• 0

opstarten Autobedrijf

Beste mensen,

 

Aller eerst ga ik me kort voorstellen, ik heb sinds 2016 een logistieke bedrijf en ben een jonge ondernemer op dit moment (27),

en sinds paar maanden via kvk verandert naar het auto branch.

 

Voornamelijk ga ik importeren doen en weet ik wel hoe dit werkt maar aangezien ik een aardige kapitaal heb wil ik goed voorbereid te werk gaan, alle informatie is welkom. 

Al van jongs af aan vind ik auto´s helemaal geweldig maar nu gaat het werkelijkheid worden.

 

nou heb ik genoeg topics hier gelezen wat mij zeker weten slimmer heeft gemaakt. thnx HL en alle mensen.

 

Ik Ben geen auto monteur, maar heb wel wat technische inzicht betreft auto´s maar ook ik zal een keer tegen de lamp aan lopen. welke auto handelaar nou niet!

ik heb natuurlijk wel prive ervaring in het handelen van auto´s maar nog lang niet genoeg!

 

ik wil in auto´s handelen van ongeveer 5.000 - 15.000 en wil beginnen met ongeveer 5+- auto´s, er zijn genoeg door groei mogelijkheden om verder te groeien, maar het lijkt met ook verstandig in deze tijd om ook een kapitaal achter de hand te houden.om zo stabiel mogelijk in mijn voeten te staan.

 

ik weet dat ik kan adverteren via portals zoals VWE en mobilox ,

 

Ook is het mogelijk om via veel aanbieders garantie aan te bieden. wat ook wettelijk eigenlijk verplicht is en wat zeker ook vertrouwen opwekt van de klant voornamelijk wil ikk eigenlijk alles boven 2010 gaan importeren dus ongeveer auto´s met rond 10 jaar ongeveer net oud of wat jonger.

 

Verder wil ik graag RDW erkend worden natuurlijk.

 

en een bedrijfspand nemen van 200m2 +- ,hoort er ook bij en wat ook kosten met zich mee brengt zoals; servicekosten, en verzekeringen etc.

 

Ook heb ik genoeg ervaring met het importeren met auto´s uit duitsland. ( ook heb ik in mijn eige bedrijfsplan om laterna een oprijwagen te halen)

 

een goede website hoort er natuurlijk ook bij zodat ik genoeg vertrouwen kan opwekken bij de klant want dat moet heel belangrijk zijn.

 

ook snap ik dat ik soms misschien een onderhoudt of wat betreft bij auto´s moet maken. dit met mijn contacten kan ik gelukkig alles voor een goedkoop prijsje laten maken.

 

is het verstandig om te beginnen in deze tijd ? wat vinden jullie ervan in deze tijd ? aangezien het al rustig genoeg is in de auto branch en betreft het Corona tijd.

 

ook weet ik hoe het zit betreft BPM.

 

zijn er meer tips? heb ik iets gemist ?

Harstikke bedankt forum leden van high level, Keep going on!

Met vriendelijke groet! 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Ik zou gewoon beginnen, streefdatum januari anders heb je gelijk dubbele Rdw kosten (dit jaar nog en gelijk in januari weer). 
-inschrijven kvk

-bedrijfsvoorraad aanvragen op de site van de Rdw

-handelaarskenteken aanvragen op de site van de Rdw 

-verzekeringen regelen 

-bank rekening regelen

-plekje waar auto’s gestald kunnen

-account op marktplaats en autoscout maken

-en gaan. 
Het importeren kan dan beginnen, maar gewoon een NL auto inkopen lukt je dan ook vast. 
Een website bouwer kun je opdracht geven, die draaien een leuke standaard website zo in elkaar. Veel succes. 

aangepast door Wkhoek
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.