• 0

Prijspunt verkoop via detailhandel versus webshop

Ik ben een voor mij nieuw maatwerkproduct aan het uitwerken dat past binnen een bestaande markt, voor interieurinrichting.

 

Dit product heeft zoekverkeer dus verkoop via eigen website is een goede mogelijkheid.

Maar het is ook een product dat "een probleem oplost waarvan mensen nog niet weten dat ze het hebben", dus het is ook geschikt om per ongeluk tegenaan te lopen bij een detailhandel.

 

Voor het bepalen van een prijspunt zou ik graag een indicatie hebben van de marges die de detailhandel zou vragen.

Als ik me goed herinner is het voor ingekochte producten inkoop ex btw maal 2 tot 2,2 om te komen tot verkoopprijs inclusief btw.

 

Maar dit is een maatwerkproduct waar misschien juist een commissie op toe te passen is. Wat voor percentage zou dat zijn?

Ik zou voor dit product een zuil van ongeveer 50x50 cm te leen willen aanbieden met samples, dat zal voor de meeste detaillisten geen obstakel zijn om neer te zetten.

 

Dit product zou white label kunnen zijn of branded, ook dat is misschien een verschil in commissie?

 

Ik ben er nog niet zeker van of ik dit product zonder mijn persoonlijke tussenkomst (in het voortraject) verkocht kan worden. Prijsopgave lukt in in de meeste situaties zonder mij maar er kunnen zich situaties voordoen waar ik wel voor de aankoop een oordeel moet vellen om de aankoopbeslissing te kunnen laten nemen.

 

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.