symposium organiseren

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil begin volgend jaar een symposium organiseren. Heeft iemand hier tips voor of weet je een site met informatie hierover? Ik heb zelf natuurlijk al wel van alles opgezocht maar aanvullingen/tips etc. zijn zeer welkom.

 

bvd Corina

inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Link naar reactie

 

 

Inderdaad. Het is te breed geformuleerd zie ik nu zelf ook in. Graag zou ik dan sites willen zien over symposiums, ervaringen etc, zodat ik daar zelf zelf de voor mij bruikbare info af kan halen.

inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Link naar reactie

Ik heb zelf wel wat ervaring met symposia en beurzen. Ik ben echter nog nooit een site daarover tegengekomen.

 

Bovendien zijn er zoveel verschillende verscheiningsvormen voor symposia, die ook weer heeeel ander aangepakt moeten worden dat ik me afvraag of zo'n site wel kan bestaan.

 

Ja symposium, wat moet dat worden:

publieks evenemet - besloten evenement

veel gasten - weinig gasten

gratis - betaald

sponsors - zelf betaald

met of zonder "boodschap"

 

en last but not least, waar dient het symposium toe en wie moeten er komen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Hoi Nils,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zal wat antwoorden geven op je vragen.

 

- het is een besloten symposium, de doelgroep krijgt een uitnodiging

- er zullen, denk ik, +/- 50 gasten komen

- het liefst had ik betaald, maar anderen vinden dat het met gesloten beurs moet :-\

- het wordt allemaal zelf betaald

- er zit wel een boodschap in, het is een soort van voorlichting over een nieuwe training die daarna ook eventueel gekocht kan worden

 

Het symposium dient ertoe om iets 'nieuws', een nieuwe training te presenteren aan mensen in die sector. Dus ik heb wel een aantal klinieken die ik dan aan wil schrijven.

inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Link naar reactie

 

Je mikt blijkbaar op 'klinieken' die je een (waarschijnlijk gratis) symposium wilt aanbieden over een training die ze dan kunnen aanschaffen.

 

Zo'n symposium organiseren is een kwestie van een checklist maken en uitvoeren. Adressen, uitnodigingen, registratie, lokatie, accommodatie, catering, parking, ontvangst, presentatie, etc. Dergelijke checklists vindt je vast wel in het evenementenwereldje.

 

Andere vraag is natuurlijk: kun je het thema zo selecteren en presenteren dat je de gewenste respons krijgt. Dat is geen kwestie van een checklist maar van marketing. Op zich is het dan geen gek idee om een lage toegangsprijs te vragen (en daar uiteraard iets bijzonders voor te bieden), zodat inschrijving niet geheel vrijblijvend is. No-show is een serieus probleem in b-to-b events.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Een goed boek wat je beslist aan zou moeten schaffen is het handboek "evenementen maken" van de vereniging van evenementenmakers. Dit boek staat vol met handige informatie en checklisten. De kosten van dit boek zijn 200 euro, dus dat is wel een groot bedrag. Er is echter ook een onderwijsversie van die een stuk goedkoper is.

 

Wat betreft no-show: je zou alle klinieken die je wilt benaderen (het zijn er toch niet zoveel) eens van te voren kunnen vragen of ze interesse hebben in zo'n symphosium. Dan kun je al redelijk goed inschatten of er behoefte is.

Link naar reactie

Hoi Nils,

 

Bedankt voor je reactie. Ik zal wat antwoorden geven op je vragen.

 

- het is een besloten symposium, de doelgroep krijgt een uitnodiging

- er zullen, denk ik, +/- 50 gasten komen

- het liefst had ik betaald, maar anderen vinden dat het met gesloten beurs moet :-\

- het wordt allemaal zelf betaald

- er zit wel een boodschap in, het is een soort van voorlichting over een nieuwe training die daarna ook eventueel gekocht kan worden

 

Het symposium dient ertoe om iets 'nieuws', een nieuwe training te presenteren aan mensen in die sector. Dus ik heb wel een aantal klinieken die ik dan aan wil schrijven.

 

Een symposium voor 50 personen om een idee aan hen te verkopen, zou ik zeker zelf organiseren. Je kunt eigenlijk geen toegang vragen. Het is niet erg moeilijk, mits je over enige fantasie beschikt.

 

Het is eigenlijk het zelfde als een verjaardagfeest.

- wie wil je er hebben

- wat vinden ze leuk

- wat is je budget

- wat kun je daarvoor regelen.

 

Verder heb je nodig:

- een thema

- een programma

- aansprekende gastsprekers

- eendatum

- een locatie

- een "ontwerp" voor de uitnodigingen en website

- tekst

- een lijst met adressen om je uitnodigingen naar toe te sturen

- eventueel "partners" die bij kunnen dragen in de kosten.

 

Maak een plan en kijk wat je zelf wil/kan doen. Voor alle andere zaken kan je "leveranciers" vinden. Voor mijn eigen evenementen werk ik graag samen met andere HigherLevel leden.

 

Voor Holland Innovation doet onder andere:

-Jsoft de website en het aanmeldingssysteem

-Nonex de inrichting van de beurs

-OP3 het matchmaking systeem met shotcodes

-Celox het Email Nieuwsbriefsysteem

 

Dus als je je eerste plannetje klaar hebt zou je dat hier kunnen bespreken.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aangezien het mijn dagelijkse werk is weet ik er ook wel iets van af. Niet dat ik hier nu meteen promotie wil maken voor mijn werkgever, maar bij Media Plaza hebben we locatie, maar ook inhoudelijke assistentie indien gewenst (en budget aanwezig natuurlijk). Je kan het dan zelf doen, zoals Nils voorsteld, maar eventueel wel wat ruggespraak cq een goed netwerk gebruiken.

Link naar reactie

Goedenmorgen,

 

Het symposium is inmiddels zo'n 2 weken achter de rug. Bij deze wil ik iedereen, die mij via HL tips heeft gegeven, heel erg bedanken. Het was een succes.

 

Corina

inzicht in je kwaliteiten - krachten - of valkuilen?

www.handleven.nl

Ook voor workshops of korte consulten in organisaties om jezelf en/of je collega's (nog) beter te leren kennen.

Link naar reactie

Hoi Corina,

 

Ik heb een aantal checklists voor het organiseren van evenementen, mail ff.

 

Groet,

 

Nils

 

Hé Nils, kunnen we die niet delen hier? Ik ben ook wel geïnteresseerd.

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 266 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.