• 0

Eisen privacybeleid voor bedrijf in werving en selectie personeel

(aangepast)

Beste Ondernemers,


ten eerste excuus als dit in de verkeerde categorie is geplaats.

 

Ik ben mijn onderneming aan het opzetten en ik ben er bijna maar ik loop nu ergens tegenaan voordat ik het daadwerkelijk in de in de praktijk ga uitvoeren.

 

Ik ga personeel werven en selecteren voor opdrachtgevers. ik ga NIET uitzenden.  

Ik moet er wel bij vermelden dat ik weinig tot geen ervaring heb in deze branche vandaar deze topic.

 

Nu ben ik een beetje aan het zoeken op internet hoe ik bepaalde voorwaarden/verklaringen moet aantonen met betrekking tot privacy.  Ik ga namelijk ook cv's ontvangen van kandidaten en eventueel doorspelen naar de opdrachtgever en ik zou willen weten welke voorwaarden en verklaringen ik moet aantonen. Ik weet wel dat de gegevens wettelijk maximaal 1 jaar bewaard mogen worden met toestemming. Mochten wij voor de kandidaat niet meers betekenen van beide kanten dan worden zijn persoonsgegevens per direct verwijderd van het systeem. 

 

Ik heb op het internet wel een aantal privacy verklaringen gevonden die geautomatiseerd wordt na een paar vragen in te vullen. Op zich niet verkeerd maar ik weet niet of dat rechtsgeldig is. 

Moet  een privacyverklaring gemaakt worden met een jurist of een notaris? 

 

Wat ik concreet zou willen weten eigenlijk is:

Hoe de privacyverklaring opgesteld moet worden volgens de AVG.

Kan ik een algemene privacyverklaring gebruiken of moet dit persoonlijk opgesteld worden?

Heb ik bepaalde verzekeringen nodig in deze branche

 

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

M.b.t. Privacyverklaring heeft het Ondernemersplein een informatiepagina die jou wellicht verder kan helpen.

 

! TIP : doe de AVG Regelhulp ! Deze helpt jou om te toetsen of jouw bedrijf aan een aantal belangrijke verplichtingen van de  AVG voldoet.

 

Én, je kan op deze pagina informatie vinden over hoe een privacyverklaring op te stellen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.