• 0

Webshop aan huis

Ik wil een webshop in feestartikelen beginnen waarbij ik dit uit Turkije zal importeren.

 

Heb gebeld met mijn gemeente of het mogelijk is of ik de producten thuis mag bewaren in een stelling en dat ik dit in een verzenddoos doe en afgeef bij PostNL. Er werd mij verwezen dat het niet mogelijk is om dit te doen, alleen de administratie is mogelijk.

 

Dacht dus aan fullfilment te doen aangezien het niet mogelijk is om het thuis te doen en ik fulltime werk. Fullfilment is helaas ook niet het goedkoopst.

 

Ik heb de volgende vragen:

× moet ik de gemeente negeren en het thuis doen? In het begin zal het niet een storm van orders regenen.

× welk boekhoudprogramma's raden jullie aan voor starters?

× moet ik ook aan verzekeringen denken?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
20 minuten geleden, finduk zei:

Heb gebeld met mijn gemeente of het mogelijk is of ik de producten thuis mag bewaren in een stelling en dat ik dit in een verzenddoos doe en afgeef bij PostNL. Er werd mij verwezen dat het niet mogelijk is om dit te doen, alleen de administratie is mogelijk.

 

Dit zal met het bestemmingsplan te maken hebben. Woon- en bedrijfsfuncties hebben gemeentes graag gescheiden omdat tot vijftig jaar geleden hele bedrijven platbrandden in dorpscentra. Dan heb je ook antwoord op de vraag over de verzekering; als je een bedrijf runt op een plaats waar het niet mag en er gebeurt wat, dan zal een verzekeraar niet uitkeren.

Kun je niet samenwerken met iemand die een goedkope loods heeft op een bedrijventerrein?

Link naar reactie
  • 0
42 minuten geleden, finduk zei:

× moet ik ook aan verzekeringen denken?

 

Je moet aan risico's denken. 

Denk o.a. aan (product)aansprakelijkheid, transport en voorraad

Als je die risico's niet verder kunt beperken en ze te groot zijn om zelf te kunnen  dragen,  is verzekeren een verstandige optie. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hier in Nijmegen mocht dat in eerste instantie ook niet van bestemmingsplan.

Uiteindelijk nar veel bellen, mailen en 6 man van de gemeente die bij elkaar gekomen zijn bleek dat het toch wel mocht als aan huis gebonden beroep.

Wel met paar voorwaarden:

- klanten mogen niet komen afhalen

- geen reclame aan de gevel

- geen overlast van grote aantallen voertuigen, geluidsoverlast enz.

- geen personeel

- max 30% van het huis voor bedrijf gebruiken.

- niet werken vanuit een tuinhuis (een extra gebouw welke aan het huis vastzit mag wel)

 

Na veel gedoe bleken 6 eerdere nee's toch een ja te moeten zijn en kreeg ik van zowel de gemeente als de woningbouw (die is langs geweest om te beoordelen) toestemming om mijn webshop/online verkoop vanuit huis te runnen.

 

Niet te snel een nee van de gemeente aannemen dus.

Veel steden zoals Nijmegen hebben verschrikkelijk achterhaalde bestemmingsplannen, zo mag in heel nijmegen geen webshop gevestigd worden op een industrieterrein  want webshop is detailhandel en dat moet officieel verplicht in een winkelpand (maar het was ook niet de bedoeling dat ik de ramen van winkelpand ging blinderen en nooit open zou zijn voor klanten).

Maar met wat doorzettingsvermogen blijkt het dus meestal wel onder gedoogbeleid te vallen via onder aan huis gebonden beroepen.

Link naar reactie
  • 0
34 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Hier in Nijmegen mocht dat in eerste instantie ook niet van bestemmingsplan.

Uiteindelijk nar veel bellen, mailen en 6 man van de gemeente die bij elkaar gekomen zijn bleek dat het toch wel mocht als aan huis gebonden beroep.

Wel met paar voorwaarden:

- klanten mogen niet komen afhalen

- geen reclame aan de gevel

- geen overlast van grote aantallen voertuigen, geluidsoverlast enz.

- geen personeel

- max 30% van het huis voor bedrijf gebruiken.

- niet werken vanuit een tuinhuis (een extra gebouw welke aan het huis vastzit mag wel)

 

Na veel gedoe bleken 6 eerdere nee's toch een ja te moeten zijn en kreeg ik van zowel de gemeente als de woningbouw (die is langs geweest om te beoordelen) toestemming om mijn webshop/online verkoop vanuit huis te runnen.

 

Niet te snel een nee van de gemeente aannemen dus.

Veel steden zoals Nijmegen hebben verschrikkelijk achterhaalde bestemmingsplannen, zo mag in heel nijmegen geen webshop gevestigd worden op een industrieterrein  want webshop is detailhandel en dat moet officieel verplicht in een winkelpand (maar het was ook niet de bedoeling dat ik de ramen van winkelpand ging blinderen en nooit open zou zijn voor klanten).

Maar met wat doorzettingsvermogen blijkt het dus meestal wel onder gedoogbeleid te vallen via onder aan huis gebonden beroepen.

De gene die ik sprak bij de gemeente zei eerst grijs gebied en daarna verkocht hij een nee.  Moet ik nu de gemeente negeren?

 

Heb jij wel zwart op wit een fiattering gekregen om je webshop vanuit huis te doen?

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Wim van Rijn zei:

Dit zal met het bestemmingsplan te maken hebben. Woon- en bedrijfsfuncties hebben gemeentes graag gescheiden omdat tot vijftig jaar geleden hele bedrijven platbrandden in dorpscentra. Dan heb je ook antwoord op de vraag over de verzekering; als je een bedrijf runt op een plaats waar het niet mag en er gebeurt wat, dan zal een verzekeraar niet uitkeren.

Kun je niet samenwerken met iemand die een goedkope loods heeft op een bedrijventerrein?

Er zal wel een causaal verband moeten zijn met de schade wil de verzekeraar niet willen vergoeden.  

 

Helaas is er in de randstad geen goedkope loods.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.