• 0

[BV] Geen bijtelling bij promotie auto?

Beste allen,

 

Geen bijtelling betalen als de onderneming een promotie auto koopt/creëert. Deze auto wordt dan volledig worden bestickerd met logo's etc.

 

Ik was onlangs bij de Mercedes dealer en kreeg de bovenstaande statement te hoor. Het schijnt mogelijk te zijn, maar ik ben er nog al sceptisch over. In zo'n geval is het dus mogelijk om geen bijtelling te betalen zelfs als de 500KM wordt overschreden. Ik heb het een en ander rond gevraagd aan andere ondernemers en wat gegoogled, maar ik heb weinig informatie kunnen vinden.

 

Is er wellicht iemand die dit kan bevestigen of beter nog kan ontkrachten?!

 

Bedankt allen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
45 minuten geleden, Joost Rietveld zei:

Ben heel benieuwd naar de bepalingen waar de dealer zich op baseert! Nergens in de wet staat een uitzondering voor bestickerde, geverfde of volgeplakte auto's of bestelauto's

 

Bedankt voor uw vlotte reactie. Dat dacht ik inderdaad ook. Wellicht een verkooppraatje..

Link naar reactie
  • 2
2 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Ben heel benieuwd naar de bepalingen waar de dealer zich op baseert! Nergens in de wet staat een uitzondering voor bestickerde, geverfde of volgeplakte auto's of bestelauto's

vast in de war met bedrijfskleding , daar zijn ze bij mercedes(dealsers) dol op. :)

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Joost Rietveld zei:

Zou kunnen dat ze denken dat het hier gaat om een bestelauto die nagenoeg uitsluitend geschikt is voor zakelijk gebruik, maar dat zit beslist niet in het uiterlijk

 

Het werd gesuggereerd om de bijtelling te vermijden zelfs na de overschreden 500 KM. Ik blijf er toch nog sceptisch over gezien ik geen relevante informatie kan vinden hierover. In ieder geval, bedankt heren voor jullie antwoorden. Er kan een slot op dit topic!

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Vinod915 zei:

Het werd gesuggereerd om de bijtelling te vermijden zelfs na de overschreden 500 KM. Ik blijf er toch nog sceptisch over gezien ik geen relevante informatie kan vinden hierover.

Wat er niet is, kan je ook niet vinden.


Zou die escape-route - op basis van wetgeving of van geruchten in de wandelgangen -  wel bestaan, dan had het hier bomvol berichten gestaan. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Er kunnen hier één van twee dingen aan de hand zijn.

1. die verkoper kletst maar wat..hij is verkoper dus gebruikt alles in zijn verkooppraatje. Ook dingen die hij maar half of niet begrijpt.

 

2. Ik wil best geloven dat er ooit een ondernemer is geweest die zijn auto dusdanig beplakt of aangepast heeft Ik noem als voorbeeld even een rijdende hotdog.

En dat deze na overleg met de belastingdienst is aangemerkt als reclameobject omdat hij vooral werd gebruikt op beurzen of evenementen waardoor geen gedoe met km administratie nodig was. En ondernemer verteld heeft bij een onderhoudsbeurd dat hij "de hotdog" ook regelmatig gebruikte om zijn kinderen naar school te brengen of om bij het strand te gaan omdat de kinders dat zo leuk vinden.

Zo beginnen de meeste broodjes aap.. er was een uitzondering op de regel, maar in de "overlevering" verdwijnen de details en eindig je met het verhaal dat als je je auto vol reclame stickers plakt je dan geen bijtelling krijgt.

Bij de overdracht naar de volgende generatie verkopers wordt vast ook verteld dat je auto vol plakken met stickers bijtelling voorkomt. Waarna die verkopers gaan verkondigen dat je gewoon een witte bus kan bestellen en die dan kan laten "carwrappen" in de bedrijfskleuren en dat je dan de bijtelling kan voorkomen, en als je wilt kan je natuurlijk ook je bedrijfsnaam dan gelijk meenemen in de wrap maar dat hoeft niet..

 

Afijn ik had een iets te creatieve ochtend qua verklaring.

Maar ik kom dit soort rare gedachte kronkels wel vaker tegen bij mensen eens iets gehoord hebben maar zelf ingevuld hebben wat goed uitkwam voor hun situatie.

 

Ik snap je vraag wel, want als je het hoort denk je.. dat zou wel heel mooi zijn.. En gewoon naast je neerleggen omdat het te mooi om waar te zijn klinkt lukt niet omdat je dan met het gevoel blijft zitten dat je jezelf misschien te kort doet.

Link naar reactie
  • 1
40 minuten geleden, vloerengilde zei:

ik wet niet meer precies hoe't zit, maar volgens mij had de PN voorheen ook zoiets dat alel stoelen uit de auto's verwijdered waren en daardoor die dingen aangetoond alleen zakelijk werden gebruikt...

Dat klopt. Dat was in 2009 wel zo het geval. Of dat nog steeds zo is weet ik niet.

 

Wel was het toen zo dat je ook echt alle stoelen (behalve die van de bestuurder) eruit moest halen en ook de bevestigingspunten eruit moest slopen. Alleen de stoelen verwijderen was niet voldoende.

 

https://www.trackjackeurope.com/kennisbank/wanneer-bestelauto-uitsluitend-geschikt-goederenvervoer/

 

Link naar reactie
  • 0
11 uur geleden, Rik · zei:

Dat klopt. Dat was in 2009 wel zo het geval. Of dat nog steeds zo is weet ik niet

Het gaat tegenwoordig niet meer over personenvervoer versus goederenvervoer. Het maakt daarbij niet meer uit hoeveel stoelen je uit je Personenauto sloopt. Een auto met slechts één stoel kan je nog steeds prima voor privé ritten gebruiken. Dat houdt in een kilometeradministratie bijhouden of de bijtelling toepassen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 5-12-2020 om 10:50, Roel J zei:

Ik snap je vraag wel, want als je het hoort denk je.. dat zou wel heel mooi zijn.. En gewoon naast je neerleggen omdat het te mooi om waar te zijn klinkt lukt niet omdat je dan met het gevoel blijft zitten dat je jezelf misschien te kort doet.

 

Idd, het klonk te mooi om waar te zijn en zoals anderen al aangeven dan zouden alle ondernemers dit doen. Bedankt iedereen voor jullie bijdrage.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.