Hoe ga je als ondernemer in jouw bedrijf om met controversiële onderwerpen, bijvoorbeeld in reclame of in privé-uitingen?
Er zijn vele maatschappelijke onderwerpen die je als bedrijf of wilt mijden of juist op een goede manier wilt gebruiken.
Bijvoorbeeld de zwarte piet discussie, of politieke politieke voorkeur.
Om in reclame uitingen op te vallen tussen de massa is het soms handig om in te spelen op een politiek onderwerp. Om klanten niet tegen het hoofd te stoten is het soms handig om bepaalde zaken te mijden.
Ook als ondernemer heb je privé visies en gedragingen. Houd je die zoveel mogelijk geheim of maakt het niet uit of de klanten dit weten?
Ik ben er erg benieuwd naar hoe dat bij anderen afgewogen wordt.
Ikzelf ben er redelijk open over. Bijvoorbeeld ben ik een fervente naaktrecreant, meld veel van mijn beslommeringen, ook privézaken op internet ook op HL, gebruik als reclame vaak maatschappijkritisch geladen onderwerpen, voer privé nogal eens actie in de buurt en heb nu ook een non zwartepieten reclamefilmpje op internet geplaatst. Ook ga ik reclame maken als ik straks ingeënt ben, dat ik veilig uw bedrijf kan bezoeken.
Ik stam uit de tijd van actievoeren en van de lange haren, en die heb ik nog steeds. Die helpen soms, maar soms ook niet.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
herman van der helm
herman van der helm
Hoe ga je als ondernemer in jouw bedrijf om met controversiële onderwerpen, bijvoorbeeld in reclame of in privé-uitingen?
Er zijn vele maatschappelijke onderwerpen die je als bedrijf of wilt mijden of juist op een goede manier wilt gebruiken.
Bijvoorbeeld de zwarte piet discussie, of politieke politieke voorkeur.
Om in reclame uitingen op te vallen tussen de massa is het soms handig om in te spelen op een politiek onderwerp. Om klanten niet tegen het hoofd te stoten is het soms handig om bepaalde zaken te mijden.
Ook als ondernemer heb je privé visies en gedragingen. Houd je die zoveel mogelijk geheim of maakt het niet uit of de klanten dit weten?
Ik ben er erg benieuwd naar hoe dat bij anderen afgewogen wordt.
Ikzelf ben er redelijk open over. Bijvoorbeeld ben ik een fervente naaktrecreant, meld veel van mijn beslommeringen, ook privézaken op internet ook op HL, gebruik als reclame vaak maatschappijkritisch geladen onderwerpen, voer privé nogal eens actie in de buurt en heb nu ook een non zwartepieten reclamefilmpje op internet geplaatst. Ook ga ik reclame maken als ik straks ingeënt ben, dat ik veilig uw bedrijf kan bezoeken.
Ik stam uit de tijd van actievoeren en van de lange haren, en die heb ik nog steeds. Die helpen soms, maar soms ook niet.
Leuk jullie reactie te vernemen.
aangepast door herman van der helmtypo
www.tiller.eu - Hefmobiel van Tiller®
www.gezondbelast.nl - Gezond Belast
www.veiligtillennietmeertillen.nl - Veilig tillen = NIET meer tillen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69068-als-bedrijf-omgaan-met-controverses/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
22 antwoorden op deze vraag