Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Corina

symposium organiseren

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik wil begin volgend jaar een symposium organiseren. Heeft iemand hier tips voor of weet je een site met informatie hierover? Ik heb zelf natuurlijk al wel van alles opgezocht maar aanvullingen/tips etc. zijn zeer welkom.

 

bvd Corina


inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom op HigehrLevel Corina,

 

Goed dat je de zoekfunctie al gebruikt hebt, je hebt dus al aardig wat kennis opgedaan. Alleen weten wij niet wat je wel en niet weet.

Je kunt dus beter een concrete vraag stellen, de opmerking aanvullingen/tips etc. zijn zeer welkom. is iets te breed. De kans dat mensen hierop gaan reageren is klein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Inderdaad. Het is te breed geformuleerd zie ik nu zelf ook in. Graag zou ik dan sites willen zien over symposiums, ervaringen etc, zodat ik daar zelf zelf de voor mij bruikbare info af kan halen.


inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf wel wat ervaring met symposia en beurzen. Ik ben echter nog nooit een site daarover tegengekomen.

 

Bovendien zijn er zoveel verschillende verscheiningsvormen voor symposia, die ook weer heeeel ander aangepakt moeten worden dat ik me afvraag of zo'n site wel kan bestaan.

 

Ja symposium, wat moet dat worden:

publieks evenemet - besloten evenement

veel gasten - weinig gasten

gratis - betaald

sponsors - zelf betaald

met of zonder "boodschap"

 

en last but not least, waar dient het symposium toe en wie moeten er komen.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nils,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zal wat antwoorden geven op je vragen.

 

- het is een besloten symposium, de doelgroep krijgt een uitnodiging

- er zullen, denk ik, +/- 50 gasten komen

- het liefst had ik betaald, maar anderen vinden dat het met gesloten beurs moet :-\

- het wordt allemaal zelf betaald

- er zit wel een boodschap in, het is een soort van voorlichting over een nieuwe training die daarna ook eventueel gekocht kan worden

 

Het symposium dient ertoe om iets 'nieuws', een nieuwe training te presenteren aan mensen in die sector. Dus ik heb wel een aantal klinieken die ik dan aan wil schrijven.


inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Je mikt blijkbaar op 'klinieken' die je een (waarschijnlijk gratis) symposium wilt aanbieden over een training die ze dan kunnen aanschaffen.

 

Zo'n symposium organiseren is een kwestie van een checklist maken en uitvoeren. Adressen, uitnodigingen, registratie, lokatie, accommodatie, catering, parking, ontvangst, presentatie, etc. Dergelijke checklists vindt je vast wel in het evenementenwereldje.

 

Andere vraag is natuurlijk: kun je het thema zo selecteren en presenteren dat je de gewenste respons krijgt. Dat is geen kwestie van een checklist maar van marketing. Op zich is het dan geen gek idee om een lage toegangsprijs te vragen (en daar uiteraard iets bijzonders voor te bieden), zodat inschrijving niet geheel vrijblijvend is. No-show is een serieus probleem in b-to-b events.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goed boek wat je beslist aan zou moeten schaffen is het handboek "evenementen maken" van de vereniging van evenementenmakers. Dit boek staat vol met handige informatie en checklisten. De kosten van dit boek zijn 200 euro, dus dat is wel een groot bedrag. Er is echter ook een onderwijsversie van die een stuk goedkoper is.

 

Wat betreft no-show: je zou alle klinieken die je wilt benaderen (het zijn er toch niet zoveel) eens van te voren kunnen vragen of ze interesse hebben in zo'n symphosium. Dan kun je al redelijk goed inschatten of er behoefte is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nils,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zal wat antwoorden geven op je vragen.

 

- het is een besloten symposium, de doelgroep krijgt een uitnodiging

- er zullen, denk ik, +/- 50 gasten komen

- het liefst had ik betaald, maar anderen vinden dat het met gesloten beurs moet :-\

- het wordt allemaal zelf betaald

- er zit wel een boodschap in, het is een soort van voorlichting over een nieuwe training die daarna ook eventueel gekocht kan worden

 

Het symposium dient ertoe om iets 'nieuws', een nieuwe training te presenteren aan mensen in die sector. Dus ik heb wel een aantal klinieken die ik dan aan wil schrijven.

 

Een symposium voor 50 personen om een idee aan hen te verkopen, zou ik zeker zelf organiseren. Je kunt eigenlijk geen toegang vragen. Het is niet erg moeilijk, mits je over enige fantasie beschikt.

 

Het is eigenlijk het zelfde als een verjaardagfeest.

- wie wil je er hebben

- wat vinden ze leuk

- wat is je budget

- wat kun je daarvoor regelen.

 

Verder heb je nodig:

- een thema

- een programma

- aansprekende gastsprekers

- eendatum

- een locatie

- een "ontwerp" voor de uitnodigingen en website

- tekst

- een lijst met adressen om je uitnodigingen naar toe te sturen

- eventueel "partners" die bij kunnen dragen in de kosten.

 

Maak een plan en kijk wat je zelf wil/kan doen. Voor alle andere zaken kan je "leveranciers" vinden. Voor mijn eigen evenementen werk ik graag samen met andere HigherLevel leden.

 

Voor Holland Innovation doet onder andere:

-Jsoft de website en het aanmeldingssysteem

-Nonex de inrichting van de beurs

-OP3 het matchmaking systeem met shotcodes

-Celox het Email Nieuwsbriefsysteem

 

Dus als je je eerste plannetje klaar hebt zou je dat hier kunnen bespreken.


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het mijn dagelijkse werk is weet ik er ook wel iets van af. Niet dat ik hier nu meteen promotie wil maken voor mijn werkgever, maar bij Media Plaza hebben we locatie, maar ook inhoudelijke assistentie indien gewenst (en budget aanwezig natuurlijk). Je kan het dan zelf doen, zoals Nils voorsteld, maar eventueel wel wat ruggespraak cq een goed netwerk gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenmorgen,

 

Het symposium is inmiddels zo'n 2 weken achter de rug. Bij deze wil ik iedereen, die mij via HL tips heeft gegeven, heel erg bedanken. Het was een succes.

 

Corina


inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Corina,

 

Ik heb een aantal checklists voor het organiseren van evenementen, mail ff.

 

Groet,

 

Nils

 

Hé Nils, kunnen we die niet delen hier? Ik ben ook wel geïnteresseerd.

 

Nils


Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

Iedere vrijdag in Utrecht, gratis uurtje "sparren" met ervaren ondernemers en investeerders. www.innosquad.nl

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 9 leden online en 366 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept