• 0

Efficiënt een vraag over goedkope productie uitzetten

Beste allemaal, 

 

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een (het liefst buitenlands) bedrijf die voor mij zo goedkoop mogelijk steenwolblokken voor de tuinbouw kan produceren. Want deze zijn relatief duur, ook als ik pure bulk hiervan nodig heb. Kwaliteit is niet zo’n punt, want dat is vaak redelijk in orde.

 

Ik ben via internet op zoek gegaan naar bedrijven in China, maar kom niet veel interessants tegen. Ook een Alibaba of Made in China bijv. Nu zat ik te denken om deze vraag via bepaalde websites uit te zetten, zodat fabrikanten hier op kunnen reageren als ze dit mij aan willen leveren.
 

Zijn er mensen bekend met bepaalde websites waar ik zulke vragen kan loslaten? En hoe ik dit het beste kan doen?

 

Hoop graag te mogen horen. Alvast bedankt!

 

 

Met vriendelijk groet,

 

Berjelle van Namen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Een betere vraag krijgt betere antwoorden"

 

Zowel je vraag hier als de vraag aan een mogelijke producent "Ik heb steenwol blokken nodig, kwaliteit is niet zo belangrijk" zijn nogal vaag.

 

Hoe specifieker je in staat bent je vraag te stellen des te makkelijker kan een partij inschatten of beantwoorden zin heeft.

 

Ik mis hier bijvoorbeeld:

Hoe groot is een blok

Hoe zwaar is de persing

Wat voor kleur

Hoeveel per keer en hoeveel per jaar

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
  • 0

Beste svenh,

 

Ik snap je reactie, maar ik ben niet op zoek naar iemand die een adres voor me heeft. Eerder naar een soort platform (internationaal, liefst in Azië of evt. Oost-Europa) waar ik een productvraag kan uitzetten en waar producenten mogelijk op kunnen reageren.

 

Persing, afmetingen, aantallen, richtprijs en dergelijke zijn details die ik in die vraag los kan laten. En dan kan een producent zelf oordelen of hij dit kan produceren en dus hierop reageren.

 

Eigenlijk een soort Marktplaats, maar dan voor ‘producenten gevraagd’. Ik vind het moeilijk om een goede producent te vinden in Azië, zonder een dure sourcing agent in te schakelen. Terwijl Aziatische bedrijven naar mijn idee graag willen produceren voor Europa.


Ik hoop graag dat ik de vraag wat duidelijker uitgelegd heb.

Link naar reactie
  • 0
21 minuten geleden, colin2007 zei:

kijk eens op Alibaba.com

 

Welkom op Higherlevel Colin. Tip: lees de vraag/startpost van vraagsteller goed voordat je reageert. Dan lees je in dit geval dat Berjelle al gekeken heeft op Alibaba en daar niets van zijn gading heeft gevonden.

 

Berjelle zoekt ook geen alibaba (aanbod producten waar je op zoekt als afnemer of wederverkoper) maar juist het omgekeerde: een site waar je als potentiële afnemer of wederverkoper je vraag aangeeft, en de aanbieders daar vervolgens op kunnen reageren 

 

(Businessideetje voor wie wil:  een omgekeerde alibaba; ababila.com : domein is op dit moment 01-12-2020 nog vrij ) 

 

Berjelle:  als het je ook te doen is om toekomstbestendige en dus zoveel mogelijk energiezuinige landbouw, kijk dan ook eens naar alternatieve substraten voor steenwol (dat kost betrekkelijk veel energie om te produceren namelijk) zoals Kokos, vlaswol of hennep? 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Norbert Bakker zei:

(Businessideetje voor wie wil:  een omgekeerde alibaba; ababila.com : domein is op dit moment 01-12-2020 nog vrij ) 

Gaat 'm niet worden.

Is reeds op 23-05-2005 geregistreerd door Xin Net Technology Corporation en nog steeds bezet.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Berjelle zoekt ook geen alibaba (aanbod producten waar je op zoekt als afnemer of wederverkoper) maar juist het omgekeerde: een site waar je als potentiële afnemer of wederverkoper je vraag aangeeft, en de aanbieders daar vervolgens op kunnen reageren 

 

 

Beste Norbert,

 

Hartelijk dank voor je reactie.
 

Je zegt hier precies waar ik naar op zoek ben. Het hoeft niet alleen voor steenwol te gelden, maar ook voor allerlei andere producten. Voor iedereen natuurlijk :)
 

Voor mij voelt het dat zulke platforms wel bestaan, maar moeilijk vindbaar zijn. Zoals heel veel Chinese websites en producenten niet makkelijk vindbaar zijn.

 

Als personen suggesties hebben, zou dat heel mooi zijn. Wellicht is bovenstaande inderdaad een mooi businessidee voor bijv. bedrijven met connecties in China, mocht zo’n platform toch niet bestaan.

 

Norbert Bakkereven off-topic: wat je zegt is waar, steenwol kost relatief veel energie om te produceren. Maar het kweekt prettig, heeft een vaste structuur en tegenwoordig wordt het ‘afval’ ook voor een deel als grondstof gebruikt voor bakstenenproductie. Misschien is het voor later een optie om steenwol te herzien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.