Opdrachten van studenten!

Aanbevolen berichten

Ehhhmm ik begin een beetje de indruk te krijgen dat het forum te veel gebruikt wordt door enigszins luie studenten die ff snel een opdracht in elkaar willen frutselen door deze op het forum te plaatsen. Moeten we dit niet een beetje inperken?

 

Ik ben absoluut voor toegankelijkheid als het om gespreksonderwerpen gaat, en discussies al dan niet direct voortkomend uit de lopende studie, maar ben tegen het fungeren als afhaalbalie voor businessplannen!

 

Evert

Link naar reactie

Ik ook heel erg, daar is HL niet voor! Ik denk trouwens dat het al wel meteen duidelijk wordt gemaakt met de reacties, alleen jammer dat de desbetreffende studenten daarna niets meer van zich laten horen... In ieder geval, ik heb ook via email al wat mensen geholpen met resources hierover, dus voorlopig valt m'n ergernis nog mee.

 

Gewoon maar direct duidelijk maken dat we geen kant-en-klare plannen klaar hebben liggen, en ze wijzen op de resources (ik zal ze nog eens eenvullen met mijn bookmarks hierover). Na een tijdje houdt het dan vanzelf op, als men ziet dat men hier niet ver komt.

 

Hebben 'dergelijke mensen' ook na hun studie nooit het vermogen ondernemer te worden denken jullie, of denk ik dat alleen? (Ik denk altijd meteen 'die wordt consultant', weet niet waarom) :)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Helemaal mee eens.

Ik denk dat we ook strak moeten blijven reageren met "lekker zelf je huiswerk maken" ofzo.

Of ze moeten zich geroepen voelen om serieus aan dit voorstel mee te doen

En voor specifieke vragen mogen ze natuurlijk altijd onze hulp inroepen.

Ookal vraag ik me af of er geen lerareren meer zijn die deze leerlingen begeleiden !

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Hebben 'dergelijke mensen' ook na hun studie nooit het vermogen ondernemer te worden denken jullie, of denk ik dat alleen? (Ik denk altijd meteen 'die wordt consultant', weet niet waarom) :)

 

Hahahah ik moet wel lachen Decorum. Je kunt natuurlijk ook stellen dat dit soort mensen proberen alle resources effectief met elkaar te koppelen om hun doelen te verwezelijken. Heeft toch wel iets weg van een ondernemer. Maar luiheid (en dat zal het zijn) is zeker geen goede eigenschap voor een ondernemer.

Trouwens zal ik even een consultant van Boston Consultancy Group laten reageren!hahahaha...ik denk dat je daarna: :-X

 

Evert

Link naar reactie

Hoi

 

Nou, ik ben dus een student die inderdaad gebruik maakt van jullie forum. Maar, ik wil jullie er graag op wijzen dat ik absoluut geen luie student ben. Ik ben weldegelijk bezig met een opdracht (stage-opdracht). Ik heb al veel bronnen en informatie gevonden en ben ook naar de startechbeurs geweest. Dus lui ben ik absoluut niet. en wat is er op tegen om dan via dit forum aan nog meer informatie te komen?

 

Ik heb absoluut affiniteit om over een aantal jaren een eigen onderneming op te starten. Jullie zouden studenten juist moeten aanmoedigen. Maar, met dit soort mailtjes doen jullie dat absoluut niet.

 

dat wou ik even kwijt,

 

Liesje

Link naar reactie

Nou, ik ben dus een student die inderdaad gebruik maakt van jullie forum. Maar, ik wil jullie er graag op wijzen dat ik absoluut geen luie student ben. Ik ben weldegelijk bezig met een opdracht (stage-opdracht). Ik heb al veel bronnen en informatie gevonden en ben ook naar de startechbeurs geweest. Dus lui ben ik absoluut niet. en wat is er op tegen om dan via dit forum aan nog meer informatie te komen?

 

Hoi Liesje,

 

Het is absoluut onze bedoeling niet om studenten te ontmoedigen hier hun vragen te stellen! Ik ben zelf ook student, dus ik weet hoe belangrijk fora als dit zijn, waar mensen zitten met kennis en kunde. Daar is HigherLevel ook absoluut voor bedoeld!

 

Waar dit topic over gaat zijn de "ik moet als schoolopdracht een bedrijfsplan schrijven, hebben jullie die klaarliggen zodat ik die kan kopiëren en met mijn eigen naam erboven in kan leveren?"-vragen, daar is HL niet voor bedoeld. Maar alle andere vragen zijn natuurlijk welkom, en zullen ook altijd een serieus en vaak uitgebreid antwoord krijgen.

Link naar reactie

Liesje,

 

Bedankt voor je heldere reactie. Het is onze bedoeling om studenten aan te moedigen, sterker nog, dat is een groot gedeelte van het doel van higherlevel.

 

Ik denk dat in de voorgaande berichten wat irritatie meespeelde met betrekking tot andere berichten. Hopelijk hebben we je enthousiasme niet verminderd met onze sjago hoofden in deze thread.

 

Dus welkom aan alle studenten die bezig zijn met een stage opdracht of ander onderzoek, welkom aan alle studenten die willen gaan ondernemen, welkom aan alle studenten die gewoon mee willen discusieren, maar niet zo'n warm welkom voor studenten die hier graag hun complete opdracht door anderen laten uitvoeren ;)

 

Groetjes,

 

Den

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Wederom door een vrouw op de vingers getikt! Ok ok dat is zeker wel eens goed. We moeten geen oude zeikerds worden inderdaad. Ik heb Liesje op startech zien rondhuppelen (als ik denk dat ik weet wie het is) en ze was heel erg druk bezig met aantekeningen maken e.d.

 

Liesje, eigenlijk had je helemaal niet hoeven reageren hierop want je hoeft je niet aangesproken te voelen!!!!!!

 

succes,

 

Evert

 

Ps. Ben ik nu weer voor de vrouwelijke (scherpe) charme gevallen?? ::)

Link naar reactie

Kom kom mensen, zo ingewikkeld is het niet. Als imand een concrete vraag heeft en serieus pogingen gedaan heeft om die vraag zelf te beantwoorden, kan die persoon bij mij altijd terecht. Hoe harden die persoon aan zijn eigen huiswerk heeft gewerkt, hoe meer tijd/aandacht ik voor die persoon over heb. Daar hoeft verder niets tegenover te staan (leer zelf ook van inzichten van anderen)

 

Iemand die nergens over heeft nagedacht en verwacht dat ik zijn/haar huiswerk ga maken, komt bij mij niet ver. Die kan zelfs op een vijandige reactie rekenen, want ik vindt het onbehoorlijk en onbeschaamd om anderen voor je karretje te spannen zonder je zelf in te spannen.

 

Kortom: helpen door te coachen is prima, maar de betrokkene moet zelf voetballen!

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Goeiedag iedereen,

 

Mijn naam is Carel van Vliet en ik ben net begonnen met de opleiding International Business and Languages (IBL) aan de HES te Amsterdam.

Samen met andere mensen uit mijn klas, moetene we dit jaar een eigen bedrijf beginnen.

Er zijn wel een aantal regels:

 

- Het bedrijf moet een import gericht bedrijf zijn

- Het product moet duurzaam zijn

 

Aangezien geen enkel lid van mijn groep, ooit heeft meegedaan aan een vergelijkbaar project, leek het mij een wijze beslissing om lid te worden van deze website en zo advies te vragen.

 

Kortom, als iemand nog enig advies heeft betreffende het bedrijfsleven, het importeren van producten of nog een leuk idee heeft voor een product, dan is het advies van harte welkom.

 

 

Bij voorbaat dank,

 

Carel van Vliet

Link naar reactie

Hoi Carel

 

Knap dat je dit topic uit 2002 gevonden hebt.

 

Higherlevel is echter een website voor en door ondernemers en we zijn nogal streng in het handhaven van die regel (zie ook de gebruiksvoorwaarden).

 

Succes met je opdracht, maar dit topic gaat op slot

 

Frans

HL-admin

 

PS. heeeel veel info mbt je vragen is al te vinden op Higherlevel. Gebruik de zoekfunctie en je komt ws al veel verder

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.