Ik ben zojuist lid geworden van die mooie forum,en begin meteen met een beginnersvraag!
Ik ben bezig met het opzetten van een eigen dienstverlenend bedrijf,maar ik ben nog gewoon fulltime in loondienst.
Als rechtsvorm word het een eenmanszaak.
Nu snap ik de inkomsten belasting niet helemaal.
Even een voorbeeldje;
Stel,op de bedrijfsrekening staat €10000,en de belasting is reeds afgedragen.
Hoe kom ik erachter hoeveel IB ik af moet dragen,kan dit alleen door aangifte te doen,of kan er van te voren,eventueel globaal,worden berekent hoeveel % IB ik moet afdragen?
Stel dus dat ik € 10000,- op de rekeing heb staan en 40% IB moe betalen blijft er € 6000,- over.
Is het dan mogelijk/legaal om die € 6000,- of een gedeelte ervan over te schrijven naar een prive rekening zonder dat je er dan nog een keer belasting over moet betalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
RonaldW
RonaldW
Een goedemiddag.
Ik ben zojuist lid geworden van die mooie forum,en begin meteen met een beginnersvraag!
Ik ben bezig met het opzetten van een eigen dienstverlenend bedrijf,maar ik ben nog gewoon fulltime in loondienst.
Als rechtsvorm word het een eenmanszaak.
Nu snap ik de inkomsten belasting niet helemaal.
Even een voorbeeldje;
Stel,op de bedrijfsrekening staat €10000,en de belasting is reeds afgedragen.
Hoe kom ik erachter hoeveel IB ik af moet dragen,kan dit alleen door aangifte te doen,of kan er van te voren,eventueel globaal,worden berekent hoeveel % IB ik moet afdragen?
Stel dus dat ik € 10000,- op de rekeing heb staan en 40% IB moe betalen blijft er € 6000,- over.
Is het dan mogelijk/legaal om die € 6000,- of een gedeelte ervan over te schrijven naar een prive rekening zonder dat je er dan nog een keer belasting over moet betalen?
Alvast bedankt,Ronald
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6905-beginnerinkomstenbelasting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag