Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Chi

More than entertainment

Recommended Posts

Wie zijn oor in de media te luisteren legt, merkt al gauw dat de opmars van multimedia niet meer te stuiten is. Op tal van gebieden, zowel in de maatschappij als in de industrie, worden nu al op onverwachte en creatieve manieren van multimedia gebruik gemaakt. Die ontwikkeling is begonnen met de doorbraak van de cd-rom in de jaren negentig. De opkomst van het Internet heeft als een katalysator voor deze ontwikkelingen gewerkt en gezorgd voor standaardisatie.

 

Eén van de grootste toepassingsgebieden van multimedia in dit domein is de computergame. De technische ontwikkelingen en de innovatiedrang binnen deze industrie zijn fenomenaal. In een periode van twintig jaar hebben de wezens in computergames een bliksemsnelle evolutie doorgemaakt: van eenvoudige ASCII tekentjes in begin jaren tachtig, via de PAC-man happertjes en de prehistorische rambo-achtige vechtmachines uit begin jaren negentig naar de bevallige Lara Croft uit Tomb Raider van vandaag. De kennis en kunde die noodzakelijk is om dergelijke producties te realiseren kan moeilijk overschat worden maar hoe kunt u met uw eigen onderneming gebruiken van de kennis uit deze sector?

 

Vragen die tijdens het seminar aan de orde zullen komen zijn o.a.:

 

- Wat is het belang van gaming voor software ontwikkelaars?

- Hoe halen bedrijven nieuwe business uit serious gaming?

- Is serious gaming iets voor mij als softwareontwikkelaar?

- Wat is er te leren van gaming op het gebied van design en interfaces?

- Wat is er te leren van game developers op het gebied van development technieken?

- Hoe kunnen games worden ingezet voor kennismanagement, kennisoverdracht en educatie?

 

Voor wie is dit seminar bedoeld?

 

Software ontwikkelaars

(Educatieve) uitgevers

E-Learning organisaties

Bedrijfsopleiding en -training

Ontwikkelaars van spellen en speelgoed

Reclamebureaus

Design en creatieve industrie

Product managers

Vertegenwoordigers van Universiteiten en Hogescholen

 

15:00 - 15:15 Opening

 

Dagvoorzitter: Edgar Neo (Rotterdam Game Capital)

 

15:15 - 15:45 Visie op de invloed van de Gameindustrie in onderwijs, cultuur en andere maatschappelijke sectoren

 

15:45 - 16:15 Playtime: hoe game technologie een rol gaat spelen in werken, leren en communiceren

 

Steeds meer worden game technologie en game design gebruikt buiten de traditionele entertainment context. In zijn lezing geeft Jeroen van Mastrigt concrete voorbeelden van games die op dit moment ingezet worden voor werken, leren en communiceren. Om te begrijpen wat de mogelijkheden zijn van gametechnologie voor mensen en organisaties is het belangrijk te doorgronden wat de aard van het medium games is. Jeroen beschrijft deze aard en schetst hoe games de komende jaren oplossingen kunnen gaan bieden voor problemen waar mensen en organisaties in deze snel veranderende wereld mee kampen. De impact die gametechnologie daarmee in de komende decennia zal hebben op bedrijven en organisaties is enorm.

 

Spreker Jeroen van Mastrigt, Hogeschool van de Kunsten Utrecht

 

16.15 - 16:45 Concrete voorbeelden van toepassing van game technologie in zorg, onderwijs en veiligheid

 

In deze presentatie zal aan de hand van concerte voorbeelden verder ingegaan worden op de maatschappelijke positie van gaming aan de hand van concrete toepassingen die gaming technologie momenteel heeft in de zorg, het onderwijs en veiligheid.

 

Spreker: Jurriaan van Rijswijk (Nederland Breedbandland)

 

16:45 - 17:15 Pauze en informatiemarkt

 

17:15 - 17:45 Design in gaming

 

Wat software developers kunnen leren van het design en de gebruiksvriendelijkheid van games

 

Parallelsessies, focus op technologie in de praktijk

 

17:30 - 18:30 4 concrete cases

In deze praktijkcases kunt u in totaal 2 cases van 30 minuten per stuk bijwonen over de toepassing van gaming technologie in niet entertainment settings.

 

Cases:

- Eccky, beyond the game (Media Republic)

- Uitdagingen bij Virtual Reality Exposure therapy (TU Delft)

- Serious gaming in de praktijk: imago verbeteren en educatie (ra.n.j)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 6 leden online en 192 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept