• 0

geen spam

Ik maakte vanochtend iets mee wat illustreerde dat goede service commercieel heel goed werkt. Toen iemand hier op kantoor aan me vroeg "aan hoeveel mensen heb je dat vanmorgen al verteld?" realiseerde ik me dat het voorbeel wellicht voor startende ondernemers op dit forum een aardige illustratie zou zijn. Het spijt me dat ik het voorbeeld niet had veranderd naar iets over schokbrekers of kinderledikantjes zodat het niet als spam opgevat kan worden.

Ik heb de afgelopen 12 jaar erg veel energie gestoken in het bestrijden van spam. Ik vind het nogal beledigend dat iemand mij nu van spammen beschuldigt en dat de trhead blijkbaar gesloten is zodat ik er niet eens op kan reageren.

 

mvg

Christine

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dames en heren kunnen we het kneus knopje even vergeten?

 

Christine had een leuk bericht gepost over een heel positieve ervaring met de service van een bedrijf. Er zijn (helaas) weinig bedrijven die lang na het verlopen van de garantie periode op een product toch nog even je product kosteloos repareren, zeker als de schade aan dat product door een eigen fout is veroorzaakt. Heerlijk voorbeeld van goede service met als moraal 'goede service levert je goede reclame op'. Denk dat velen hier wat van kunnen leren.

 

Maar door het vermelden van de bedrijfsnaam en url van deze leverancier leek het enigszins op reclame. De post is dus, door mij, aangepast en daarna verwijderd. Zonde want zoals gezegd is zoiets een leermoment voor vele ondernemers. Vijf minuten werk aan service verlening en x-duizend euro aan mond-op-mond reclame zonder kosten. Kan me geen beter marketingplan bedenken.

 

Kortom: goede post, uitwerking wat minder. Geen reden om het kneus knopje te gebruiken.

 

@Christine: dat draadje moet nog een keer gestart worden (zonder bedrijfsnaam vermelding) Vanmiddag nog 15 minuten aan service besteed met een ROI die menig investeerder doet watertanden ;)) Lijkt me goed om dat eens onder de aandacht te brengen.

Link naar reactie
  • 0

volgens mij was dit dus niet de eerste keer in de afgelopen weken dat een admin een post verwijderd.

 

Naar mijn bescheiden mening, moet dit niet gebeuren. Editen om spammers op hun nummer te zetten, prima. Posts geheel verwijderen, uitsluitend in zeer uitzonderlijke en specifieke gevallen.

 

We zijn allemaal volwassen genoeg iedere post op zijn waarde te beoordelen.

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

is het niet mogelijk een subforum aan te maken waar alleen de admins toegang toe hebben? dan kan je de topic die je wil verwijderen daarheen verplaatsen, mocht het toch onnodig blijken te zijn dan kan je de topic terugverplaatsen.

 

 

Er is een subforum voor admins, de door jou omschreven mogelijkheid word wel eens gebruikt.

Het komt echter zelden voor dat je als mod twijfelt of een bericht verwijdert moet worden, zoiets moet je dan net te binnen schieten.

Zo is er een hele lijst te maken van zaken die in het grijze gebied vallen en ons menig hoofdbreken bezorgd.. Als dat allemaal dichtgetimmeerd zou moeten worden, word de belasting voor de mods te groot, en zul je naar betaalde moderators toe moeten.

 

Vergeet niet dat het onderhoud door de mods in hun vrije tijd gedaan word, en hoewel we allemaal erg gemotiveerd zijn, hebben we geen handleidng forumonderhoud, of leidinggevende die ons af en toe op cursus stuurt.

Verder luisteren we naar de gebruikers waardoor we ons "beleid" aanpassen, en dat heeft invloed op de manier waarop we dit forum onderhouden. We doen ons best, en dan kan er natuurlijk best af en toe iets gebeuren waarvan sommige gebruikers denken, moet dat nou, terwijl anderen het volkomen terecht vinden.

 

Al die verschillende meningen en ideeen, dat vind ik nu juist het aantrekkelijke van dit forum

Link naar reactie
  • 0
Naar mijn bescheiden mening, moet dit niet gebeuren. Editen om spammers op hun nummer te zetten, prima. Posts geheel verwijderen, uitsluitend in zeer uitzonderlijke en specifieke gevallen.

 

Helemaal met je eens VC en de regel is ook dat berichten niet verwijderd worden. Eén van die uitzonderingen is, voor mij, een bericht dat door een moderator aangepast is omdat het reclame oid is. Als de poster liever heeft dat het bericht na wijziging door een mod verwijderd wordt dan vind ik dat geen probleem.

 

Het wijzigen van een bericht is nogal een ingreep en zo'n bericht met een modereertekst heeft een heel negatieve uitstraling. Een spammer op z'n nummer zetten is prima. Maar een gewaardeerd forumlid op z'n nummer zetten omdat hij/zij met goede bedoeling, maar mindere uitwerking, iets neerzet hoeft van mij niet.

 

Stond niet in m'n vorig bericht in dit draadje maar ik heb Christine dus eerst gevraagd of ze het bericht wilde laten staan of het liever wilde laten verwijderen.

Link naar reactie
  • 0

volgens mij was dit dus niet de eerste keer in de afgelopen weken dat een admin een post verwijderd.

 

We zijn allemaal volwassen genoeg iedere post op zijn waarde te beoordelen.

 

Helemaal mee eens. Soms wordt er te snel gehandeld door een topic gelijk op slot te gooien, omdat het zonder een paar keer over te lezen heel snel ergens in een hoekje wordt geduwd. En 99 van de 100 HL-ers kopen niet ineens iets bij die firma kopen n.a.v. zo'n bericht. Dus als het reclame zou zijn dan heeft het toch geen positief effect. Alleen nadelige denk ik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.