Printers / all-in-one

Aanbevolen berichten

We sturen mensen naar de maan. Auto's kunnen inmiddels zelf rijden. We vervangen succesvol harten, nieren en longen.

Maar een fatsoenlijk werkende printer die blijft werken. Ho maar. Vandaar een topic van mijn hand.

 

Welke printer (all in one) zouden jullie kopen en waarom? Er is teveel keuze. Ook een onderbouwde voorkeur voor merken of werkingsprincipe (laser, inkjet, etc) zou ik kunnen waarderen.

Ik print regelmatig (maar soms ook een paar maanden niet). Na een paar maanden afwezigheid zit het patroon van mijn huidige inkjet printer verstopt.

Info: De hoeveelheid die ik print valt vaak mee. Scannen doe ik graag met pakken tegelijk, dus een boven invoer dat lijkt me wel wat.

Budget? Geen idee, maar natuurlijk is minder geld uitgeven altijd fijn.

 

Zelf heb ik gekeken naar bijvoorbeeld:

https://www.okiprintershop.nl/product/oki-mc363dn-euro-uitzonderlijke-multifunctionele-a4-kleurenprinter-biedt-een-uitstekende-prijs-kwaliteitverhouding/

 

of:

https://www.coolblue.nl/product/833240/canon-i-sensys-lbp664cx.html

 

of:

https://www.coolblue.nl/product/834540/hp-color-laserjet-pro-mfp-m479fdw.html

 

Draadloos zou een mooie bijvangst zijn. Help!

Link naar reactie

Ik zat beetje in het zelfde schuitje. Ik printte bijna alleen facturen en dergelijke. Kreeg een hekel aan HP en Brother omdat er altijd geouwehoer was met die cartridges. Geel op? dan geen zwarte print. Heb nu een laserprinter van Samsung. Ideaal wil nu niet meer anders. Draadloos en via telefoon etc printen kan allemaal. Met scannen heb ik helaas niet veel ervaring. 

kijk ook eens op 123 inkt. Staat ook veel op

Link naar reactie

Voor het scannen (naar pdf, via mail) en printen in hoog  volume in kleur en zwart wit gebruik ik een  Xerox Workcentre 

 

Voor thuisgebruik ben ik gestopt met all in ones: te veel gedoe, en al helemaal met inktjet: altijd geklieder en vastlopers. 

In plaats daarvan heb ik een losse HP Color laserjet die al 9 jaar draait als een zonnetje  (en draadloos werkt) en  gebruik ik een losse portable scanner voor af en toe een document

 

Mijn advies voor jou: ik zou gelet op jouw gebruik vooral op zoek gaan naar een goede scanner met documentfeeder, en voor het incidentele printen een  HP colorlaserjet nemen. 

Valt het te combineren in 1 apparaat dan is dat mooi, maar ik zou het niet als voorwaarde gebruiken. Liever 2 apparaten op je bureau of tafel die hun werk doen zonder gedoe, dan een all in one die weliswaar minder plek inneemt, maar alleen maar frustratie oplevert. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Voor mij ook geen all-in-one meer. cartridges snel leeg, lekkende cartridges, rare kleuren en noem maar op. Heb nu een Brother 2700 scanner die lekker rap is en 50 pagina's in een keer dubbelzijdig scant. ideaal om alles te digitaliseren. gewone bonnetjes slikt hij ook prima. En een Brother laser printer van 50 euro (ex) Tegen de tijd dat de drum vervangen moet worden is een nieuwe aanschaffen goedkoper. Toner gebruik ik eigen merk leverancier en merk geen verschil met origineel.

 

Beiden passen in een smalle boekenkast naast mijn bureau en nemen minder ruimte in dan zo'n lompe all-in-one :slightly-smiling-face:

Link naar reactie
2 uur geleden, Remco TH zei:

Scannen doe ik graag met pakken tegelijk, dus een boven invoer dat lijkt me wel wat.

 

Kijk eens naar de Brother ADS-2700 w (momenteel wel errug duur. volgens mij heb ik er nog geen 300 euro inclusief voor betaald 2 jaar geleden) Bevalt verder prima.

Link naar reactie

Vreemd genoeg heb ik sinds het starten van mijn ondernemingen uitsluiten all-in-one inktjetprinters van Brother gehad en ik heb ze stuk voor stuk tot de draad toe versleten. Ze bleven en blijven het zo lang doen, dat ik ze zonder uitzondering na soms 7 jaar nog (werkend) aan familieleden kon schenken en dat zij er vervolgens ook nog 3 jaar mee konden doen.

 

Het enige deel dat ervoor zorgde dat ze niet meer goed werkten waren meestal de rubberen delen om het papier door te voeren, omdat die na 10 jaar echt waren uitgedroogd. Voor iets dat hooguit 200 euro ex btw hoeft te kosten, zou ik me echt niet sappel maken.

Heb momenteel al weer jaaaren een Brother een 5-in-1 MFC-J5730DW. Ook al weer jaaaren zonder enig probleem. Heeft een scanner, copier, printer, fax. Heeft 2 gewone papierlades (ik gebruik er één voor briefpapier en de andere voor gewoon papier, zodat ik niet steeds hoef te switchen), maar er zit ook een achterlader voor andersoortig papier. Verder kan hij ook groot papier aan (A3), zodat ik affiches kan printen.

 

Scannen kan op twee manieren. Gewoon een velletje op de glasplaat leggen kan, maar je kunt ook een stapeltje papier via de bovenkant leggen, waarmee alles in één keer wordt ingescand. Echt superhandig. Je kunt scannen naar allerlei soorten formaten. En dat loopt of via USB of Wifi. Kan ook direct op je telefoonlijn of ethernet worden aangesloten. Persoonlijk heb ik nog veel oude klanten (meer grote, logge bedrijven) die nog een fax gebruiken, maar zelfs dat gaat nog goed, terwijl ik die via de VoIP-telefoonlijn  laat binnenkomen (had eigenlijk verwacht dat dat niet zou werken).

 

Fotopapier is ook goed te gebruiken, ook als het A3-papier is. De printcartridges zijn opgesplitst in vieren (M, C, Y en BK), zodat je alleen de kleur hoeft te vervangen die op is. En ik doe er eeuwig mee, zeker als je de XL-varianten gebruikt, al zijn die natuurlijk wel wat duurder. Ik heb zelf ooit 1 keer 123inkt cartridges besteld, maar daarmee waren de printerkoppen meteen verziekt. Dat was eens maar nooit weer.

 

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
4 uur geleden, Remco TH zei:

Welke printer (all in one) zouden jullie kopen en waarom?

Dat is zoiets als een persoonlijke voorkeur voor een bepaald merk en type auto.

 

In de beginjaren Brother MFP laserprinters gebruikt. Op zich waren het goede printers, maar de bijgeleverde software gaf teveel hoofdpijn. Daarna overgestapt op HP laserprinters.

Inmiddels hebben wij al vele jaren en naar ieders tevredenheid de volgende wifi-printers in gebruik:

4x HP Laserjet Pro MFP 426dw

2x HP Color Laserjet MFP M280nw

1x HP Laserjet Pro M402dw met een extra grote papierlade

1x HP Laserjet Pro M404dw met een extra grote papierlade

 

Elke computer heeft zijn eigen toegewezen (hoofd)printer, maar deze is met wifi door elke andere computer in het netwerk te gebruiken. Op de MFP-printers gaat het scannen perfect met de bijgeleverd scan-software van HP.  De software updates gaan, met enige regelmaat, (semi)automatisch via internet. Je moet nog wel toestemming geven voor een update.

 

Nog een weetje - maar dat weet iedereen eigenlijk al jaren - gebruik uitsluitend de originele toners (of inktcartridges). Voor een paar euries meer voorkomt dat een hele hoop geknoei en ellende.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 uur geleden, Cosara zei:

Nog een weetje - maar dat weet iedereen eigenlijk al jaren - gebruik uitsluitend de originele toners (of inktcartridges). Voor een paar euries meer voorkomt dat een hele hoop geknoei en ellende

 

Ik wist het niet.  Ik gebruik al jaren huismerk van 123inkt in plaats van HP... en zonder enig geknoei of ellende

En de "paar euries meer" die ik bespaard heb zijn best aanzienlijk:  tot nu toe bijna € 2.300,- in 9 jaar. Niet slecht voor een printer die qua aanschaf destijds - september 2011- rond de € 400 heeft gekost. 

(Reken zelf maar na:  het betreft deze set met deze prijzen.  Huismerk scheelt mij  per set ( waar ik er gemiddeld 2 per jaar van verslijt) € 126,86 x  2 = € 253,72 per jaar x 9 = € 2.283,48 ) 

 

Toegegeven: zal best een kwestie van geluk zijn..en van goed onderhoud. Af en toe ( 2 x per jaar  ) de transportrubbers goed schoonmaken is verstandig

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
3 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Ik wist het niet.  Ik gebruik al jaren huismerk van 123inkt in plaats van HP... en zonder enig geknoei of ellende

Ik heb mij tot twee toe door 123inkt laten verleiden tot het gebruik van hun huismerk. Niets dan ellende en geknoei met lekkende en vlekkende tonercartridges. Na de tweede keer definitief voorgenomen dat er geen derde poging wordt ondernomen en uitsluitend nog de originele te gebruiken. Daarbij komt de goede service van het genoemde bedrijf wel om de hoek kijken. De geleverde huismerk cartridges werden kosteloos teruggenomen en omgeruild tegen het prijsequivalent door die van HP. 
 

Het kan best zo zijn dat wij gewoon geen geluk hebben gehad. Dat geldt waarschijnlijk ook voor de keuze van het merkt en type printer. Bij de een functioneert het prima, terwijl bij de andere het een ware nachtmerrie kan zijn.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
(aangepast)

Begin dit jaar liep mijn accountant met mij de activalijst door. "Die printer, die is er denk ik niet meer" Oh, jawel hoor. "Die is dus 17 jaar oud?"

 

Jep.

Er was een tijd dat ik klakkeloos HP kocht want dan wist je dat het goed was. Maar dat is al jaren niet meer het geval.

 

Net als bovengenoemd, als je veel moet scannen dan zou ik ook een dedicated scanner nemen en een laserprinter er naast.

Ik heb maar 1 inkjet gehad (eh, in '94 gekocht) en was daar al snel klaar mee vanwege geknoei en niet altijd klaar voor gebruik zijn.

Daarna altijd laserprinters, HP totdat ze alleen nog bagger maakten, nu heb ik een kleine samsung multifunction in de werkplaats en de 17 jaar oude HP multifunction thuis.

aangepast door svenh

Multiplex op zijn mooist:

https://pastjekastje.nl Je kastje mooi op maat

https://www.svendingtray.com Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk:

Link naar reactie
1 minuut geleden, sports zei:

je moet ook even doorklikken op de sterren. dan zie je de echte reviews ;)

 

Heb ik gedaan, en dan lees ik een mix van goede en slechte reviews, net als de reacties hier. Maar "bijna alleen maar ellende" vind ik gelet op de reviews wat overdreven negatief :smiling-face-with-sunglasses:.  Een ieder moet het lekker zelf weten: de een zweert bij merk, de ander is tevreden met merkloos 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Norbert Bakker zei:

 

Heb ik gedaan, en dan lees ik een mix van goede en slechte reviews, net als de reacties hier. Maar "bijna alleen maar ellende" vind ik gelet op de reviews wat overdreven negatief :smiling-face-with-sunglasses:.  Een ieder moet het lekker zelf weten: de een zweert bij merk, de ander is tevreden met merkloos 

ben ik het mee eens.

Link naar reactie

Kijk eens naar Kyocera, nooit problemen, goedkope toner.

Ga wel uit van laser als de machine vaak stil staat.

Ik heb al een aantal grote Kyoceramachines gehad, nu alleen nog een all-in-one voor erbij en als backup-printer.

All-in-one zijn in alle snelheden verkrijgbaar, maar als je weinig print is een langzame printer vaak al voldoende.

Link naar reactie

Ik heb ook nog een Brother labelprinter QL570, ooit "gratis" gekregen bij een paar rollen stickers. :face-with-tongue:

 

Staat al een jaar of 6 op mijn bureau en ik blijf het een handig ding vinden.

 

De kosten printen dalen al een aantal jaren en dit jaar helemaal hard sinds ik digitalisering omarmd heb. :slightly-smiling-face:

 

Link naar reactie
3 uur geleden, svenh zei:

Daarna altijd laserprinters, HP totdat ze alleen nog bagger maakten, nu heb ik een kleine samsung multifunction in de werkplaats en de 17 jaar oude HP multifunction thuis.

 

Kans bestaat dat je dezelfde Samsung printer tegenwoordig ook met HP stickertje kan kopen.

HP heeft de printer divisie van Samsung overgenomen...

 

===

 

Print zelf voornamenlijk zwart-wit op een goedkope Lexmark MB2236adw multi-functional.

 

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde, soms heel veel printen, soms weken bijna niets.

iets van 10 jaar geleden heb ik een hp cp1025 laser printer gekocht, en die doet het nog prima. Via amazon of ebay koop ik zwarte toner voor iets van 15 euro.

En als de kleur op is, kan ik gewoon in zwart printen, maar dat moet je bij het afdrukken aangeven, settings > print zwart /wit

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie

Hier ook een Brother mfc. Doet het al zeker tien jaar zonder problemen, ook bij sporadisch gebruik. De printer heeft vaste koppen met losse containers. Maakt zichzelf automatisch schoon, dat kost wat inkt maar voorkomt verstoppingen. Met cartridges van 123 inkt langdurig geen problemen. 

Wil je vaak een nieuwe printer kopen, neem dan de goedkoopste die je kunt vinden. Bij sporadisch gebruik verstopt de kop gegarandeerd. HP, Canon, maakt niet uit...

Link naar reactie

Ik heb ook meerdere Brother MFC's, erg tevreden en doen het hier ook al jaren. Slim dat hij dwars print, dus van links naar rechts (of andersom) ipv boven naar beneden. Daardoor met een kleine footprint ook A3 printen wat ik voor tekeningen soms handig is. Print ook Z/W als er een kleur op is, en kan scannen, zowel op de glasplaat als met een berperkte invoer. Daarnaast heb ik nog een oude Xerox Documate scanner, ideaal als je veel moet scannen, compact apparaat maar met automatische invoer. Drivers werd wel een probleem en met de Borther MFC had ik ook wel eens problemen dat hij de printer niet kon vinden met hun eigen software. 

Voor scannen gebruik ik sindsdien Vuescan, een scanner programma dat vele scanners ondersteund. Veel gebruiksvriendelijke dan Brother of Xerox eigen software. Men claimt door eigen analyse ook betere scan resultaten. Of dit echt zo is weet ik niet, ik vond de scan resultaten met de bijbehorende software en Vuescan handig en heeft ook OCR functie. 

 

Daarnaast vond ik zelf Foxit PhantomPDF ook een zeer waardevolle aanvulling, vooral voor oude documenten om OCR overheen te kunnen gebruiken. Vooral van documenten van veel honderde pagina's, bespaart dat zoveel tijd als je regelmatig iets terug moeten kijken.

Link naar reactie

Je geeft zelf al aan welke functionaliteiten je wenst.

Invoeren in een productvergelijker, voeg daaraan toe geen modellen ouder dan 1 jaar en het goedkoopste a-merk kopen bij een service gerichte verkoper.

 

Tips;

Kies een laserprinter. (je geeft zelf al aan waarom)

Kies een netwerkprinter welke stand-alone functioneert, dus zonder software op de werkstations. Software op werkstations maakt het nodeloos ingewikkeld en voegt geen functionaliteit toe. (eigenlijk ook niet echt meer van deze tijd)

Sluit hem als het even kan bedraad aan, draadloos voegt geen functionaliteit toe, maakt het mogelijk nodeloos gecompliceerd, onstabiel traag en onveilig.

 

Meer tijd zou ik er gezien de kosten niet aan besteden.

 

nb.

-Hierboven wordt all-in-one onterecht gekoppeld aan inktjet. Dat zijn twee onafhankelijke criteria.

-Je geeft aan dat je wil scannen met een document feeder, maar je eigen suggestie is een printer die dat niet kan. Die volg ik even niet.

 

-Nooit problemen gehad met merkloze toners, goedkoper, en meer printjes. (Al wordt hier tegenwoordig niet meer geprint en overleeft de printer de toners.)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.