• 0

Factuur soort

Als beginner wil ik uiteraard de kosten zo laag mogelijk houden.

 

Ik zit met een vraag over facturatie;

Een factuur met daarbij is een acceptgiro is een mooie manier van fuctureren vind ik.

Maar aangezien de kosten vooral in het begin laag moeten blijven,en acceptgiro's geld kosten,heb ik een vraag.

 

Wat zijn andere opties?

 

Kan ik bijv een factuur sturen,met daarin uiteraad de benodigde gegevens,en dan onderaan dat het te betalen bedrag,voor een bepaalde datum op bank ********* moet staan?

 

 

Eventueel andere opties?

 

Alvast bedankt!

 

Ronald

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je vorm van factureren is ook afhankelijk van het volume aan facturen dat je gaat versturen. Acceptgiros zijn erg handig omdat 98% de kaart gebruikt en je betaling dus binnenkomt met een eenduidig identificatienummer. Je kunt het verwerken van die betaling dus eenvoudig automatiseren.

 

Geen idee wat de kosten zijn van acceptgiros maar met een wilde gok denk ik dat het zelf inboeken van facturen tot een aantal van 100-500 op jaarbasis voordeliger is dan het drukken van briefpapier met acceptgiros (misschien ligt die grens wel vele male hoger)

 

Gewoon bank- of gironummer vermelden en het bedrag (samen met de rest van de verplichte velden zoals Nonex aangeeft) is de goedkoopste oplossing. Ik heb hier ergens op het forum mijn Word template voor facturen gepost. Enige wat er in ontbreekt is de, verplichte, vermelding van de datum van levering van de goederen of dienst. Die type ik zelf altijd bij de omschrijving.

Link naar reactie
  • 0

Een acceptgiro is vrij prijzig.

Gelezen dat in maart 2005 al weer meer dan een miljoen mensen telebankierden.

Volgens Seniorenweb zijn er zelfs bij de Rabobank 85000 telebankiercliënten van 50 jaar en ouder.

Ik neem aan dat een acceptgiro dan langzamerhand verdwijnt.

Link naar reactie
  • 0

 

Kan ik bijv een factuur sturen,met daarin uiteraad de benodigde gegevens,en dan onderaan dat het te betalen bedrag,voor een bepaalde datum op bank ********* moet staan?

 

 

 

Hallo,

Helemaal eens met de al genoemde reacties.

 

Alleen een betalingstermijn kun je beter opnemen in betalingsvoorwaarden ( als je die al hebt) en bijvoorbeeld op de achterkant van je fakturen afdrukken.

 

Het bankrekeningnummer staat toch al in het faktuurhoofd.

 

groeten Ad

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.