• 0

IP onderbrengen van Werk BV naar Holding

(aangepast)

G.c.,

 

Ik heb een Holding met daaronder een werkbv. Deze werkbv is momenteel bezig met de ontwikkeling van software. Echter voor de groei van onze business hebben zich buitenlandse investeerders gemeld, die interesse hebben getoond in onze producten.

 

Ik wil graag de intellectuele eigendommen,  broncodes, software, etc beschermen door het in mijn holding onder te brengen. En van daaruit een licentie voor gebruik afgeven naar de werkbv wanneer investeerders mede-aandeelhouders worden.

 

Hoe pak ik dit het beste aan? Zijn daar speciale aktes voor? Hoe moet ik dit het beste aanpakken?

 

Heb hier het een en ander opgezocht maar nog niet de juiste remedie gevonden.

 

Bij voorbaat dank!

Ramon.

 

aangepast door RamonDaS
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Hallo Joost,

 

We zijn nu enkele fases verder. Vandaar mijn nieuwe vraag.

 

We zijn bijna klaar met de software ontwikkeling en hebben nog alles weten te draaien zonder investeerders.

 

Software is maar 1 onderdeel van wat wij doen. De producten (financiele diensten) die bovenop deze software draaien zijn veel interessanter voor investeerders. Omdat deze software - een soort operating system zoals bv. Linux, Ubuntu, etc - ook voor andere branches gebruikt kunnen worden, wil ik voor de zekerheid deze opeating system van werkbv onderbrengen in de holding.

 

In feitre hebben we het over 2 -lagen model / 2-trapssysteem:

 

  • Laag 1 is de universele operating system, software, die voor meerdere branches gebruikt kunnen worden. Die willen we in de holding stoppen.
  • Laag 2 zijn de financiele producten die we in de werkbv onderbrengen en waar investeerders in mee kunnen participeren.

 

Groet.

aangepast door RamonDaS
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.