Hier zullen vast een aantal ondernemers zijn met een bedrijfsruimte aan huis.
Samen met mijn partner hebben wij een (voorlopige) koopovereenkomst afgesloten voor de koop van een bouwkavel. Hierop komt onze woning met daar aan verbonden een bedrijfsloods. Vanzelfsprekend ga ik vanuit de loods mijn werkzaamheden uitvoeren. Eigen elektra, kantoor en toilet voorziening als ook een aparte ingang.
Welke kosten zijn (deels) aftrekbaar voor mijn onderneming?
Ik neem aan de kosten voor de te bouwen loods en wat daar bij komt kijken (aanleg toilet, elektra etc.)
Hoe zit dit betreft de aankoop van de kavel (en de 6% rente), waar van dus zo'n 250m2 aan grond volledig zal worden benut door mijn bedrijf?
Op de gehele kavel zal ook aardig wat grondwerk nodig zijn (ophogen). Is er een percentage van het grondwerk voor deze 250m2 ook als bedrijfskosten aftrekbaar?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ijscoman
ijscoman
Hier zullen vast een aantal ondernemers zijn met een bedrijfsruimte aan huis.
Samen met mijn partner hebben wij een (voorlopige) koopovereenkomst afgesloten voor de koop van een bouwkavel. Hierop komt onze woning met daar aan verbonden een bedrijfsloods. Vanzelfsprekend ga ik vanuit de loods mijn werkzaamheden uitvoeren. Eigen elektra, kantoor en toilet voorziening als ook een aparte ingang.
Welke kosten zijn (deels) aftrekbaar voor mijn onderneming?
Ik neem aan de kosten voor de te bouwen loods en wat daar bij komt kijken (aanleg toilet, elektra etc.)
Hoe zit dit betreft de aankoop van de kavel (en de 6% rente), waar van dus zo'n 250m2 aan grond volledig zal worden benut door mijn bedrijf?
Op de gehele kavel zal ook aardig wat grondwerk nodig zijn (ophogen). Is er een percentage van het grondwerk voor deze 250m2 ook als bedrijfskosten aftrekbaar?
IJstraktatie, het lekkerste ijs op locatie! https://www.ijstraktatie.nl/
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/69140-kosten-aftrekbaar-nieuwbouw-bedrijfswoning/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag