilometers hetzelfde zijn. Voor de inkomstenbelasting worden 'zakelijke' kilometers anders berekend dan voor de omzetbelasting.

 

2) Nee, de sluitende kilometerregistratie is op zich niet bepalend voor het voorkomen van de bijtelling (in de inkomstenbelasting), maar helpt slechts om het aantal en de soort kilometers aannemelijk te maken bij een eventuele controle. Het aantal privékilometers gereden door de ondernemer is bepalend. Als de ondernemer die de auto op de balans heeft staan er minder dan 500 kilometer privé per jaar rijdt, dan heb je geen bijtelling.

 

Sterker nog: als je als ondernemer minder dan 500 kilometer privé rijdt, dan MOET de auto zakelijk worden geëtiketteerd. Dit geldt overigens ook voor de bestaande auto. Als je dus zegt dat je nu een (privé) auto hebt op de oprit die alleen zakelijk wordt gebruikt, dan zou het kunnen dat die auto op de balans móet! En heb je hierin niet eens een keuze.

 

3) Dat ligt aan de etikettering van de Audi én de MINI. Dat zul je moeten bekijken per auto. Op wiens naam staat welke auto? Hoeveel (zakelijke) kilometers rijdt de desbetreffende ondernemer met welke auto? Is dat minder dan 500 km privé? Dan verplicht op de zaak zetten. Anders  mag je kiezen.

 

4) Die 19 cent / km is alleen een fiscale vrijstelling voor het zakelijk gebruik van een privé-auto. Als de auto zakelijk is of moet worden geëtiketteerd kun je een (zakelijke) prijs vragen voor het uitlenen / verhuren, maar dat zijn dan gewoon kosten voor de gebruikende partij en is omzet voor de uitlenende partij.

 

Het is dus even goed kijken hoeveel ieder rijdt met de huidige auto en hoeveel zakelijk dat is. En hoeveel dat zou veranderen met twee auto's.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, eyeconcepts zei:

Het gaat om een auto waarvan die nu 100% privé wordt betaald en waarbij wij ieder de kilometers declareren a 19 cent. Roel stelt dat dit voldoende zou zijn, maar dat is helaas niet zo, de kilometer kosten van een Audi A5 diesel uit 2014 zijn ongeveer 42 cent per kilometer.

Die 19 cent is bij veel auto's niet genoeg, zeker bij een auto met hoge lasten zoals verzekering, motorrijtuigenbelasting, brandstof en onderhoud.

Die 19 cent betreft overigens een onbelaste kilometervergoeding - belastingvrij dus.

Je mag best een hoger bedrag in rekening brengen - 42 cent of een ander marktconform bedrag - maar over het meerdere van die 19 cent moet je inkomstenbelasting betalen.  Een kwestie van rekenen of dat financieel interessant is.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, prinsrachid zei:

Als de auto zakelijk is of moet worden geëtiketteerd kun je een (zakelijke) prijs vragen voor het uitlenen / verhuren,

 

Zou hier niet "moet" moeten staan in plaats van "kun"?  Er lijkt sprake te zijn van een structureel karakter en een zakelijk oogmerk

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
50 minuten geleden, insparcom zei:

Er zijn verzekeringen die je meteen dezelfde korting als op je eerste auto geven.

Het zou mooi zijn, maar dezelfde korting, als opgebouwd met de eerste auto, en met meerdere bestuurders ?

 

Een tweede auto? Zo zit het met je schadevrije jaren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 2

Allen bedankt voor de antwoorden.
Ik proef in de reactie van Cosara dat als ik een dure auto puur zakelijk zou rijden, zonder bijtelling, dat ik dit eigenlijk mede 'op kosten van de belastingbetaler' zou doen, omdat een Volkswagen Up zakelijk gezien ook prima zal volstaan. Laat ik daar duidelijk over zijn; ik bepaal als ondernemer zelf hoeveel en welke zakelijke kosten ik maak. Prima als de staat daar legaal aan meebetaald. Uiteraard alles volgens de wet. Overigens is het niet helemaal onzakelijk, in mijn functie als IT-consultant geeft een representatieve auto ook een goed voorkomen, al draait het daar niet om. Los van die discussie heb je tijd en moeite genomen om mijn vragen te beantwoorden, bedankt daarvoor!

 

Ook Rik heeft mijn ogen geopend. Ik ga een fiscalist voorleggen of er opties zijn om samen met mijn vriend een soort kosten-VOF op te richten en/of zaken aan elkaar door te belasten. Als de fiscalist toestemming geeft zal ik zijn antwoord, zonder verwijzing of bedrijfsnaam, hier posten.

 

Jullie horen dus binnen 1 a 2 weken van me :)

Link naar reactie
  • 3
2 uur geleden, eyeconcepts zei:

Ik proef in de reactie van Cosara dat als ik een dure auto puur zakelijk zou rijden, zonder bijtelling, dat ik dit eigenlijk mede 'op kosten van de belastingbetaler' zou doen, omdat een Volkswagen Up zakelijk gezien ook prima zal volstaan.

U heeft de smaak verkeerd beoordeeld.

 

Als het gaat om goederenvervoer zou een bestelauto beter passen.

  • 21% BTW terugvorderen.
  • geen BPM.
  • 28% investeringsdaftrek (geldt ook voor gebruikte bestelauto's)
  • Verklaring uitsluitend zakelijk gebruik bestelauto (geen rittenadministratie bijhouden)
  • goedkoper dan een nieuwe Audi van 80.000 euro (of een oude voor minder).
  • Ook met een hedendaagse bestelauto kan je representatief voor de dag komen.

 

2 uur geleden, eyeconcepts zei:

in mijn functie als IT-consultant geeft een representatieve auto ook een goed voorkomen, al draait het daar niet om.

Gelukkig maar. Er zijn maar bar weinig ondernemers c/q ondernemingen die zich daar iets van aantrekken. U wordt beoordeelt op de kwaliteit van uw werkzaamheden en niet op uw uitgavepatroon. Mochten uw klanten daar wel gevoelig voor zijn, dan zou ik mijn 6 jaar oude A5 op diesel subiet inruilen voor een volledig elektrische auto.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.