• 0

Definitieve aanslag belastingdienst

Even een korte vraag. Mijn buurman heeft een schoonmaak bedrijf. Die heeft hij al een paar jaar. Nou heeft hij te veel geïnvesteerd in zijn bedrijf. Nieuwe machines etc. Daardoor heeft hij wel meer opdrachten gekregen.

 

Nou heeft een definitieve aanslag gekregen van de belastingdienst. Omzet belasting en ziekenfonds premie. Nou heeft hij dat geld niet gereserveerd voor de belasting. Voor 31 december 2005 moet hij betalen. Hij heeft het geld niet en zit dus met zijn handen in zijn haar.

 

Zijn accountant zegt dat daar niets aan te doen is omdat het een definitieve aanslag is. Hij is dus bang dat de belasting beslag gaat leggen etc. Mijn ervaring is dat er altijd wel te praten is met de belasting. Wat moet hij doen?

 

De eerste online horecawinkel

www.budgethoreca.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

zijn accountant ontslaan als die hem niet geadviseerd heeft om dat geld wel te reserveren (open deur namelijk)

 

belastingdienst bellen en vragen om om regeling, alvast zelf bepalen in wat voor termijnen en in hoeveel tijd er betaald kan worden

 

voortaan wel geld reserveren

 

jammer voor je buurman, wens hem success (en betere planning)

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Tja, het is niet heel handig om geen geld te reserveren voor zaken waarvan je kunt weten dat ze komen... maarja, what's done is done natuurlijk.

 

Het lijkt me verstandig zo vroeg mogelijk contact op te nemen met de belastingdienst, en een voorstel te doen voor hoe je het denkt af te kunenn betalen. Het nl best mogelijk om een regeling te treffen, als je binnen redelijke termijn wel kunt betalen zou ik niet direct bang zijn dat men beslag gaat leggen op het een of ander.

Link naar reactie
  • 0

 

Voor aanslagen Omzet belasting is de kans klein dat je uitstel van betaling krijgt van de belastingdienst. Men gaat er van uit dat je ontvangen btw ook weer kan worden afgedragen, en dat lijkt mij ook wel terecht.

 

Voor de rest zou ik inderdaad even bellen met de belastingdienst, met een reele betalingsregeling paraat die ook daadwerkelijk nagekomen kan worden door je buurman.

 

De inbreng van die accountant klinkt niet erg pro-actief, heeft ie geadviseerd geld te reserveren? ..

 

Verbind.nl 'Zonder wrijving geen glans'
Link naar reactie
  • 0

Omzetbelasting zou je inderdaad gewoon in kas moeten hebben, maar zo rampzalig veel kan dat nooit zijn als je het voorgaande kwartaal netjes hebt betaald.. 19% van de kwartaalwinst, dat moet op te hoesten zijn lijkt me.

 

Inkomstenbelasting en zf premie kunnen wel flink oplopen gedurende een jaar natuurlijk, kan me voorstellen dat je zoiets niet op de plank hebt liggen als je er verder nooit rekening mee gehouden hebt... hopen dat de belastingdienst er ook begrip voor heeft!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.